Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
reiska14:
Elekää viittikö höpöttää, moniko teistä on _oikeasti_ edes kokeillut sitruunahappoa ruosteen poistoon? Noh, minä olen.. Ja se ruoste ei sillä mitenkään poistu tai metalli muutu PAM kiiltäväksi sillä hapolla, päin vastoin. Ruoste passivoituu ja muuttuu mustaksi. Sehän se vasta olisikin hieno aine, joka muuttaa kaiken ruosteen kiiltäväksi pinnaksi, olis menekkiä :laugh:
Mazza:
Niinhän se paksummalla ruosteella tekee. Mutta kun pyyhkäiset sen mustan mömmön pois pinnasta, niin alta löytyykin mattaharmaa, puhdas metallipinta.
Ja kahvinkeittimestäki n tulee putipuhdas! Vie myös hajut pyykinpesukoneesta. Kerran oli unohtunut housut viikoksi uuteen koneeseen, ja homeenhaju oli kamala, tarttui pesussa muihinkin pyykkeihin. Melko monet kikat kokeilin, mutta vasta sitruunahapolla lähti.
retkeilijä:
Liioittelematta tietoa sitruunahaposta.
http://www.laspek.com/4
Rauzi:
--- Lainaus käyttäjältä: reiska14 - 15.08.2014 kello on 23:22 ---Elekää viittikö höpöttää, moniko teistä on _oikeasti_ edes kokeillut sitruunahappoa ruosteen poistoon? Noh, minä olen.. Ja se ruoste ei sillä mitenkään poistu tai metalli muutu PAM kiiltäväksi sillä hapolla, päin vastoin. Ruoste passivoituu ja muuttuu mustaksi. Sehän se vasta olisikin hieno aine, joka muuttaa kaiken ruosteen kiiltäväksi pinnaksi, olis menekkiä :laugh:
--- Lainaus päättyy ---
On tullu kokeiltua, ja käytettyä paljonkin. Toimii hyvin, mutta jollain liuottimella pese se rasva niistä osista ensin.
Btw. Mustikkamettästä kun tulee niin kiva on huljauttaa sitruunahapolla väri pois sormista, no, siihen käy siivu tavallista sitruunaakin.
Ossi66:
Kun sitruunahappo ei tarttee ämpärikaupalla, hyvä ostopaikka on markettien maustehylly - reilun puoliskolla saa muutamalla eurolla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta