Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: plagu - 1.08.2014 kello on 00:39 ---miten tuo liittyy vesijärjestelmän putsaamiseen?
--- Lainaus päättyy ---
Micropuria kun käyttää, ei ole suuremmin aihetta vesijärjestelmän puhdistamiseen.
Järjestelmä ei limotu eikä muutoinkaan likaannu, puhdasvesi huuhtelu kerran vuodessa riittää ja sekään ei ei välttämätön jos ei ole mitään kiinteää kertynyt säiliöön.
Erittäin hyvä tuote caravankäyttöön.
88k5:
^
No, minäpä edustan toista "koulukuntaa" - ei mitään hopeaioninappi- leikkiä, vaan "asenna ja unohda" versiota :D
Ilmeisesti kellään toisella ei täällä ole UV-C lamppua tankissa?
Jotenki valitsen mieluummin uv-desinfioinnin kuin hopeaioni-steriloinnin, jos joku ymmärtää termien eron. Ja mikä estää myös tuon toksisen hopea reaktion ihmisen elimistössä kun se kerran toimii jopa 6 kk siinä juotavavassa vedessä :D
UV-hommassa "tappaminen" loppuu kun lamppu sammuu..
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 1.08.2014 kello on 09:43 ---No, minäpä edustan toista "koulukuntaa"
--- Lainaus päättyy ---
Mitähän koulukuntaa minä edustan kun kertaakaan en ole mitään kemikaaleja järjestelmään vielä laittanut vaan reissun jälkeen huuhdellut säiliön ja jokaisen hanan kautta ajanut puhtaan veden ja huoltoluukun kautta olen kuivannut säiliön sisäpuolelta nukkaamattomalla kankaalla ja se on siinä...säiliön sisäpuolikin on kuin uutena konsanaan, mitään limottumista siellä ei ole nähtävissä.
Mutta tämähän onkin harrastus jolloin aikaa saa siihen myös mennä. Thumb
K.E.V:
Ei pilaannu vatsan sisältö kun käyttää micropuria Thumb
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 1.08.2014 kello on 09:58 ---Mitähän koulukuntaa minä edustan kun kertaakaan en ole mitään kemikaaleja järjestelmään vielä laittanut vaan reissun jälkeen huuhdellut säiliön ja jokaisen hanan kautta ajanut puhtaan veden ja huoltoluukun kautta olen kuivannut säiliön sisäpuolelta nukkaamattomalla kankaalla ja se on siinä...säiliön sisäpuolikin on kuin uutena konsanaan, mitään limottumista siellä ei ole nähtävissä.
Mutta tämähän onkin harrastus jolloin aikaa saa siihen myös mennä. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Naturisti ;D
Tapoja on .. joku käyttää vieraissa spärdaa, "pöljä panee paljaaltaa", joku ei käy lainkaa - sitten on selibaatit :laugh:
Mutta millätavalla puhdistat putket/letkut, varaajan ja hanat - sisältä?
Edit: niin, siis se pieni limottuminen ilmenee joskus ajanoloon kun lima kuivuu putken sisäpintaan ja irtoa palasina. Kenties hienontuu, liukenee, ehkä tukkii poresuuttimia.. mutta ei se mitään "myrkkyä" ole.. Helsinginseudun juomavesi (Päijänteestä otettu pintapintavesi) piti sisällään humusta, joka wc-pyttyjen vesisäiliöihin on aiemmin jäänyt nyrkin kokoisiksi limaklöneiksi - ei kait enää kerry... iloisesti juotiin kuitenki ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta