Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Kattoluukku lensi taivaan tuuliin

(1/3) > >>

Soavvil:
Ensimmäinen matkailuauto retki ei nyt sitten onnistunutkaan  :(

Onkohan muilla käynyt yhtä hassusti? Tänään lähdimme vaimon kanssa kohti Inaria. Sula tie, nopeus 100 km/h, puolipilvinen keli, +4 astetta. Tuuli kova 10-15 m/s. Yhtääkkiä kova pamaus/räysäys, pelistä näkyi muovin pala lentävän kohti penkkaa. Arvasin heti, että nyt lähti kattoluuku. Vm. 2007 Defflefts Globe Van. Olen varma, että luukku oli kiinni. Onko niin, että kova tuulepuuska voisi aukaista luukun?

Huomenna alkaa uuden luukun metsästys, ehkä Rovaniemeltä löytyy.

Pohjanperän pappa:
Minulle on käynyt pari kertaa, että luukku on auennut, vaikka on ollut kiinni. Olen omalla kohdallani ollut lähes varma, että oli kiinni, mutta oliko sittenkään lukitus kunnolla.
Ei koskaan onneksi ole vielä revennyt irti.
Minulla ainakin pitää olla erittäin tarkka, että kiinnipitolaitteen "lukot" ovat kunnolla kiinni.  Kokeilen niitä nykyisin aina, ylöspäin kahvoista työntämällä. Muutaman kerran luukku on auvennutkin, vaikka muka oli kunnolla kiinni.

ktako:

--- Lainaus käyttäjältä: Soavvil - 26.03.2017     kello on 16:38 ---Ensimmäinen matkailuauto retki ei nyt sitten onnistunutkaan  :(

Onkohan muilla käynyt yhtä hassusti? Tänään lähdimme vaimon kanssa kohti Inaria. Sula tie, nopeus 100 km/h, puolipilvinen keli, +4 astetta. Tuuli kova 10-15 m/s. Yhtääkkiä kova pamaus/räysäys, pelistä näkyi muovin pala lentävän kohti penkkaa. Arvasin heti, että nyt lähti kattoluuku. Vm. 2007 Defflefts Globe Van. Olen varma, että luukku oli kiinni. Onko niin, että kova tuulepuuska voisi aukaista luukun?

Huomenna alkaa uuden luukun metsästys, ehkä Rovaniemeltä löytyy.

--- Lainaus päättyy ---
Oliko kyseessä iso luukku Heki tai vast vai se pieni?

Soavvil:

--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 26.03.2017     kello on 17:04 ---Oliko kyseessä iso luukku Heki tai vast vai se pieni?

--- Lainaus päättyy ---

40x40 asennusaukko. Merkkiä en tiedä.

Petrooli:
On lähtenyt auki ja taivaan tuuliin. Onneksi takana tulija kertoi asiasta, sillä kova sade oli just alkamassa. Äkkiä peittoa päälle ja hakemaan tien varresta luukkua. Kotona sitten korjasin.

Ne pienet 40*40 luukut, jotka aukeaa vain sen 5 cm ylöspäin, jää joskus raolleen. Näyttää äkkiseltään että olisi kiinni, mutta todellisuudessa makaa kahvan ruuvin varassa vinottain. Tuuli sieppaa helposti alle ja repäisee luukun auki.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View