Tekniikkakeskustelut > Alde

Alde Compact 3000 lupailee mutta ei käynnisty kaasulla

<< < (7/14) > >>

-------:

--- Lainaus käyttäjältä: Sekunda - 21.03.2017     kello on 17:37 ---Asuntovaunuista on vähän kokemusta mutta muuten osaan erilaisia moottoreita korjata. Siihen perustuen jos jokin on säädettävissä, niin yleensä sitä pystyy säätämään myöhemminkin, eikä niin että osta uusis poltin joka on säädetty oikein. Kotin googlettaa Alden kaasuseoksen säätöä mutta ei löytynyt mitään. Eikä korjausoppaassa puhuta mitään seoksen säätämisestä.

En väitä etteikö tietosi olisi oikea. Vaan jos säätäminen on mahdollista, haluaisin tietää miten sitä säädetään jos siitä olisi apua.

Korjausoppaassa puhutaan uuden mallin polttimesta joka korvaa vanhemmat mallit. Tästä uudesta löytyy kuristuslevy. Osaako joku kertoa siitä mitään?

--- Lainaus päättyy ---

Monenlaista romua itsekin on tullut korjattua ja nähnyt monenlaista korjaajaa. Lähes joka päivä tulee vastaan  uusi haaste, jota ennen ei oo vastaan tullut. Jokaisella on omat vahvuutensa ja niiden käyttöön otto ja oikeaan paikkaan laitto onkin se seuraava haaste työnjohtajalle.
Osaa tiedoista ei kerrota ja on sellaiset pumaskat joita ei päästetä julkisuuteen. (Joskus tälläistäkin nähnyt).

No kerranko sitä osaa korjata niin, ei muutako ajatus nystyrät käyttöön ja tutkimaan lämmittimen sielun elämää. Korjaamista ajatustyökin on. Purkuvaihe on kaikista tärkein vaihe. Siinä sitä mennään pieleen jo heti alussa kun ei malteta tai anneta  pysähtyä miettimään asioita vaan oletetaan miten asiat on= tulee sutta. (Itsekkin joskus syyllistynyt tähän)

Mutta on se kumma kun totuutta ääneen saa sanoa ja voida myöntää että, ei raato taas olin typerä ku tätä huomannut.

Mutta asiahan ei jankuttamalla miksikään muutu. Kun vaan se ilmanvirtausta kuristaa kun tuota nippaa kierretään suuntaa jos toiseen..

Väännetään vielä rautalangasta.

Sulla vesihanan paine on vakio kotona.  Avaat hanaa pikkuisen, niin tuleeko kippo yhtä nopeasti täyteen kuin hana täysin auki?

Sekunda:

--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 21.03.2017     kello on 21:56 ---Monenlaista romua itsekin on tullut korjattua ja nähnyt monenlaista korjaajaa. Lähes joka päivä tulee vastaan  uusi haaste, jota ennen ei oo vastaan tullut. Jokaisella on omat vahvuutensa ja niiden käyttöön otto ja oikeaan paikkaan laitto onkin se seuraava haaste työnjohtajalle.
Osaa tiedoista ei kerrota ja on sellaiset pumaskat joita ei päästetä julkisuuteen. (Joskus tälläistäkin nähnyt).

No kerranko sitä osaa korjata niin, ei muutako ajatus nystyrät käyttöön ja tutkimaan lämmittimen sielun elämää. Korjaamista ajatustyökin on. Purkuvaihe on kaikista tärkein vaihe. Siinä sitä mennään pieleen jo heti alussa kun ei malteta tai anneta  pysähtyä miettimään asioita vaan oletetaan miten asiat on= tulee sutta. (Itsekkin joskus syyllistynyt tähän)

Mutta on se kumma kun totuutta ääneen saa sanoa ja voida myöntää että, ei raato taas olin typerä ku tätä huomannut.

Mutta asiahan ei jankuttamalla miksikään muutu. Kun vaan se ilmanvirtausta kuristaa kun tuota nippaa kierretään suuntaa jos toiseen..

Väännetään vielä rautalangasta.

Sulla vesihanan paine on vakio kotona.  Avaat hanaa pikkuisen, niin tuleeko kippo yhtä nopeasti täyteen kuin hana täysin auki?

--- Lainaus päättyy ---

Sieltähän tuli oikein korjaamotekstiä. Itsekin olen asentaja.

Taidat olla varsin hyvin nipasta perillä jos vertaat sitä vesihanaan. Tiedän kyllä miten vesihana toimii. Kyseisessä nipassa ei ole mitään vertauskelpoista vesihanaan. Anna olla ja siirry eteen päin.

SilSam:

--- Lainaus käyttäjältä: Sekunda - 21.03.2017     kello on 22:39 ---Sieltähän tuli oikein korjaamotekstiä. Itsekin olen asentaja.

Taidat olla varsin hyvin nipasta perillä jos vertaat sitä vesihanaan. Tiedän kyllä miten vesihana toimii. Kyseisessä nipassa ei ole mitään vertauskelpoista vesihanaan. Anna olla ja siirry eteen päin.

--- Lainaus päättyy ---

Sen toi "nipan säätö" taitaa tehdä, että koko poltin liikkuu kammiossa suuntaansa joitakin millin osia. Nipan säädössä taitaa olla kolme tai maksimissaan neljä vaihtoehtoista asentoa koska nipan täytyy osoittaa aina kuitenkin samaan suuntaan eli säätää voi aina vain koko kierroksen. Ei tunnu kovinkaan herkältä säädöltä.

En ole asentaja.

-------:

--- Lainaus käyttäjältä: Sekunda - 21.03.2017     kello on 22:39 ---Sieltähän tuli oikein korjaamotekstiä. Itsekin olen asentaja.

--- Lainaus päättyy ---

Aha. Kuin myös. Minusta on hyvä vertauskuva tuo vesihana.

Mutta, kun olet eri mieltä, niin kerropas  miten tuo sitten vaikuttaa?

Tälläiselä olen todennut toimivan ja kuullut toimivan. Nippaa pyöritetään ja ilman saanti vaan sen mukaan muuttuu. En rupea poltinta nyt kaivamaan ja tutkimaan uudelleen asioita jotka on todettu aikojen saatossa.

Sekunda:

--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 22.03.2017     kello on 07:46 ---Aha. Kuin myös. Minusta on hyvä vertauskuva tuo vesihana.

Mutta, kun olet eri mieltä, niin kerropas  miten tuo sitten vaikuttaa?

Tälläiselä olen todennut toimivan ja kuullut toimivan. Nippaa pyöritetään ja ilman saanti vaan sen mukaan muuttuu. En rupea poltinta nyt kaivamaan ja tutkimaan uudelleen asioita jotka on todettu aikojen saatossa.

--- Lainaus päättyy ---

Itse tulit ja esitit nipan säätävän kaasu/ilma seosta. Korjausohjeet eikä muutkaan tällä foorumilla ole asiasta puhunut. Joten te olette se joka perustelee miksi nippa säätää ilmaa vasoin muiden (myös valmistajan) ohjeita. Kysyin asiallisesti miten se säätäminen tapahtuu ja te alatte kukkoilemaan töykeillä vastauksilla. Jos ei teillä ole mitään perusteluja miten se säätyy niin älä ala väittämään.

MJO33400 antoi todella asiallisen ja hyvän vastauksen kysyessäni miten boxi on rikki kun kipinä tulee. Nyt saan sen itse korjattua, jos siinä on vika. Kiitos siitä MJO33400!

Monenlaisia huutelijoita löytyy niin kuin sanoitkin joten perusteluja on hyvä antaa miksi näin on. Tai ainakin jättää väittely väliin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View