Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Muutto asuntovaunuun tai autoon
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 19.01.2014 kello on 12:04 ---Kokemus on osoittanut että 3kW sähkölämmöllä pärjää -30 pakkasilla ainakin yhden yön, jos pohjalämmöt on hyvät. Mutta lähdepä nostamaan 3kW lämmittimellä lämpöä vaunussa kun kaikki pinnat ja tavarat on jäähtyneet, kylläpä kesti, nelisen tuntia ja nipinnapin kesti hermokin.
--- Lainaus päättyy ---
JOs pelkäät, että sama toistuu, niin laita seinälle ylimäärainen termostaatti sen perään pieni summeri. Heräät sitten ennenkuin paikat on jäässä.
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 19.01.2014 kello on 12:04 ---Yllättävää oli miten sikeästi viileässä nukkuu
--- Lainaus päättyy ---
Näin on. Kunnon peitot ja ympärillä voi olla pakkasta.
Jgahpir:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 19.01.2014 kello on 12:48 ---JOs pelkäät, että sama toistuu, niin laita seinälle ylimäärainen termostaatti sen perään pieni summeri. Heräät sitten ennenkuin paikat on jäässä.
Näin on. Kunnon peitot ja ympärillä voi olla pakkasta.
--- Lainaus päättyy ---
Primuksen palopesä mennee remonttiin, kun lämmityskausi loppuu.
Ja sähköihin ratkaisu olisi toinen sukosyöttö noihin keittimiin, uuniin, ja muihin hiuskuivaimiin.
En vaan ole saanut aikaiseksi eristettyä läpivientiä sitä varten.
Sitä paitsi kasvihuoneilmiön pitäisi poistaa nämä ongelmat.
Minulla on jo kolme 80 luvun savuavaa ajopeliä, joten olen ainakin yrittäny. Tehkää te muutkin osanne, että saadaan suomi lämpiämään :D
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 19.01.2014 kello on 13:27 ---Sitä paitsi kasvihuoneilmiön pitäisi poistaa nämä ongelmat.
Minulla on jo kolme 80 luvun savuavaa ajopeliä, joten olen ainakin yrittäny. Tehkää te muutkin osanne, että saadaan suomi lämpiämään :D
--- Lainaus päättyy ---
:laugh: :laugh: :laugh: Juuri päästelin pari tuntia piehiukkasia ympäristöön mutta -33 silti näyttää ulkona! :laugh: :laugh: :laugh:
Roksis:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 19.01.2014 kello on 14:04 --- :laugh: :laugh: :laugh: Juuri päästelin pari tuntia piehiukkasia ympäristöön mutta -33 silti näyttää ulkona! :laugh: :laugh: :laugh:
--- Lainaus päättyy ---
Minä tein samaa ja nyt ulkona -13. Aamulla -18. Heti vaikutti noin paljon. :D
Vaunuerakko:
Gahpirilla viileää,,hyr.
Joskus taannoin itellä käynyt saman moisesti, vaikka silloin loppui kaasu?
Mutta täällä tarkenee. Nyt aurinko pormoottaa kirkkaan siniseltä taivaalta, kohtalainen tuulahdus, mutta sangen kesäisenä edetään. Muutama sateen oloinen päivä oli, vaan teki erittäin hyvän säväyksen, tänne kuiville viljelmille ja vesivarannoille.
Tässä mun vankkurissa, -jonka pohjapinta-ala on reilut 40 neliöö-, lämmityksen ja jäähdytyksen hoitelee Panasonicin inventteri-ilmalämpöpumppu.
Sangen verraton peli. Sisällä vaunussa on Truman lisäksi Dometicin koneistus katolla. Pääsääntöisesti jäähdytykseen.
Ja lattiat on etu -ja keittiöteltassa laminaattia. Ainoa mikä harmittaa, kun ei ole lattialämmitystä.
Ulkoterassi on sitten kivilaatotettu ja marmorikiveä loput. Ja puutarhaa komistaa sangen suuri määrä erilaisia kukkasia, pääosin mehikasveja.
Täällä on elo niin toisenlaista kuin pohjolassa, kun ei ole niitä pakkas/lumi, eikä jäätymisongelmia.
Mutta nyt kuppi kahvia ja sitten vois mennä vaikkapa? Merelle?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta