rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aurinkopaneelisysteemi - Rautalangasta vääntäen - Ja edullisesti  (Luettu 15607 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.03.2024 kello on 15:13
Mikäs tällainen Winmaxx akku oikein on alkuperältään...?

Alkoi kiinnostaa, mutta sitä ei Google ainakaan tunne muuta kuin Kärkkäisen tuotteena.
Tarkoittaako tuo Megalight yleisnimityksenä vapaajanakkua?

Nuo ei ole ainakaan mitään perinteisiä laatuakkujen nimiä. Akut on just sellaisia mitälie-akkuja, joita halvalla myydään.

Jos nuo olisi jotain laatumerkkejä, niin autotehtaat varmaan käyttäisi niitä ensiasennusakkuina.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:28.05.2021 kello on 12:42
Onko Vartan akuista kokemusta? Kyseiseltä merkiltä saisi 100ah:n 130€:llä, ja 80ah:n alle satasella.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
Miksi autotehtaat käyttäisivät "laatuakkuja"? Käyttävät niitä halvinpia mitkä kestävät takuuajan. Ja voihan niitä muutaman vaihtaa takuunakin kun tuotannossa on säästynyt.
Jos kokemuksia kunnon akuista haluaa, kannattaa kysyä niiltä jotka käyttävät akkuja varavoimana puhelin yms järjestelmissä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.11.2022 kello on 15:12
Itse olen huolettomalla käytöllä saattohoitoon laittanut;Bannerin,Hankookin ja Vartan akkuja. Nyt käytössä on Victron.
Merkillä nyt tuskin suurta merkitystä on mutta käyttötarkoitukseen tarkoitetulla on.

Jos hinnasta ei ole niin nuukaa niin.
Esim:   http://www.greenfuture.fi/index.php?cPath=25_53&osCsid=h3uuaeqqend8ug4k0tk30maet6

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
Huolettomalla käytöllä saa ratakiskonkin rikki.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
Eräs akkuliikkeen myyjä kertoi akun laadun tunnistettavan painosta. Painavampi parempi. Esitteli vielä halkileikkausta halpisakusta ja laatuakusta. Eron huomasi.

Vaikuttaa poliitikon mainospuheelta....

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä

Miten muuten akun säilytys, täyteen ladattuna ja huoneenlämmössä? Akku on völillä
käyttämättä ehkä puolikin vuotta.

Waeco kuluttaa noin 1Ah tunnissa, eli kahdessa vuorokaudessa 50Ah, paljon enempää 100Ah halpisakkua ei kannata purkaa.
Jos on aurinkoinen keli ja kenno auringossa, siitä tietysti lisää peliaikaa, parhaimmillaan juuri sen mitä Waeco kuluttaa.

Akut kannattaa aina pitää täytenä jos mahdollista, myös säilytyksessä. Jos auto on parkissa valoisassa paikassa kenno kyllä pitää akusta huolen.
Jos akun ottaa irti, pieni ja halpa älylaturi kannattaa pitää kiinni akussa säilytyksen ajan. Säätää itse latauksen tarvittaessa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
Vaikuttaa poliitikon mainospuheelta....
Voithan ostaa sen kevyen ja halvan akun.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.03.2024 kello on 15:13
Eräs akkuliikkeen myyjä kertoi akun laadun tunnistettavan painosta. Painavampi parempi. Esitteli vielä halkileikkausta halpisakusta ja laatuakusta. Eron huomasi.

Olen kuullut akkukauppiaalta samaa viestiä. Ennen kennot oli paljon paksumpia, eli painavampia. Akuthan kesti vuosia ja niitä kannatti jopa huollattaa. Nykyisiä akkuja ei edes huolleta. Nykyakut eivät enää hiivu iän mukana, vaan sanovat sopimuksensa irti ennakkoon varoittamatta. Akut kestää minkä kestää ja sitten joku levy irtoaa tai vääntyy ja akku menee pilalle.


Miten muuten akun säilytys, täyteen ladattuna ja huoneenlämmössä? Akku on völillä
käyttämättä ehkä puolikin vuotta.

Minä lataisin täyteen ja säilyttäisin viileässä. Pari kertaa talvessa ylläpitolatausta. Jos aurinkopaneeli on kytkettynä akkuun, niin ylläpitolataukseksi riittää pari kertaa lumien putsaus paneelin päältä.

En tiedä mistä johtuu, mutta veneen, vaunun ja autojen akut minulla on ajoneuvoissa paikoillaan kesät talvet. Hyvin kestävät. Pari akkua minulla on tavannut seisoa tuossa autotallin lattialla lattialämmityksen päällä. Ne ei tunnu kestävän kovinkaan kauaa tikissä, vaikka niitä välillä älylaturilla herätteleekin. Akku toimii kun sitä käyttää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
Olen kuullut akkukauppiaalta samaa viestiä. Ennen kennot oli paljon paksumpia, eli painavampia. Akuthan kesti vuosia ja niitä kannatti jopa huollattaa. Nykyisiä akkuja ei edes huolleta. Nykyakut eivät enää hiivu iän mukana, vaan sanovat sopimuksensa irti ennakkoon varoittamatta. Akut kestää minkä kestää ja sitten joku levy irtoaa tai vääntyy ja akku menee pilalle.

Sama se on, onko halpa vai kallis akku... 
Uskoisin jopa, että halvemmista löytyy enemmän niitä vähemmän levyjä/kenno akkuja.

Mitä pienempi akku ja mitä enemmän ämpäreitä, sitä enemmän levyjä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:17
  • Eye never sleep
Olen kuullut akkukauppiaalta samaa viestiä. Ennen kennot oli paljon paksumpia, eli painavampia. Akuthan kesti vuosia ja niitä kannatti jopa huollattaa. Nykyisiä akkuja ei edes huolleta
En tiedä mistä johtuu, mutta veneen, vaunun ja autojen akut minulla on ajoneuvoissa paikoillaan kesät talvet. Hyvin kestävät. Pari akkua minulla on tavannut seisoa tuossa autotallin lattialla lattialämmityksen päällä. Ne ei tunnu kestävän kovinkaan kauaa tikissä, vaikka niitä välillä älylaturilla herätteleekin. Akku toimii kun sitä käyttää.
Niissähän luki enne jotta HUOLTOVAPAA.  Thumb
lämpimässä säilytyksestä akut ei taida oikein tykätä.  :'(