rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi  (Luettu 133493 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
« Vastaus #165 : 4.04.2017 kello on 07:59 »
^ Käyttöohje on tässä.

http://www.marinea.fi/pura_tank_vesisailion_puhdistusaine

Lainaus
happiaktiivinen, hajultaan ja maultaan neutraali. Ympäristöystävällin en.

Onko tuo terveysevästä, jos huuhtelu ei ole täydellistä?

Itse käytän sitruunahappoa tuohon puhdistukseen. En tiedä mikä on teho verrattuna tuohon aineeseen, mutta eipä ole epäterveellistä jos jää jäämiä - ja maistaa kyllä helposti, milloin huuhtelua on syytä jatkaa  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
« Vastaus #166 : 4.04.2017 kello on 09:00 »
Eli kahdella purkilla käsittelee kolmesti noin 100 litran säiliön. Ei tuo sitten pahan kallista ole.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
« Vastaus #167 : 4.04.2017 kello on 10:26 »
Eli kahdella purkilla käsittelee kolmesti noin 100 litran säiliön. Ei tuo sitten pahan kallista ole.

Kaivelin nettiä ja vaikuttaisi Pura Tank olevan 5% vetyperoksidia.

Silloin on sama asia, jos hakee apteekista 3% vetyperoksidia pullon 0.5l noin kympillä. 100 litraan sekoitettuna tulee sama vahvuus.  ;)

Jos jollakulla on tuo Pura Tank pullo, vois varmistaa tuon koostumuksen.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.03.2021 kello on 15:44
  • Ei ole riemulla rajaa kun Fiatilla ajaa.
Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
« Vastaus #168 : 4.04.2017 kello on 23:56 »
Alkoi sitruuna happo juttu kiinnostamaan ja se on ilmeisesti jauheena joten miten paljon sitä laitetaan vaikka sataan litraan..?
Ajattelin sooda liuoksenkin päästää läpi tuon sitruuna hapon lisäksi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
« Vastaus #169 : 5.04.2017 kello on 06:29 »
Alkoi sitruuna happo juttu kiinnostamaan ja se on ilmeisesti jauheena joten miten paljon sitä laitetaan vaikka sataan litraan..?
Ajattelin sooda liuoksenkin päästää läpi tuon sitruuna hapon lisäksi.

En tiedä mikä pitoisuus on riittävä, itse olen käyttänyt parin prosentin seosta. Minulle riittää siihen kaupan maustehyllystä löytyvä 680g pönttö. Jos sataan litraan tarvii, kannattaa käydä hakeen esim Agrilarketista kolmen kilon astia.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.03.2021 kello on 15:44
  • Ei ole riemulla rajaa kun Fiatilla ajaa.
Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
« Vastaus #170 : 5.04.2017 kello on 10:09 »
En tiedä mikä pitoisuus on riittävä, itse olen käyttänyt parin prosentin seosta. Minulle riittää siihen kaupan maustehyllystä löytyvä 680g pönttö. Jos sataan litraan tarvii, kannattaa käydä hakeen esim Agrilarketista kolmen kilon astia.

Joo mitä oikeen ajattelin tuolla sadalla litralla,kun varmaan puoletkin tankin tilavuudesta riittää huuhteluun. :-[ :laugh:  Miten paljon sulla ollut vettä tankissa liuoksen kanssa..?
« Viimeksi muokattu: 5.04.2017 kello on 12:22 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
« Vastaus #171 : 5.04.2017 kello on 17:35 »
Isommasta astiasta on useammaksi kerraksi ja perinnöksi lapsille.  :D

  • Vieras
  • Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #172 : 5.04.2017 kello on 19:06 »
    Alkoi sitruuna happo juttu kiinnostamaan ja se on ilmeisesti jauheena joten miten paljon sitä laitetaan vaikka sataan litraan..?
    Ajattelin sooda liuoksenkin päästää läpi tuon sitruuna hapon lisäksi.
    Ite ostin pussukan apteekista ja kaadoin kuumaan veteen(3 l) johon liukeni ja sen kaadoin vesisäiliöön.Sen jälkeen laskin kylmää vettä päälle säiliön täydeltä(40 L) ja laskettelin molemmista hanoista eli vessasta ja keittiöstä.
    Sen jälkeen niin monta huuhtelua ettei sitruuna maistu(3 kpl) ja ei tarvinnu mahakivussa lomiansa viettää.Halpa ja yksinkertainen homma.Uskomatonta että löytys halpa ja paras keino bakteerien torjuntaan.. 8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #173 : 5.04.2017 kello on 19:14 »
    Samoin, tuohon vielä lisäys että tein tuon kun lähdin liikkeelle (joka kevät vähintään) ja Helsinkiin päästyäni tai muuhun kohteeseen tyhjennän säiliön ja huuhtelen. Kyllä 100km kun hölskyttää putsaa säiliötä sekin. Ja halavalla Thumb

  • Vieras
  • Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #174 : 5.04.2017 kello on 20:17 »
    Samoin, tuohon vielä lisäys että tein tuon kun lähdin liikkeelle (joka kevät vähintään) ja Helsinkiin päästyäni tai muuhun kohteeseen tyhjennän säiliön ja huuhtelen. Kyllä 100km kun hölskyttää putsaa säiliötä sekin. Ja halavalla Thumb
    Veli K:E:V .
    Oliko niin että olemme kerrankin löytäny halvan ja hyvän (kaikessa tämä ei voi toimia.. :) )

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:37
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #175 : 5.04.2017 kello on 20:30 »
    Ite olen tehnyt n.20 litran tujun satsin, jonka olen kaatanut sisältä jo pestyyn 150 litran tuorevesi tankkiin. Siitä pumpaten paineputkistoon, paisariin, kylmä puolelta kaikkien hanojen läpi hivenen (poresuuttimet aiemmin irroitettu). Sitten vasta kuuma puolelle boileriin (10L), ja sitten hanoista vähän läpi. Lopulla ~10L mitä tuorevesi tankkiin on jäänyt, sille tiskiharja pesua sisältä.. Liemet paikoillaan ajoa reipas 50km.

    Sitten pumppaus putkiston läpi harmaa pyttyihin. Tuorevesi tankista pohjatulppa pois, ja huoltoluukusta puutarha letkulla sisähuuhtelu. Vastakun tuoresäiliö hajuton pohjatulppa kiinni ja pumppaamaan puhdasta putkistoon, paisariin, boileriin ja lopuksi hanoista läpi.

    Ei siinä sataakaan litraa kulu kun huuhtelee tankista ensiksi väkevän liuoksen pois, eikä laimenna sitä 150 litralla ...

  • Vieras
  • Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #176 : 5.04.2017 kello on 20:53 »
    Ite olen tehnyt n.20 litran tujun satsin, jonka olen kaatanut sisältä jo pestyyn 150 litran tuorevesi tankkiin. Siitä pumpaten paineputkistoon, paisariin, kylmä puolelta kaikkien hanojen läpi hivenen (poresuuttimet aiemmin irroitettu). Sitten vasta kuuma puolelle boileriin (10L), ja sitten hanoista vähän läpi. Lopulla ~10L mitä tuorevesi tankkiin on jäänyt, sille tiskiharja pesua sisältä.. Liemet paikoillaan ajoa reipas 50km.

    Sitten pumppaus putkiston läpi harmaa pyttyihin. Tuorevesi tankista pohjatulppa pois, ja huoltoluukusta puutarha letkulla sisähuuhtelu. Vastakun tuoresäiliö hajuton pohjatulppa kiinni ja pumppaamaan puhdasta putkistoon, paisariin, boileriin ja lopuksi hanoista läpi.

    Ei siinä sataakaan litraa kulu kun huuhtelee tankista ensiksi väkevän liuoksen pois, eikä laimenna sitä 150 litralla ...
    Niin mistä olet laimentanu??

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:37
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #177 : 5.04.2017 kello on 21:02 »
    ^
    Tarkoitin laimentamisella sitä, että iso säiliö kannattaa ensiksi puhdistaa siitä desinfiointiaineest a (mitä kukin nyt käyttää). Vasta sitten laskee siihen puhdasta vettä, jolla huuhdellaan seuraavat osat järjestelmää. Tankkiinhan ei mistään palaa vettä (mukana desinfiointiainetta). Jos ei tee järjestyksessä, vaan täyttää vain tankin useaan kertaan, silloin tekee tuhaan "laimennettuja" satseja.

    *****
    • Matkailija
    • Viimeksi paikalla:20.10.2021 kello on 08:22
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #178 : 7.04.2017 kello on 21:23 »
    Sitruunahappoa, saa apteekista ja isommissa erissä alan tukuista
    Sitruunahappoa myös käytän.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:15
    • viihtyy puskissa
    Vs: Käyttövesijärjestelmän desinfiointi
    « Vastaus #179 : 29.07.2018 kello on 08:50 »
    UV-lamppu alkoi kiinnostaa, kyllä niitä maailmalta näyttäisi löytyvän, akvaariossakin niitä näemmä käytetään, lienevät ne sitten 230 voltin versioita. Mitenkäs, joilla tuommoinen on käytössä, limoittuminen on ilmeisesti pysynyt helteilläkin kurissa? Laitoin uuden isomman vesisäiliön vaunuun, 3-4 vuorokauden jälkeen on jo havaittavaa muodostusta uppopumpun letkun pinnassa kunnan vesijohtovedellä täytettynä. Ja minkä tehoisia ovat nuo lamput mitä karavaanikäyttöön on tarkoitettu? Akvaariolamppuja on monen tehoisia myynnissä.

    Eeli
    « Viimeksi muokattu: 29.07.2018 kello on 09:03 »