Tekniikkakeskustelut > Etuteltat ja markiisit

Markiisi venynyt

(1/2) > >>

JPVäisänen:
Meniköhän mulla markiisikangas piloille kun pesin sen (varovasti ja pienellä paineella) painepesurilla.Nyt näyttäis että on pussilla keskeltä etureunasta.Sisään kelatessa menee kamalalle kurtulle keskeltä eikä meinaa lukittua sisään.Kyseessä vanha Omnistor 5000. Onko mittään tehtävissä?
Eikö kukkaan tiedä?  ??? :'( :(

JPVäisänen:

--- Lainaus käyttäjältä: KaljuPääVaanari - 30.06.2011     kello on 22:54 ---Meniköhän mulla markiisikangas piloille kun pesin sen (varovasti ja pienellä paineella) painepesurilla.Nyt näyttäis että on pussilla keskeltä etureunasta.Sisään kelatessa menee kamalalle kurtulle keskeltä eikä meinaa lukittua sisään.Kyseessä vanha Omnistor 5000. Onko mittään tehtävissä?
Eikö kukkaan tiedä?  ??? :'( :(


--- Lainaus päättyy ---

No ei tosiaan mittään apuja tullu??? Grr  >:( ...olisko kellään minkäänlaista dokumenttia/asennusohjetta/säätöohjetta Omnistorille. Otin nimittäin markkiisin alas auton seinältä ja aukasin sen terassilla. Huomasin että ne "jousitangot" on eri kohdalla kiinni kun vertasin oikeaa ja vasenta...ja tämä on tod.näk. aiheuttanu sen että markiisi on rullautunut sisään vinossa.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: KaljuPääVaanari - 11.07.2011     kello on 07:29 ---No ei tosiaan mittään apuja tullu??? Grr  >:( ...olisko kellään minkäänlaista dokumenttia/asennusohjetta/säätöohjetta Omnistorille. Otin nimittäin markkiisin alas auton seinältä ja aukasin sen terassilla. Huomasin että ne "jousitangot" on eri kohdalla kiinni kun vertasin oikeaa ja vasenta...ja tämä on tod.näk. aiheuttanu sen että markiisi on rullautunut sisään vinossa.

--- Lainaus päättyy ---

Pikaisella slmäyksellä 5000:een ei tunnu löytyvän.. 5002:een kyllä.
http://www.omnistor.com/gb/service/servicemenu.php

Eikös ne yleisimmät viat ole etupään "aukiroikkuminen" - eli kait rumpuputki kiertyy ajanoloon käytössä..
Itse aina sisäänvedossa kevennän kiertämistä käyttämällä jalkoja tukemassa/nostamassa markiisia, jotta kangas ei olisi kovilla. Voisikohan venyminen/kurttuun meneminen olla herkintä, jos muovikangas on märkä/kostea - tämmöinen on ollut havaintoni  :-X

JPVäisänen:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 11.07.2011     kello on 09:49 ---Pikaisella slmäyksellä 5000:een ei tunnu löytyvän.. 5002:een kyllä.
http://www.omnistor.com/gb/service/servicemenu.php

Eikös ne yleisimmät viat ole etupään "aukiroikkuminen" - eli kait rumpuputki kiertyy ajanoloon käytössä..
Itse aina sisäänvedossa kevennän kiertämistä käyttämällä jalkoja tukemassa/nostamassa markiisia, jotta kangas ei olisi kovilla. Voisikohan venyminen/kurttuun meneminen olla herkintä, jos muovikangas on märkä/kostea - tämmöinen on ollut havaintoni  :-X

--- Lainaus päättyy ---
Eipä tuosta sivusta oikein ollut apuja.
Kyllä minäki käytän tukijalkoja sekä avatteassa että kelattaessa markiisia sisään.
Mulla on markiisi nyt levällään tuolla terassilla ja ihan ensiksi pitää yrittää kelata se sisään (ilman niitä jousiputkia) niin että kelautuu
suoraan ja jos se ei onnaa niin sitte pitää varmaan vaihtaa markiisi kangas/muovi. Minusta tuo rumpuputki ei oile kierteellä.

JPVäisänen:
Hävettää tunnustaa mutta olin näemmä kelannut kankaan väärinpäin sisään kun viimeksi pesin sen... :-\..grrr..olishan tuo pitänyt heti tajuta.Että nyt on sitte kokeiltu sekin ettei markiisi toimi jos sen on sisään väärinpäin kelannut.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View