Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Öljytäytteisen lämmittimen todellinen lämmitysteho

<< < (5/10) > >>

Jukkapoika:
Minkähänlainen itku ja poru siitä syntyisikään jos 750W lämmittimen ottoteho olisikin 760W  tai jopa  800W !!   :laugh:

Hauho:
Jos 600 watin lämmitin ottaa verkosta 400 W, mihin se 200 wattia katoaa.  Varmaan sen tehotarran kiinnipitämiseen.

RR:
Koko idea tämän keskustelun takana on se että 600 watin patteri ottaa kyllä verkosta sen 600 wattia mutta ilmeisesti joissakin pattereissa on pintalämpötilasuoja .

Jos fyysisesti pienikokoisesta lämmittimestä otetaan suuri lämmitysteho lämmittimen pintalämpötila joko nousee liian korkeaksi tai sitten sitä rajoitetaan, jolloin käytännön lämmitysteho jää alhaisemmaksi

Turhan Höpöttäjä:
^
Aivan. Juuri näin.  :D

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Mjerica - 25.03.2017     kello on 06:28 ---@Mautoilija: "Ylilämpösuoja on varolaite joka katkaisee lämmityksen häiriötilanteessa.
            Se ei saa palautua itsekseen. Siis sitä ei voi käyttää lämmönrajoittimena."

- Ehkä saamme tähän joskus TUKES:n kannanoton. Sitä ennen, jos tiedät tarkan perusteen
  tulkinnalle niin kerro ihmeessä.

@Mautoilija: "Tietty piste" päädyssä, heh heh...

- Tämän asiasisältö ei avautunut...? Hymiöttömyys ei liene sulle kunnia-asia,
    muuta en saa tästä irti.

"Luuletko että jälleenmyyjät ottavat riskin myydessään "paperitehokkaita" lämmittimiä? "

-Eihän tuo riski mun luulemisistani riipu.   

"Itse en voi mitata kun ei tällaista lämmitintä ole."

- No harmi, juuri mittaustuloksia olisin kaivannut.

--- Lainaus päättyy ---
Kovin on vakuuttavasti kirjoitettua tekstiä. Asiaa varsin vähän.
Outoa että vaadit minulta perusteluja Tukesilta ylilämpösuojasta kun itse kirjoitat tietystä pisteestä päädyssä josta lämpötila simuloidaan, ymmärsit kyllä viestini. Siis miten tuo piste päädyssä toimii?
Esitä Tukesin kannaotto että ylilämpösuojaa ei tarvita.

Itse en  kauppiaana myisi tavaraa jonka teho on pienempi mitä tuotetiedot lupaavat. Kauppaisitko sinä?
Lämmittimen puutetta harmittelen itsekin. Pelkästään mittausta varten en sitä osta. Odottelen tuloksia itsekin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View