Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Alaikäisen matkustajan huoltajien suostumus matkustamiseen ulkomaille

(1/4) > >>

SilSam:
Olemme lähdössä Espanjaan, tarkemmin Teneriffalle, ja mukaamme on lähdössä myös meidän perheeseen kuulumaton alaikäinen matkustaja.

Alaikäistä varten on syytä ottaa huoltajien suostumus maasta vientiin mutta onko teillä käsitystä voiko lupa olla vapaamuotoisesti kirjoitettu lupa vai tarvitaanko Espanjaan joku määrämuotoinen lomake?

Tässähän taannoin taisi olla lehdessäkin juttu kun jollain oli matka tyssännyt jo Suomessa terminaalissa etelä-Afrikkaan suuntautuvan matkan osalta asianmukaisen lupalomakkeen puuttuessa.

juilhy:
Itse olen kirjoittanut ihan vapaamuotoisen lupalapun. Suomeksi ja englanniksi. En tosin  Espanjaan, mutta Turkkiin, Kreikkaan, Ruotsii, Ranskaan, Tanskaaan, Saksaan ja Sveitsiin.

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla

Weicco:
Vapaamuotoinen ollaan kirjoitettu. Eivät lentokentillä ole kyselleet lappua kun on matkustanut aikuisten seurassa.

HiTec:
http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/eu-citizen/index_fi.htm#!lightbox-uid-1

Hauho:
Jos alaikäinen on lapsenlapsi niin ainakin Fennia tarjoaa lapselle (kuuluu läheisesti omaan perheeseen) samanlaisen Travellers Insuranca suojan kuin perheen keskitetyssä vakuutuspaketissa on.  Saa kortin ilmaiseksi jolla ko sairaudenhoito ja matkatavaravakuutus .
Kannattaa tutkia oman vakuutusyhtiönkautt a onko tuollainen tarjolla.  Meillä on kaikki vakuutukset keskitetty yhteen yhtiöön kilpailuttamisen jälkeen.
Jos tarvitset lisätietoja kysy tätä kautta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View