rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: SFC Kalajärvi  (Luettu 47034 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
SFC Kalajärvi
« : 2.07.2011 kello on 17:24 »
Kesää on vietetty ja matkustettu ympäri eurooppaa, käyty myös katsastamassa kotimaan karavaani alueita.
Ja täytyy todeta että tulee väkistenkin mieleen itäblokin palvelualttius eräässä kalaisanjärven SFC alueella oleskeltu aika, olisin niin kovasti tarvinnut wlan yhteyttä hoitaakseni omia asioitani joita kovasti ovat myös alue esittelyssä maininneet.
Mutta asiat eivät aina ole niin kuin esitteissä mainitaan, yhteyden katkettua asiasta esitin reklamaation ja alueisännän kommentti oli vain että kyllä heillä ainakin netti toimii, no kenties sitten oma läppäri tempuilee mutta kyselyn perusteella ei myöskään muilla yhteys toimi, asiasta uudelleen kommentoimaan ko.isännälle käski soittamaan puheenjohtajalle jos asiaa on?

-Ei muutakuin soitto puheenjohtajalle jonka sainkin langan päähän ja hänen kanssaan keskustelun tuloksena oli se että mene itse jos kerran taitoa löytyy niin hoitamaan asia kuntoon (töpseli irti reitittimestä ja hetken päästä kiinni) oli ohjeet, niin kuin jokainen on joskus kotonaan asian korjannut.

-Asiasta hyvässä hengessä keskusteltuamme sanoin että en mene omin päin sorkkimaan kenenkään johtoja se on alueen henkilökunnan tehtävä,ja sovimme niin että puh.johtaja soittaa isännälle sekä ohjeistaa häntä miten toimitaan eli minä hoidan homman,töpseli irti sekä kiinni, lupasi soittaa parin minuutin kuluttua isännälle mutta sitä soittoa ei koskaan kuulunut?

-Paikalla oleva sen hetken isännnän tehtäviä hoitava henkilökunta oli tässä asiassa pihalla kuin lumiukko, eivät erota omaa netti-yhteyttä sekä wlania toisistaan, ja jotenkin minulle tuli väkistenkin mieleen että henkilökunnan kesken on kemiat pahasti tulehtuneet,kun puheenjohtaja sekä isäntä ei voi keskenään ongelmista  kommentoida.

-Alue on kyllä muuten viihtyisä ja tarjoaa hyvät puitteet karavaanareille,mutta olisi varmaan mietinnän paikka jos joillekkin isännänän tehtäviä hoitaville on kasaantunut hartioille liikaa kuormaa,onko henkilökunnan ostopalvelu yksi vaihtoehto kun hintaakin on nostettu,mutta palvelu tasoa ei.


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:29
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: SFC Kalajärvi
« Vastaus #1 : 2.07.2011 kello on 18:11 »
Jou LMC, niin se vaan on.  Kovasti on Kalajärvi suosion huipulla, eikä aiheetta.  Usein käy näin, kun asiakkaita riittää kuitenkin kohteli heitä miten vain, että ote lipsuu.
Siis tarkoitan paineen lisäytyessä eripura nostaa päätään.  Noo, Kalajärvi on kuitenkin hyvin hoidettu alue, uskoisin tämän asian puhuttavan asianomaisia ja jatkossa hommat toimivat.  Kunhan sattuu "nettisempi" isäntä!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2024 kello on 16:47
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: SFC Kalajärvi
« Vastaus #2 : 4.07.2011 kello on 00:28 »
Kalajärvellä ei ole tullut käytyä (liian lähellä) mutta kokemukset ympäri suomen eri leirintäalueiden nettipalveluista (WLAN) ovat olleet sen verran epämääräisiä että yhdessäkään eivät ole oikeasti kunnolla toimineet. Siihen aikaan vuorokaudesta kun meikäläinen on alueelle sisään kirjautunut niin kaikki paikat joissa WLAN toimii on jo ajat sitten annettu muille. (Olisikohan syynä ajan hermolta jälkeenjääneisyys eli liian vähän tukiasemia.) Yllättävän useassa paikassa jossa olen kysymyksen WLANista esittänyt niin vastaus on ollut että sellainen on MUTTA jostain syystä se ei juuri nyt toimi. Siis jostain syystä sama vastaus lähes joka paikassa. Onneksi on tullut varauduttua omalla "mokkulalla". Kahdellakin, eri operaattoiden. MUTTA kokemusten perusteella ellei ole isojen valtateiden välittömässä läheisyydessä niin DNA:n mokullalla ei vältäämättä tee mitään. Saunalahti/Elisa toimii jokseenkin joka paikassa mutta nopeus ei välttämättä ole sitä kaikkein "suurinta huippua" mitä muut "vain" lupaavat.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:40
Vs: SFC Kalajärvi
« Vastaus #3 : 4.07.2011 kello on 09:43 »
Itse olen ennen paikan valintaa kokeillut kännykällä minkälainen on wlan-kenttä..  lähinnä miltä puolelta aluetta löytyy..

Toisaalta kun olen liki joka kerta tänäkin kesänä alueelle tullessa sitä kysynyt, olen saanut (aika pessimistisen) vastauksen missä wlan toimii (jos on).
Pessimistisen siksi, että käytän m-auton ulkopuolista antennia, joka on selväsi parempi kuin läppärin sisäinen.
Ainoastaan Puolan Cz?stochowa'ssa eivät ymmärtänyt koko kysymystä ja kauppas ½h aikoja internettiin "toimiston koneella" - ilmaisia wifi-spotteja löytyi kyllä..

Ei riitä yksin, että alueella on hyvä/tehokas wlan-antenni - pitää oman tietokoneen saada lähetettyä "perille" signaalinsa kans..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: SFC Kalajärvi
« Vastaus #4 : 4.07.2011 kello on 09:51 »
Anteeksi nyt vaan,mutta en jaksa ymmärtää, että ollaan lomalla ja pitää välttämättä saada PC toimimaan alueilla. Miten ihmeessä ollaan tultu toimeen ennen näitä koneita. Onko joku ennen kannettavia koneita alueelle tullessa käynyt kysymässä, toimiiko toimistossa lankapuhelin, jos täytyy vaikka soittaa johonkin.

Itse saatan pitää kännykänkin kiinni useita päiviä. Ei ole niin hengenhätä saada aina kiinni. Mielestäni nämä oletetut kiireet on pitkälti itse tehtyjä. Ollaan liian hektisiä, ei osata rentoutua ja nauttia vapaa-ajasta. ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 4.07.2011 kello on 09:58 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:29
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: SFC Kalajärvi
« Vastaus #5 : 4.07.2011 kello on 10:17 »
 :)

  • Vieras
  • Vs: SFC Kalajärvi
    « Vastaus #6 : 4.07.2011 kello on 10:21 »
    Anteeksi nyt vaan,mutta en jaksa ymmärtää, että ollaan lomalla ja pitää välttämättä saada PC toimimaan alueilla. Miten ihmeessä ollaan tultu toimeen ennen näitä koneita. Onko joku ennen kannettavia koneita alueelle tullessa käynyt kysymässä, toimiiko toimistossa lankapuhelin, jos täytyy vaikka soittaa johonkin.

    Itse saatan pitää kännykänkin kiinni useita päiviä. Ei ole niin hengenhätä saada aina kiinni. Mielestäni nämä oletetut kiireet on pitkälti itse tehtyjä. Ollaan liian hektisiä, ei osata rentoutua ja nauttia vapaa-ajasta. ;D ;D
        se on tätä nykyaikaa ::)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: SFC Kalajärvi
    « Vastaus #7 : 4.07.2011 kello on 10:29 »
        se on tätä nykyaikaa ::)

    Mutta eikö edes loman ajaksi siitä voi hypätä pois? Mitä lomaa se sellainen on, jos täytyy jatkuvasti olla kiinni saatavana tai päästä ehdottomasti nettiin. ???

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: SFC Kalajärvi
    « Vastaus #8 : 4.07.2011 kello on 11:00 »
    Mitäpä jos...

    Kesää on vietetty ja matkustettu ympäri eurooppaa, käyty myös katsastamassa kotimaan karavaani alueita.

    -Ja täytyy todeta että tulee väkistenkin mieleen itäblokin palvelualttius eräässä alueella oleskeltu aika, olisin niin kovasti tarvinnut saunaa jota kovasti ovat myös alue esittelyssä maininneet.

    Mutta asiat eivät aina ole niin kuin esitteissä mainitaan, saunanoltua kylmä eikä puita missään asiasta esitin reklamaation ja alueisännän kommentti oli vain että heillä ainakin sauna toimii, kyselyn perusteella myös muut suomalaiset olisivat halunneet saunaan, asiasta uudelleen kommentoimaan ko.isännälle käski soittamaan puheenjohtajalle jos asiaa on?

    -Ei muutakuin soitto puheenjohtajalle jonka sainkin langan päähän ja hänen kanssaan keskustelun tuloksena oli se että mene itse lämmittämään sauna jos kerran taitoa löytyy (halkoja pesään ja tulta perään) oli ohjeet, niin kuin jokainen on joskus kotonaan tehnyt.

    -Asiasta hyvässä hengessä keskusteltuamme sanoin että en mene omin päin sytyttämään kenenkään saunaa j se on alueen henkilökunnan tehtävä,ja sovimme niin että puh.johtaja soittaa isännälle sekä ohjeistaa häntä miten toimitaan ja missä puut ovat eli minä hoidan homman,saunan lämmityksen, lupasi soittaa parin minuutin kuluttua isännälle mutta sitä soittoa ei koskaan kuulunut?

    -Paikalla oleva sen hetken isännnän tehtäviä hoitava henkilökunta oli tässä asiassa pihalla kuin lumiukko, eivät erota sähkösaunaa ja puulämmiteistä toisistaan, ja jotenkin minulle tuli väkistenkin mieleen että henkilökunnan kesken on kemiat pahasti tulehtuneet,kun puheenjohtaja sekä isäntä ei voi keskenään ongelmista  kommentoida.

    -Alue on kyllä muuten viihtyisä ja tarjoaa hyvät puitteet karavaanareille,mutta olisi varmaan mietinnän paikka jos joillekkin isännänän tehtäviä hoitaville on kasaantunut hartioille liikaa kuormaa,onko henkilökunnan ostopalvelu yksi vaihtoehto kun hintaakin on nostettu,mutta palvelu tasoa ei.

    PS: Paikalla olevat ulkomaalaiset olivat tukahtua nauruun kun saivat selville että saunaan pitää päästä joka ilta,eikö suihku ja saippua riitä :o hulluja nuo suomalaiset :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:40
    Vs: SFC Kalajärvi
    « Vastaus #9 : 4.07.2011 kello on 11:57 »
    Mutta eikö edes loman ajaksi siitä voi hypätä pois? Mitä lomaa se sellainen on, jos täytyy jatkuvasti olla kiinni saatavana tai päästä ehdottomasti nettiin. ???

    Niin, tai kaikki eivät halua samanlaista lomaa  ;D

    Itse ainakin "netin" - siis tässä tapauksessa tuon wlanin välityksellä (ei välttämättä kaikkia yhtenä päivänä, mutta tod. näk. ainakin jokin);
    • kommunikoin kaverien/tuttavien/sukulaisten (jopa asiakkaiden) kanssa "for free"
    • luen kotimaiset lehdet
    • katson suomenkieliset uutiset tms. (Hrvatskaa, Maguaria jne. ei paljoa ymmärrä..)
    • seuraan säätiedotukset..
    • tutkin mahdollisia seuraavia kämppäri vaihtoehtoja, esim. ACSi:n sivuilta
    • kuukkeloin mahd. kohteita läheltä
    • tulevaa reittisuunnittelua
    • kuukauden loman aikana on saattanut tulla jokin laskukin, jonka eräpvä on ennen paluuta..


    Kännykkä on oikeastaan vain puh. vastaanottamiseen.  8)

    Oikeasti, jos tänäpäivänä on vielä hektisessä työelämässä mukana, ei voi olla "aivan teillä tietämättömissä" (vaikka mieli tekisi) - mikäli on jokin vastuullinen asema/virka..

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: SFC Kalajärvi
    « Vastaus #10 : 6.07.2011 kello on 12:43 »
    Mutta eikö edes loman ajaksi siitä voi hypätä pois? Mitä lomaa se sellainen on, jos täytyy jatkuvasti olla kiinni saatavana tai päästä ehdottomasti nettiin. ???
    Kuka on sanonu ett leirintä alueella yöpyjät on kaikki lomalaisia...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: SFC Kalajärvi
    « Vastaus #11 : 6.07.2011 kello on 22:13 »
    Kuka on sanonu ett leirintä alueella yöpyjät on kaikki lomalaisia...

    Ei kukaan. Olen minäkin joskus töissä ollessani vetänyt vaunua alueille, kun kyllästyin hotelliasumisiin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: SFC Kalajärvi
    « Vastaus #12 : 6.07.2011 kello on 22:29 »
    Tultiin tänne kun tuurin paikka aivan täys

  • Vieras
  • Vs: SFC Kalajärvi
    « Vastaus #13 : 7.07.2011 kello on 11:05 »
    Taitaapi tulla Kalajärvestä meidän eka SFC-alue viikonloppuna mikäli tuo Tuurin alue on täysi.

    Onko siellä Kalajärvellä mitenkä täyttä Weicco ?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: SFC Kalajärvi
    « Vastaus #14 : 7.07.2011 kello on 11:51 »
    Taitaapi tulla Kalajärvestä meidän eka SFC-alue viikonloppuna mikäli tuo Tuurin alue on täysi.

    Onko siellä Kalajärvellä mitenkä täyttä Weicco ?
    Aika täyttä on mut löytyy kuitenkin paikkoja kunhan ei jätä tuloa kovin myöhäiseen