rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Fiat LMC käynistyksen häikkä  (Luettu 1924 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:28.03.2017 kello on 12:20
Fiat LMC käynistyksen häikkä
« : 28.03.2017 kello on 11:55 »
Olen aloitteleva Asuntoauton omistaja matka töiden tiimoilta :) Olen hankkinut tuollaisen Fiijun lmc, vuosimallia 92 ja siinä on 2.5 kiuas jossa 68kW. Nyt olen törmännyt heti alkumetreillä käyntiin lähtö ongelmaan? Vai olisiko ostettu ominaisuus:)

Sillä auto ei nyt käynnisty sitten millään kylmänä vaikka hehkut pitäisi toimia, saa hankuuttaa niin että akku alkaa hyytymään.
Mutta kun saa käyntiin, joko lisä virralla tai lyhyellä nykäisyllä. Toimii sitten koko päivän ongelmitta ns, startista taipaleelle periaatteella.

Kun kyselyihin täällä takapajulassa on niin monta vastausta kun on kertojaa, ajattelin häiritä alalla jo pidempään olleita.
Mistä pätkätyöläisen olisi hyvä aloittaa syytä selvittämään?

Palaako kenties polttoaine takasin tankkiin putkistosta ? 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:04
Vs: Fiat LMC käynistyksen häikkä
« Vastaus #1 : 28.03.2017 kello on 12:02 »
.. niin että akku alkaa hyytymään.
Mutta kun saa käyntiin, joko lisä virralla tai lyhyellä nykäisyllä. Toimii sitten koko päivän ongelmitta ns, startista taipaleelle periaatteella.
..
Lähteekö helposti lisävirralla, ja laitatko miinuskaapelin suoraan moottoriin (nostokorvake)? Vois viitata moottorin maadoituskaapeliin. . laita apukaapeli  (-) testiksi akunnavan ja moottorin väliin -helpottaako?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Fiat LMC käynistyksen häikkä
« Vastaus #2 : 28.03.2017 kello on 15:19 »
Maadotusongelmia näissä on joten lisämaadoitus akulta koriin ei ole pahitteeksi. Mittaa akkujännite startin aikana. Akunvaihto saattaa auttaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Fiat LMC käynistyksen häikkä
« Vastaus #3 : 28.03.2017 kello on 15:59 »

Sillä auto ei nyt käynnisty sitten millään kylmänä vaikka hehkut pitäisi toimia, saa hankuuttaa niin että akku alkaa hyytymään.
 

Minulla oli muutama vuosi sitten sama murhe. Sitten kun kone lähti käymään, toimi aivan hyvin. Etsin vikaa kauan. Kerran kun tulin ajamasta, aukaisin konepellin ja vaimo (ei puoliso) sammutti koneen. Silloin huomasin että sammuttamisen jälkeen polttoaine letkusta suihkusi hetken hiuksen ohut polttoaine sumu. Leikkasin letkun reijän kohdalta poikki ja liitin takaisin paikalleen. Sen koomin ei vika ole uusiutunut. Teoriani oli, että kun koneen sammutti, polttoaine suihkusi pois ja sitten samasta reijästä veti ilmaa letkuun.  :)