rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kaben lattialämmityksen toimintaperiaate  (Luettu 2765 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2020 kello on 21:29
Kaben lattialämmityksen toimintaperiaate
« : 16.04.2017 kello on 12:16 »
Kyselisin Kaben lattialämmityksen toiminnasta. Vaunu on Royal sarjaa, jossa lattialämmityksen lämpötila on erikseen säädettävissä shunttiventtiilillä . Siellä on myös erillinen kiertovesipumppu. Kaikki sinällään toimii niin kuin pitää, mutta perusuteliaana ihmisenä olen ihmetellyt, mikä säätää kiertovesipumppua? Se ei pyöri jatkuvasti vaikka lattialämpö on päällä. Onko siellä, joku ajastin vai mikä systeemi siellä on? Vai pitääkö pumpun yleensä pitää taukoja?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:00
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Kaben lattialämmityksen toimintaperiaate
« Vastaus #1 : 16.04.2017 kello on 20:14 »
Minulla on tosin auto, ei vaunu ja lämmitin on Alde 3010.  Mitään ongelmia säätöjen suhteen ei ole, tosin ei säätömahdollisuutta kaan.  Eihän lattialla ole tarkoitus  vaunua lämmittääkään, vaan eristää lattia ulkolämpötilalta miellyttävän lämpöiseksi. 
Uskon että suunnittelussa on tuo huomioitu siten että huonetilan lämmitys toimii pääosin seinäpattereilla.  Kun noita vehkeitä on ollut eri merkkisiä parikymmentä kappaletta paremmin toimivaa lämmitysjärjestelmä ä en ole tavannut.
Olen tosin miettinut olisi pelkällä lattialämmöllä kotipihassa pitää kosteus kurissa ja ilmankierto talviaikana.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2020 kello on 21:29
Vs: Kaben lattialämmityksen toimintaperiaate
« Vastaus #2 : 17.04.2017 kello on 10:45 »
Alden 3010 tässäkin vaunussa on. Kabe vaan on rakentanut siihen jatkoksi AGS ll Pro:ksi nimetyn lättialämmitys järjestelmän. Olen yrittänyt selvitellä ihan uteliaisuuttani sen toimintaperiaatetta, mutta ainakaan ohjekirjasta ei täysin selviä mikä kiertovesipumppua ohjaa. Googekaan ei oikein tuo asiaan lisävalaistusta tai sitten en keksi oikeaa hakusanaa. AGS ll pro-hakusana löytää vain mainoksia ja saman Kaben ohjekirjatekstin, joka minulla jo on.
Systeemi on varsinkin näin keväällä mukava kun lattia pysyy lämpimänä vaikka, patterikierto käy harvakseltaan auringon paistaessa ja lämmittäessä sisätiloja.