Tekniikkakeskustelut > Liedet ja uunit

Kaasulieden asennus (rautalangasta vääntäen)

<< < (2/4) > >>

RR:
Motonetin malli ei taida olla autokäyttöön.

Varma en ole, mutta epäilisin virallisesti tehtäessä sitä purkumahdollisuutta, ton lieden pitäisi olla kiinteästi asennettu.

Toinen asia on se että kaasuasentajan pitäisi tehdä tuo asennus ja antaa siitä pöytäkirja.

Oma kokemus asiaan liittyen on sellainen, että ekan auton kaasut tein itse ja vein valmiit asennukset koestettaviksi. Melkein jokainen liitos vuosi.

Tokan auton kohdalla soitin suoraan ammattilaisen paikalle, joka veti putket ja kytki kaikki laitteet.

Ekan auton kohdalla veloitettuja työtunteja oli 1 tunti ja tokan kohdalla 3. Toki putkireitti oli valmiiksi tehtynä ja putkimetrejä oli vähän.

maakkonen:
Katsastuksesta tai muusta sellaisista ei ole päänvaivaa, sillä autoa ei katsasteta matkailukäyttöön. Kaikki matkailukalusteet on lattiassa kiinni liinoilla, kuten tämä keittiöpakettikin. Eli ovat siis poliisin sattuessa paikalle muutokuormaa. Ja toisaalta suurin osa matkoista on ulkomaille, ja siellä tuskin paikallista poliisia laitteet ja niiden laillisuus kiinnostaa.

Lämmitystä, tai muita kaasulaitteita ei tule.

Mikä on spriikeittimen käyttökustannus kaasuun verrattuna? Kummankin saaminen lähes kaikkailta maailmassa on helppoa, tosin spriikeittimen voi itse täyttää toisin kuin kaasun.
Trangiaa käyttäessä olen huomannut spriissä huimia hintaeroja, Espanjasta sitä taisi saada 1,5€/1L hintaan.

Valmis systeemi vaunusta ei ehkä tule kysymykseen, ne kun ovat tyyliltään aika... korneja :)

kimi:
Eihän tuohon tule asennuksia. Klemmareilla letku joka on hyvin lyhyt taitaa olla ihan hyväksyttyä tehdä itse. Pullohan on samassa kalusteessa lieden alla.

RR:
Mulle ei ole tulossa spriiliettä koska tutustuessani erilaisiin liesiin selvisi että tietyissä tilanteissa spriiliesi voi leimahtaa.

maakkonen:
http://www.marinea.fi/dometic_origo_3000_liesi_2-liekkinen

Tämä vaikuttaa pätevältä laitteelta. Ei haittaisi mua ollenkaan, jos ei tarvisi kaasun kanssa pelata.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View