rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Crossipyörän kuljetus takatallissa, takatallin ja oven koko  (Luettu 6304 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.02.2018 kello on 16:22
Löytyisikö täältä ammattilaisten apua, eli mitkä matkailuautot ovat takatalliltaan niin suuria että isoa crossipyörää voi kuljettaa ilman eturenkaan vaihtamista kottarin renkaaseen tms? Pyörän korkeus on korkeimmalta kohdaltaan noin 125cm ja tangon leveys noin 83cm. Pyörähän painuu jousista alaspäin lastauksen aikana tarvittaessa, mutta  korkeutta tallissa olla kuitenkin se 125cm ettei pyörän jouset väsy.

Kiitos etukäteen kommenteista, varsinkin ne jotka crossipyörien kuljettamista matkailuautolla ovat harrastaneet.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2019 kello on 18:40
Rakentelet sellaisesta alkovimallista jossa on parisänky perässä poikittain. Takasänky pois kokonaan, oikeaan sivuun n. 160 cm korkea ja 120cm leveä luukku yläreunasta saranoituna. Yläreunaan kiertämään vaunun tai auton kapeat yläkaapit tarvikkeille, varaosille ym. näin saat tilan jonne sopii myös pukki pyörälle,  työkalupakit, bensakannut, ajovarusteet ym tarvittava. Näin asunto-osa jää asumiskäyttöön ja tarvittaessa takaosasta saa vieläkin vuoteen kun laittaa seiniin kiinnikkeet vanereille esim. 140cm:n korkeudelle ja  silloin jää vielä reilu tallitilakin alapuolelle. Näitä joskus tällälailla Saksassa rakentelivat crossi- ja supermotokäyttöön.

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.02.2018 kello on 16:22
Pieni ongelma tuon ajan kanssa, rakentelu on kyllä mukavaa, mutta kun ei aika muulta riitä. Hakusessa on siis jo valmiiksi isolla tallilla ja ovella varustettu auto hintaluokassa 25K€- 35K€. Ja jos ei markkinoilta löydy niin sitten menee rakenteluksi mutta vasta ensi syksynä. Kiitos kuitenkin kommentista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:03
  • viva la France
Siis jotain tämmöistä. http://www.lemondeducampingcar.fr/guide-d-achat/oxygen-7000c.html
http://www.lemondeducampingcar.fr/guide-d-achat/oxygen-7000c.html

Grossipyörä normaalin  matkailuauton takatallissa tarkoittaa kovaa takapainoisuutta ja koko auton haisemista bensalle.
Ne kun ovat samaa ilmatilaa matkustamon kanssa eli rakentelua on tiedossa.
Paras vaihtoehto on varmaan joku Ford Transitin takavetoisen mallin päälle tehty alkovi malli.
Omassa on takatallin ovien koko K 110 cm  L 98 cm. Ja talli korkeus kun sänky on yläasennossa 135 cm.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:27
  • Callengr
Peräkärry paras vaihtoehto. Ei haise polttoaine ja kulkee kaikki tarpeellinen mukana hyvässä järjestyksessä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:07
Peräkärry paras vaihtoehto. Ei haise polttoaine ja kulkee kaikki tarpeellinen mukana hyvässä järjestyksessä.

Tuo on yksi parhaimpia jos ei paras tapa. Täällä eräs kirjoittaja on kertonut matkastaan jolla mukana oli mönkkäri peräkärryssä. Kertokoon itse kokemuksistaan.

Toinen vaihtoehto voisi olla poikittainen prätkäteline takana. Pyörä on ulkotilassa ja nopeasti lastattavissa. Lyhyt peräylitys on eduksi tässä tapauksessa. Näitä näkee silloin tällöin saksassa myytävissä.

Mitä muita kriteerejä ja kuinka isolla kokoonpanolla aloittaja aikoo reissata?
« Viimeksi muokattu: 2.03.2017 kello on 16:10 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.12.2022 kello on 12:37
  • Kossu kolalla, suosittelen jos korjaaminen v..ttaa
Tällainen moottoripyöräteline myytävänä, sakemanni tekemään nimenomaan moottoripyörän kuljetukseen.
Skootteri varmaan sopii takatallin, mutta moottoripyörällä alkaa oleen jo liian korkea todennäkösesti sopiakseen.
Siksi todennäköisesti täytyy varmaan erillinen kuljetusteline auton perään ,integroituna kiinitys vetokoukku telineeseen.

« Viimeksi muokattu: 2.03.2017 kello on 20:19 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Samaa ratkaisua olen minäkin etsinyt motskarin kuljettamiseen ja korkeimpia takatalleja olen löytänyt
https://www.nettikaravaani.com/knaus/sun-liner-655/1468192

https://www.nettikaravaani.com/knaus/s-liner/1447315
noista Knausseista ja yhdestä Adriasta joka ei muuten herättänyt kiinnostusta
https://www.nettikaravaani.com/adria/stargo-690-dp/1464500

Nämä suomalaiset kauppiaat ei saa mistään tietoja takatallin kantavuudesta niin kuin Sakemannit kyllä saa .
On se ihme kun autot ovat samoja.
No poikkeuksena sitten tietysti uudet LMC autot mutta hintaluokka vähän pompsahtaa.

Eikä se nykyaikainen pyörä mulla ainakaan haise yhtään miltään .
Tuossa se olohuoneessa oli talvisyännä pitkät ajat tuunattavana.

 



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:14
  • Kotkan poikii ilman siipii

Eikä se nykyaikainen pyörä mulla ainakaan haise yhtään miltään .
Tuossa se olohuoneessa oli talvisyännä pitkät ajat tuunattavana.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Meidän emäntä sais kyllä paskahalvauksen jos mää olohuoneeseen toisin jonkun vehkeen tuunattavaksi. Kyllä siinä lähtis äijä ja härveli pihalle ja  sassiin. Ei kyllä mulla tosin tulisi mieleenikään tuoda jotain moottorihärveliä asuintilaan rassattavaksi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:46
Meidän emäntä sais kyllä paskahalvauksen jos mää olohuoneeseen toisin jonkun vehkeen tuunattavaksi. Kyllä siinä lähtis äijä ja härveli pihalle ja  sassiin.

Kaverin kaveri aikoinaan kasasi Volkkarin konetta. Emäntänsä sitten näki kylillä toisen 'moottorilesken' ja alkoi tälle avautua:

-Meillä tehdään koneremonttia ja taas on olohuone monta viikkoa varattu...
-????
-No eks sä tiedä, että se on niin tarkkaa ja siistiä hommaa. Sillä on siellä teltta, josta imetään pölynimurilla ilmaa pois, jottei tule
 pölyä niihin laakereihin!
-Ai jaa, meidän isäntä kyllä tekee tommoset hommat autotallissa, eikä siellä mitään telttaa ole...

Oli isäntä ja moottori harvinaisen nopeasti ulkoruokinnassa!
 :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:15
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Crossipyörän kuljetus takatallissa, takatallin ja oven koko
« Vastaus #10 : 2.03.2017 kello on 20:34 »
Tuo on yksi parhaimpia jos ei paras tapa. Täällä eräs kirjoittaja on kertonut matkastaan jolla mukana oli mönkkäri peräkärryssä. Kertokoon itse kokemuksistaan.

Toinen vaihtoehto voisi olla poikittainen prätkäteline takana. Pyörä on ulkotilassa ja nopeasti lastattavissa. Lyhyt peräylitys on eduksi tässä tapauksessa. Näitä näkee silloin tällöin saksassa myytävissä.

Mitä muita kriteerejä ja kuinka isolla kokoonpanolla aloittaja aikoo reissata?

Ilmeisesti tarkoitit minua?? Kertomus matkasta oli aikoinaan infossa, jota ei enää ole. Mutta mitä mulla tulee mieleen asiasta niin:

Vaikka se pyörä sinne talliin sopisi, niin millainen se on sinne työntää? Ovi on kuitenkin hieman ahtaanlainen. Ja vaikka kantavuus riittää, niin miten on renkaitten aiheuttama pistekuormitus lattialle? Entä sitominen?

Sitten taakse ulos tuleva teline. Onko reissuja ulkomaille? Pyörä  taitaa painaa jonkin verran? Noin takana oleva lastin aiheuttama paino taka-akselille on huomattavasti suurempi kuin vain telineen ja pyörän paino. Riittääkö akselin kantavuus? Ainakaan omistamissani Fiateissa tuskin kantavuus riitäisi tuollaiseen lastiin. Nykyisessä etuvetoisessa Fordissa ilmeisesti riittäisi, koska taka-akselin lastattavuus on yli 700kg.

Peräkärryä, jota vedin Espanjaan ja takaisin, pidän hyvänä ratkaisuna. Huonoja puolia on tietenkin mahdollinen nopeusrajoitus jos veturina on satasen auto. Lisäksi jos ulkomailla käy, niin kohonneet lauttamaksut. Eckeröline on ehkä edullisimmasta päästä koska siellä ei pikkuperäkärrystä tarvitse maksaa korkean hintaa. Ja ilmeisesti Navirail on edullinen. Lisäksi peruuttaminen on hankalaa ilman peruutuskameraa. Kärryä kun ei näe ennenkuin se on linkussa. Vielä jos kärryssä on kuomu, niin pyörä ei sotkeudu niin helposti kuin jollakin pressuviritelmällä. Ja on helpompi käyttää kuomua.

Näiden aatoksien jälkeen minun valintani olisi peräkärry.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:49
Vs: Crossipyörän kuljetus takatallissa, takatallin ja oven koko
« Vastaus #11 : 2.03.2017 kello on 21:00 »

 Eckeröline on ehkä edullisimmasta päästä koska siellä ei pikkuperäkärrystä tarvitse maksaa korkean hintaa

? ? ? Onko todella noin? Äsken katselin Eckerön hintoja ja tulin siihen tulokseen, jos vetoauto vaatii korkean paikan, niin kyllä sama hinnoittelu jatkuu myös kärryn osalta. Näinhän se luonnollista onkin? Toivottavasti olen väärässä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:46
  • Autossa on pyörät
Vs: Crossipyörän kuljetus takatallissa, takatallin ja oven koko
« Vastaus #12 : 2.03.2017 kello on 21:11 »
Olet väärässä, heidän hinnoittelu on vähän kummallinen. Ostin itse äskettäin a-vaunulle ja vetoautolle. Vetoautosta maksettiin matala hinta vaikka käytännössä se sijoittuu korkeaan tilaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.07.2022 kello on 11:42
    • www.nieppi.net
Vs: Crossipyörän kuljetus takatallissa, takatallin ja oven koko
« Vastaus #13 : 2.03.2017 kello on 21:12 »
Prätkä kulkee takatallissa mukavasti. Eikä bensa haise, ainakaa minulla  http://www.nieppi.com/n/wp-content/gallery/mopo/DSC_2817.jpg

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:15
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Crossipyörän kuljetus takatallissa, takatallin ja oven koko
« Vastaus #14 : 2.03.2017 kello on 21:14 »
? ? ? Onko todella noin? Äsken katselin Eckerön hintoja ja tulin siihen tulokseen, jos vetoauto vaatii korkean paikan, niin kyllä sama hinnoittelu jatkuu myös kärryn osalta. Näinhän se luonnollista onkin? Toivottavasti olen väärässä?


Toki siitä on aikaa kun olen katsellut Eckerön hintoja, mutta aikoinaan oli niin.

E: Sivut eivät tältä osin enää niin selkeät kuin ennen.