rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi  (Luettu 133515 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:19
Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
« Vastaus #45 : 1.08.2014 kello on 08:56 »
miten tuo liittyy vesijärjestelmän putsaamiseen?

Micropuria kun käyttää, ei ole suuremmin aihetta vesijärjestelmän puhdistamiseen.

Järjestelmä ei limotu eikä muutoinkaan likaannu, puhdasvesi huuhtelu kerran vuodessa riittää ja sekään ei ei välttämätön jos ei ole mitään kiinteää kertynyt säiliöön.

Erittäin hyvä tuote caravankäyttöön.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
« Vastaus #46 : 1.08.2014 kello on 09:43 »
^
No, minäpä edustan toista "koulukuntaa" - ei mitään hopeaioninappi- leikkiä, vaan "asenna ja unohda" versiota  :D

Ilmeisesti kellään toisella ei täällä ole UV-C lamppua tankissa?


Jotenki valitsen mieluummin uv-desinfioinnin kuin hopeaioni-steriloinnin, jos joku ymmärtää termien eron. Ja mikä estää myös tuon toksisen hopea reaktion ihmisen elimistössä kun se kerran toimii jopa 6 kk siinä juotavavassa vedessä  :D
UV-hommassa "tappaminen" loppuu kun lamppu sammuu..

  • Vieras
  • Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #47 : 1.08.2014 kello on 09:58 »
    No, minäpä edustan toista "koulukuntaa"

    Mitähän koulukuntaa minä edustan kun kertaakaan en ole mitään kemikaaleja järjestelmään vielä laittanut vaan reissun jälkeen huuhdellut säiliön ja jokaisen hanan kautta ajanut puhtaan veden ja huoltoluukun kautta olen kuivannut säiliön sisäpuolelta nukkaamattomalla kankaalla ja se on siinä...säiliön sisäpuolikin on kuin uutena konsanaan, mitään limottumista siellä ei ole nähtävissä.

    Mutta tämähän onkin harrastus jolloin aikaa saa siihen myös mennä. Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #48 : 1.08.2014 kello on 09:59 »
    Ei pilaannu vatsan sisältö kun käyttää micropuria Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #49 : 1.08.2014 kello on 10:18 »
    Mitähän koulukuntaa minä edustan kun kertaakaan en ole mitään kemikaaleja järjestelmään vielä laittanut vaan reissun jälkeen huuhdellut säiliön ja jokaisen hanan kautta ajanut puhtaan veden ja huoltoluukun kautta olen kuivannut säiliön sisäpuolelta nukkaamattomalla kankaalla ja se on siinä...säiliön sisäpuolikin on kuin uutena konsanaan, mitään limottumista siellä ei ole nähtävissä.

    Mutta tämähän onkin harrastus jolloin aikaa saa siihen myös mennä. Thumb

    Naturisti  ;D
    Tapoja on .. joku käyttää vieraissa spärdaa, "pöljä panee paljaaltaa", joku ei käy lainkaa - sitten on selibaatit  :laugh:

    Mutta millätavalla puhdistat putket/letkut, varaajan ja hanat - sisältä?

    Edit: niin, siis se pieni limottuminen ilmenee joskus ajanoloon kun lima kuivuu putken sisäpintaan ja irtoa palasina. Kenties hienontuu, liukenee, ehkä tukkii poresuuttimia.. mutta ei se mitään "myrkkyä" ole.. Helsinginseudun juomavesi (Päijänteestä otettu pintapintavesi) piti sisällään humusta, joka wc-pyttyjen vesisäiliöihin on aiemmin jäänyt nyrkin kokoisiksi limaklöneiksi - ei kait enää kerry... iloisesti juotiin kuitenki  ;)
    « Viimeksi muokattu: 1.08.2014 kello on 10:28 »

  • Vieras
  • Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #50 : 1.08.2014 kello on 10:21 »
    Mutta millätavalla puhdistat putket/letkut ja hanat - sisältä?

    Tähän mennessä olen vain huuhdellut nuo letkut ja hanat. Olen ollut tässäkin asiassa siinä uskossa että pohjoismaissa se vesi mitä sanotaan juomakelpoiseksi on ollut vielä sen verran puhdasta jotta noin on pärjätty. Pitänee sitten turvautua kemikaaleihin jahka uskaltautuu kauemmaksi Eurooppaan.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #51 : 1.08.2014 kello on 11:02 »
    Tähän mennessä olen vain huuhdellut nuo letkut ja hanat. Olen ollut tässäkin asiassa siinä uskossa että pohjoismaissa se vesi mitä sanotaan juomakelpoiseksi on ollut vielä sen verran puhdasta jotta noin on pärjätty. Pitänee sitten turvautua kemikaaleihin jahka uskaltautuu kauemmaksi Eurooppaan.

    Juomakelpoisuus ja vesi joka ei muodosta limaa on kaksi eri asiaa.  Kahdessa laitteessa olen joutunut putkistot ja varsinkin todella tiheäverkkoiset sihdit puhdistamaan ja siihen en aio enää ryhtyä.
    Pääosin käytän porakaivovettä ja siinä tabletteja seassa. Vesilaitosten vesi on jollain tapaa käsitelty mutta kyllä siihenkin noita tabletteja käytän.  Ja tankki tyhjäksi aina reissun jälkeen. Itsellä hana auton alla ja sen sekä lämmittimen tyhjennysventtiilin avaan ennen viimeisiä kilometrejä. Jos on pelkoa pakkasista käytän vielä pumppua jonkin aikaa kun auto on parkissa ja tankit tyhjiä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #52 : 1.08.2014 kello on 11:03 »
    Ihan sama, kuinka hyvin olen systeemin puhdistanut, mutta juomaan en sitä vettä suostu.

    Tuota hopea-ihan-sama-mitä käytän silloin, kun veden pitää säilyä. Eli esimerkiksi nyt, kun on reilun viikon reissu edessä.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:53
      • Matkailuvinkkejä
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #53 : 1.08.2014 kello on 11:15 »
    Mitähän koulukuntaa minä edustan kun kertaakaan en ole mitään kemikaaleja järjestelmään vielä laittanut vaan reissun jälkeen huuhdellut säiliön ja jokaisen hanan kautta ajanut puhtaan veden ja huoltoluukun kautta olen kuivannut säiliön sisäpuolelta nukkaamattomalla kankaalla ja se on siinä...säiliön sisäpuolikin on kuin uutena konsanaan, mitään limottumista siellä ei ole nähtävissä.

    Mutta tämähän onkin harrastus jolloin aikaa saa siihen myös mennä. Thumb

    Oletko ihaa ollut reissussa 4 - 5 viikkoa yhteen putkeen lämpimissä maissa?
    Onko tuo sinun systeemi toiminut siellä?

  • Vieras
  • Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #54 : 1.08.2014 kello on 11:18 »
    Oletko ihaa ollut reissussa 4 - 5 viikkoa yhteen putkeen lämpimissä maissa?

    Sepä se.

    En ole ollut ja sen vuoksi vielä olen selvinnyt naturellisti.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #55 : 1.08.2014 kello on 11:56 »
    Ilmeisesti kellään toisella ei täällä ole UV-C lamppua tankissa?

    Mistäs olet tuon löytänyt?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #56 : 1.08.2014 kello on 12:19 »
    Mistäs olet tuon löytänyt?
    Joskus 7 v sitten jollain autoilupuolen messuilla Kahan osastolla esittelijä kertoi uutuuksista karavaani ja venepuolelle ..

    Tilasin sitten kaverin "kivijalan" kautta.. ..epäs kun vapaa-aika.com:sta kun Kaha välikätenä nosti hintaa aikalailla..

    Edit; http://www.kaha.fi/category.php?cid=446

  • Vieras
  • Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #57 : 1.08.2014 kello on 12:59 »
    Oletko ihaa ollut reissussa 4 - 5 viikkoa yhteen putkeen lämpimissä maissa?
    Onko tuo sinun systeemi toiminut siellä?

    no eihä vesi edes riitä kuin muutaman päivän, mielestäni ihan turhaa rahan tuhlausta tuollaiset napit, ei vesi kerkeä menemään miksikään kun sitä käyttää, tietty jos seisottaa säiliössä viikkotolkulla vettä niin asia eriksen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #58 : 1.08.2014 kello on 13:04 »
    Minä olen ollut 5 viikkoa lämpimissä maissa jo 25v yhtäsoittoa. En laita tabletteja koskaan yhtään mitään enkä mihinkään. 2 x vuodessa sitruunahapolla putsaan säiliöt. Emme ole saaneet vatsatauteja emmekä muutakaan vedestä. Ruokajuomana kylläkin kivennäisvettä tai jotain "paikallista".

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:35
    • Callengr
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #59 : 1.08.2014 kello on 13:37 »
    Kyllä juomavesi on erikseen.