rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?  (Luettu 23762 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.05.2020 kello on 12:11
5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« : 30.03.2017 kello on 11:53 »
Hei. Olen katsellut 5 henkiselle perheelleni uudempaa autoa ja haluaisin päässä alkovi kyhmystä eroon. Onko tietoa mitä malleja löytyy b kortilla ajettavana 5makuupaikkasia? Adria matrixx ja sunlight t64 ainakin (näissä on alaslaskettava vuode mikä on hyvä) mutta onko muita?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #1 : 30.03.2017 kello on 12:00 »
Minusta menee integroidun puolelle. Vaikeaa saada puoli-integroidusta roikkupetisestä toimivaa ratkaisua viidelle. Ylipäätään tiukkaa tekee yhdistelmä B-kortti ja viisi petiä ei-alkoviautossa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.08.2023 kello on 11:58
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #2 : 30.03.2017 kello on 13:16 »
Minä taas rohkenen olla sitä mieltä että hyvinkin löytyy puoli-integroidusta viidelle (jopa kuudelle) erittäinkin toimiva ratkaisu.  Thumb
Onhan meilläkin sellainen, rekisteröity kuudelle, makuupaikkoja olisi seitsemälle ellei olisi poistettu sivusohvaa koiran boksin tieltä.

Toki jos on jokin hirveä pakkomielle saada käyttää pöytäryhmää istuskeluun ja "viihtymiseen" samaan aikaan kun roikkupetiset ovat nukkumassa niin sitten tekee ehkä tiukkaa, meillä se roikkovuode tulee niin alas ettei siellä kovin hyvin voisi oleskella...mutta eikös ne aikaisemmin nukkumaan menijät voi mennä kerrosvuoteisiinsa nukkumaan  ;)

Tietty jokaisen perheen omat tavat on otettava huomioon kun miettii pöytäryhmä/roikkopeti- asiaa, meillä on tapana että koko porukka lähtee samaan aikaan nukkumaan. Meillä ei  tarvita pöytäryhmää jos roikkopeti on käytössä. Meille on tärkeää roikkopedin (tai oven, kummin vaan ajatellaan) sijainti, ei olisi kiva kopsauttaa päätään siihen vuoteeseen aina ovesta kulkiessaan vuoteen ollessa ala-asennossa  :'(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:48
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #3 : 30.03.2017 kello on 13:56 »
Itse en 5 henkiselle perheelle katsoisi kun alkoviautoja. Integroiduissa löytyy alaslaskettavalla vuoteella joitakin malleja ja mahdollisesti sellaista voisin harkita jos integroitu olisi mieleen muuten, en vaan tykkää niistä.
Puoli-integroiduissa kaappitilaa taitaa poistua hyvinkin paljon tuon alaslaskettavan vuoteen myötä ja sitä taas tarvitsee 5 henkinen poppoo kuitenkin. Lisäksi se, ettei pöytäryhmä aina ole käytössä on iso miinus.

Meillä hyvin usein toinen puuhastelee jotain pöydän ääressä ja toinen taas lukee/ nukkuu vuoteessa, hiukan eri rytmiin myös mennään nukkumaan. Kyllä pöytärymä pitää olla käytössä aina.

Nämä nyt on meidän kannalta hyväksi todettuja ratkaisuja ja toki muilla on omat kriteerinsä.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.05.2020 kello on 12:11
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #4 : 30.03.2017 kello on 14:28 »
Hyviä pointteja kiitos. Toki nykyisenkin auton kanssa joudutaan petaamaan pöytäryhmä kun alkoviin menee kaksi ja kerrossänkyyn kaksi. Viides nukkuu siis pöytäryhmällä. Pääosin kuljetaan kesäisin ja enimmän osan ajasta lapset on ulkona jotenka vähempi tila riittää meille. Roikkuvuodehan ei peitä keittiö osaa kai? joten aamukahvit voi keitellä ennen kuin lapset herää ja hörpätä ulkona. Toki tilaa tavaralle tarvii, että se täytyy miettiä autokohtaisesti. Onko noissa edellä mainitsemissani matrixxissa ja t64 sessa viidennen tarkoitus nukkua roikkuvuoteen alla olevassa pöytäryhmässä? Hankinta on vasta tiedonkeruu vaiheessa joten kokemuksia on mukava kuulla Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.08.2023 kello on 11:58
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #5 : 30.03.2017 kello on 15:17 »
Tiedonhaluisena menin googlettamaan Adria:t nähdäkseni kuinka niissä on tarkoitus nukkua. Tällä sivulla on pohjapiirustukset joista voi yö-kohtaa klikkaamalla katsoa vuoteiden paikat. http://fi.adria-mobil.com/matkailuautot/matrix+mallisto/
Sunlightteja katselin "sillä silmällä" kun olin päättänyt haluta eroon möykkyautostamme. Mielestäni jokin malli niistä t-eli puoli-integroiduista oli vallan näpsäkän oloinen mutta enhän minä enää muista mikä se oli...siinä taisi olla kerrosvuoteet (=meille sopiva systeemi )

Eivät kai mitkään roikkovuoteet laskeudu keittiön päälle, silti pohjaratkaisuissa on suuria eroja vaikuttamassa käytännöllisyyteen.  Kannattaa miettiä tilannetta jossa ulkona sataa vettä, kahvihammasta kolottaa ja muu väki nukkuu. Olisiko kiva jos autossa olisi sen verran hyvä pohjaratkaisu että aamuvirkku saa laitettua retkijakkaransa auki ja nauttia kahvinsa autossa sateen ropinaa kuunnellen ja tulevaa päivää suunnitellen...juu olisi, päätettiin meillä kun autoa etsittiin  ;)

Meillä on kyllä enemmän tavaroiden säilytystilaa tässä autossa kuin mitä oli möykkymallissa joten autokohtaista on tämäkin. Toki autossamme nuo roikkovuoteen alla olevat ja sen mukana liikkuvat kaapit ovat vain max. 10 kiloa/kaappi sallivia(neljä kappaletta) mutta eihän sinne tarvitsekkaan mitään painavaa tunkea, niihin voi laittaa niitä kevyitä juttuja viemästä tilaa painavimmilta tavaroilta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #6 : 30.03.2017 kello on 16:19 »
Jotenki muistelen, että aika vaikea integroiduista löytää b-kortillisena ajonaikana edes 4 hlölle (vuoteita voi olla enempi) - no ehkä juuri viimevuosituhannen vyöttömissä voi olla. Kajoamatta dinetteen 5 vuodetta löytyy sellaisesta mallista, jossa etupään roikkovuoteessa menee 2 ja takana pitkittäis-erotusvuoteissa 2 hlöä sekä välissä se "kolmen kimppalainen" - ja olohuone vielä käytössä. Harvemmin vaan vanhemmat haluavat könytä ylös..

Mitä messuilla on tullut puolikkaiden roikkovuoteita testattua, niin meikäläinen ei mahdu alle seisomaan edes yläasennossa - ala-asennossa "siskonpetiä" koko auto, eikä siellä muuta mahdu tekemään.. toisaalta ulkoisesti nämä ei juuri alkoviautoista poikkea.
 
Kieltämättä alkovi on monessa asiassa näppärä - talvisin on sinne työnnetty päällysvaatteet. Ja ne saa sieltä ihan kuskin pukilta kurkottaen. Nuoriso kattauksen ajan "poissa jaloista".

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #7 : 30.03.2017 kello on 18:04 »
Ei kannata autoa valitessa tuijottaa pelkkää pohjaratkaisua, saati vain sitä, onko puoli-integroitu vai integroitu, vaan ottaa mukaan arviointiin auton rakenteet ja alusta. Lompsa sitten sanelee rajat.

Tarpeeksi jos on tehoa, niin alkovi ei normiolosuhteissa juuri häiritse, ainakaan mua. Toki soppaa kuluu hieman enemmän ja tuuliherkkyys lisääntyy. Edut on suurempia, kun mun matkustustapaan ei kuulu ajaa kahdessa päivässä suoraan Välimerelle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:27
  • viva la France
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #8 : 30.03.2017 kello on 18:23 »
Takana iso parivuode ja sen alla iso takatalli, sinne voi tehdä vuoteen. Se sitten on sama onko puoli- vai intekroitu. Se on maku kysymys, kuten se alkovi joka kyllä on lapsiperheelle näppärin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #9 : 31.03.2017 kello on 08:51 »
Se on todellakin niin makukysymys ettei täällä asiaa kyselemällä saa selville mikä itselle sopii. Kokeilkaa, tutustukaa ja valitkaa mieleinen.

On tullut huomattua että lapsiperheistäkin löytyy joka alustamallille kannattajansa. Meillä se on integroitu. Jopa lapset pitää huomattavasti enemmän integroidusta kuin kyömymallista. Mutta teillä se voi olla toisinpäin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #10 : 31.03.2017 kello on 10:11 »
Rajoittaa hiukan vastaamista, kun kysyjä ei kerro budjettia ja sitä, minkä ikäinen sen uudemman pitää olla.

Itse olin ostamassa Hymer Exsistä alun perin, mutta sisätilojen kokeilu vakuutti minut siitä, että se on ainakin 2+2 käytössä mitoitettu pienikokoisemmille aikuisille kuin minä olen. Viidelle sopivaa niistä ei taida löytyä muutenkaan.

Ajelin tänä aamuna uudehkon LMC;n perässä. Noin kuusimetrinen alkovi, jossa takana kerrossängyt. Aika samanlainen todennäköisesti kuin mun Hymer. Isommannäköinen ja vähemmän aerodynaaminen alkovi kylläkin (ja Fiatin alusta...).


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:33
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #11 : 31.03.2017 kello on 22:30 »
Tiedonhaluisena menin googlettamaan Adria:t nähdäkseni kuinka niissä on tarkoitus nukkua. Tällä sivulla on pohjapiirustukset joista voi yö-kohtaa klikkaamalla katsoa vuoteiden paikat. http://fi.adria-mobil.com/matkailuautot/matrix+mallisto/
Sunlightteja katselin "sillä silmällä" kun olin päättänyt haluta eroon möykkyautostamme. Mielestäni jokin malli niistä t-eli puoli-integroiduista oli vallan näpsäkän oloinen mutta enhän minä enää muista mikä se oli...siinä taisi olla kerrosvuoteet (=meille sopiva systeemi )

Eivät kai mitkään roikkovuoteet laskeudu keittiön päälle, silti pohjaratkaisuissa on suuria eroja vaikuttamassa käytännöllisyyteen.  Kannattaa miettiä tilannetta jossa ulkona sataa vettä, kahvihammasta kolottaa ja muu väki nukkuu. Olisiko kiva jos autossa olisi sen verran hyvä pohjaratkaisu että aamuvirkku saa laitettua retkijakkaransa auki ja nauttia kahvinsa autossa sateen ropinaa kuunnellen ja tulevaa päivää suunnitellen...juu olisi, päätettiin meillä kun autoa etsittiin  ;)

Meillä on kyllä enemmän tavaroiden säilytystilaa tässä autossa kuin mitä oli möykkymallissa joten autokohtaista on tämäkin. Toki autossamme nuo roikkovuoteen alla olevat ja sen mukana liikkuvat kaapit ovat vain max. 10 kiloa/kaappi sallivia(neljä kappaletta) mutta eihän sinne tarvitsekkaan mitään painavaa tunkea, niihin voi laittaa niitä kevyitä juttuja viemästä tilaa painavimmilta tavaroilta.

Oletko tosissasi? Minulla ei kyllä tulisi mieleenkään viritellä retkijakkaroita auton/vaunun sisälle jotta pääsee kahvin juontiin eikä muuhunkaan käyttöön. Kulkineen sisätilat pitää olla mitoitettu siten että maksimi hlö määrälläkin kaikki toimii ilman erityisiä virityksiä minun mielestä. Toki meillä on vain 2 aikuista ja 1 teini + iso koira.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #12 : 31.03.2017 kello on 22:41 »
Tuossa pihassa on integroitu Hymer Exsis 562i. Siinä on takana erillispedit, mutta saa leveäksi siskonpediksi kolmelle. Edessä on roikkupeti kahdelle. Istumapaikkoja jää pöydän vieressä kahdelle ja pöydän päässä, ehkä vähän kaukana, yhdelle. Nämä siis kun roikkupeti on alhaalla. En tosin muista onko ajonaikaisia paikkoja viittä. Vöitä ei ole kuin neljälle.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #13 : 31.03.2017 kello on 22:55 »
Tuossa on Rapido puoli-integroitu. Kyllä mahtuu nukkumaan. Hubbed yläpeti.

https://www.nettikaravaani.com/rapido/scandinavian-exclusive-650-ff/1470737

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #14 : 31.03.2017 kello on 23:04 »
Tuossa pihassa on integroitu Hymer Exsis 562i. Siinä on takana erillispedit, mutta saa leveäksi siskonpediksi kolmelle. Edessä on roikkupeti kahdelle. Istumapaikkoja jää pöydän vieressä kahdelle ja pöydän päässä, ehkä vähän kaukana, yhdelle. Nämä siis kun roikkupeti on alhaalla. En tosin muista onko ajonaikaisia paikkoja viittä. Vöitä ei ole kuin neljälle.

Mulla sama etupään ratkaisu, 15 cm (?) leveämpi vaan - ei ole viides ajonaikainen paikka, laillisesti.

Viides peti erillispetien välissä toki käy pikkulapselle, jos niin haluaa. Mun mielestä teoreettinen viikonloppua pidemmillä reissuilla. Exsis on saaterin hyvännäköinen ja hinta-laatusuhteeltaan mainio auto - jos kahdestaan oltaisiin niin olisin ostanut. Itse koin etupedin epäkäytännölliseksi kahden lapsen käyttöön ja olen ollut kerrosänkyyn hyvin tyytyväinen.