Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
Stara:
+1
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 3.04.2015 kello on 12:13 ---
Sitruunahapolla on pärjätty ilman mitään ongelmia 30 vuotta.
--- Lainaus päättyy ---
Kva66:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 3.04.2015 kello on 12:13 ---On varmaan.... Sitä ei vaan voi raikasvesipuolelle laittaa.
On aika huuhtominen muuten.
Sitruunahapolla on pärjätty ilman mitään ongelmia 30 vuotta.
--- Lainaus päättyy ---
Voi laittaa. Purkin kyljessä on tähän olemassa ohjeetkin. Itse käyttänyt purjeveneessä. Syksyllä vaunussa. Ei mitään ongelmaa!
Sitruunahappo jättää hyvän tuoksun, bakteereita se ei tapa!
Kannattaa selvittää faktat, ennekuin kommentoi Thumbd
Arska:
On siinä melkonen huuhteleminen että varmaan lähtee kloriitit järjästelmästä,en ainakaan minä viitti vaivaa nähdä tuon takia. Sitruunahappoa jos jää järjästelmään ni se ei vie kun kiilteen hampaista. Tosin meillä on käyttövesi kanisterissa.
Sent from my iPad using Tapatalk
retkeilijä:
Itse käytän vain sitruunahappoa puhdistukseen eikä minulla ole tarvetta pitkäaikaiseen veden säilyttämiseen tankissa.
En suosittele mutta tuossa on vaihtoehto: https://www.matruusi.com/juomavesi1.html
lisäyksenä käyttöturvallisuust iedote: http://www.kiiltoclean.fi/images/pdf/ktt_f_261_kloriitti-forte.pdf
mjh48:
Sitruunahappo poistaa vesijärjestelmästä biofilmin jossa bakteerit elävät.
Olen putsannut sillä juomavesisäiliön keväisin jo yli 30 v:n ajan eikä koskaan ole ollut mitään vatsaongelmia, vaikka käytämme kaikkeen säiliön vettä, myös juomavetenä.
Lisäksi käytössä on ollut kloorittomat hopeaionipohjaiset tabletit joko Aqua Clean tai Micropur joiden sanotaan pitävän juomaveden puhtaana jopa 6 kuukautta.
Lisäksi vesisäiliöön tankataan vain vesijohtovettä joka on tarkoitettu juotavaksi. Koskaan emme tankkaa vettä esim. karavanalueilla jossa oma kaivo.
Kaivovesi on yleensä hyvää, mutta siinä voi olla muutama eliö joukossa jotka lisääntyvät ajan myötä, vesijohtovesi on "tapettua"
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta