rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hallitus suunnittelee matkailuautojen 80km/h rajoituksen poistoa  (Luettu 35569 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:20
Tämä pyöräily ajoradalla on aika ongelmallista omasta mielestä. Miten menee väistämissäännöt yksisuuntaisella kun joku ajaakin vastakarvaan ja kolaroi?

Kaupunkiin ei tuota tarvitse. Itse kyllä ajan vastakarvaan maantiellä, minusta ainakin pelottavaa kun 80 - 100 rajoitusalueella autot tulee takaa, joskus vielä ohitustilanne. Ajamalla vastakarvaan polkupyörällä minulla on mahdollisuus väistää ojaan jos menee vaaralliseksi. Tosin harvoin maantiellä pyöräilen

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:08
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Kaupunkiin ei tuota tarvitse. Itse kyllä ajan vastakarvaan maantiellä, minusta ainakin pelottavaa kun 80 - 100 rajoitusalueella autot tulee takaa, joskus vielä ohitustilanne. Ajamalla vastakarvaan polkupyörällä minulla on mahdollisuus väistää ojaan jos menee vaaralliseksi. Tosin harvoin maantiellä pyöräilen

Entä sitten se ohittaja, joka tulee takaa 130 ja puhdistaa autonsa kyljen sun housun lahkeeseen?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
- toisaalta mikään ei silti edelleenkään estäisi kuljettajaa ajamasta myös hitaammin vaikka se sallittu nopeus enempi olisikin, esim. polttoainesäästön nimissä 8)
Jep    Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:20
Entä sitten se ohittaja, joka tulee takaa 130 ja puhdistaa autonsa kyljen sun housun lahkeeseen?

Tietty siinäkin on vaara, jos se ohittaja tulee vastaan näen tilanteen, jos takaa ja ohitettava väistää hiukan oikealla olen enemmän vaarassa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:19
  • seniori
Nyt tulee laiskalle töitä.  :laugh:

Sillä tuon Ducaton ohjaamo on suuremmissa nopeuksissa äänekäs. Lokarit (äänieristeillä) on jo laitettu ja ohjaamon ovien saranoita säädetty. Moottorin murea ääni ei juurikaan haittaa, mutta rengasmelu kylläkin. On siis päällystettävä ohjaamon lattiaa, rintapeltiä, rappusia ja ovien alaosia melua vaimentavalla päällysteellä. Kokolattiamattoa, äänieristemattoa ja äänieristemassaa.
Olisiko ns. pohjapanssarista hyötyä?

Asuinosan oven ylimääräiseen uraan on löydettävä viimeinkin sopiva tiiviste.

Ja sitten vielä hiljaiset M+S kunhan entiset kuluvat.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, sanotaan ja kyllä se paikkansa pitää, sillä olen saanut karsittua pois tuunauksesta ohjaamon osalta nuo punaiseksi muutetut kohdat.

Nyt suunnitelmassa ovat:
-Ohjaamon lattiaan kokolattiamatto.
-Muovinen edullinen "pohjapanssari" .
-Asuinosan oveen em. tiiviste ja rappujen äänieristaminen.


Nuo raput ovat täysin ilman (lämpö-/) äänieristeitä.

Ja kesärenkaat v.2020.
Näillä tuunauksilla on miellyttävämpää ajella ns. rekkanopeutta. Tai hiljempaa tai lujempaa  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:02
Samat tiivisteet ja rapun eristykset olisi minullakin listalla.

Millä aikataululla tämän uudistus asian piti edetä, että milloin saadaan satasta ajella? Itse kyllä luulen, että tämä ei toteudu. Jotenkin ei usko riitä siihen, että tässä maassa autoilijan asiat paranevat.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Samat tiivisteet ja rapun eristykset olisi minullakin listalla
Mulla oli ylimääräinen täkki ja pari tyynyä jätesäkissä ja nakkasin ne tuohon porrasmonttuun ajon ajaksi kun ei se Elnaghissa hiljentynny vaikka kuin vuorasin sitä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:19
  • seniori
^ Joo, ulkopuolen äänieristeen lisäksi lisäeristeenä voisi olla vaunun sisäpuolinen kansi, joka nostetaan perillä ulos tai pöydän alle.

Luulen että haittaavin suhina kuuluu minulla oven tiivisteistä. Oven sisään alareunaan on laitettava myös äänieristemattoa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Jotenkin ei usko riitä siihen, että tässä maassa autoilijan asiat paranevat.

No, tuota en epäile koska näihän asia on vuosikymmeniä ollut. Mutta nyt viimeiset pari vuotta on hallinnossa ollut hieman erilainen vire. Harrasteautojen rakentelusäännöksin on tullut helpotuksia. Sama moottoripyöräpuolel la.
EU:n ulkopuolelta tuotaviin tuontiautoihin on annettu helpotuksia esim valosäännösten suhteen, mikä on ollut melkoinen ongelma esim USA:sta tuoduille autoille.
Autojen katsastuksiin tuli helpotusta ja esim harrasteautoille niin toivotta mahdollisuus saada siirrettyä katsastusaika ajokaudelle eli kesälle.

Monta muutakin asiaa on muutoksen kourissa ja niillä pyritään helpottamaan autoilijan elämää poistamalla turhaa, aikojen saatossa kertynyttä säännösviidakkoa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.10.2021 kello on 10:28
Ehdotus on, että kaikki sallitaan, mikä poliisi ei viitsi ja jaksa valvoa, ja on tähän asti jo rikottu lakia jatkuvasti ilman mitään seuraamuksia.
Vielä siitä puuttuu sumuvalojen käytön salliminen, ympäri vuorokauden ja vuoden, niin kuin monella on ollut tapana. Ehdotus on että puhelinta saa pitää kädessä, ja varmaan kohta saa myös puhua laillisesti.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
Ehdotus on, että kaikki sallitaan, mikä poliisi ei viitsi ja jaksa valvoa, ja on tähän asti jo rikottu lakia jatkuvasti ilman mitään seuraamuksia.
Vielä siitä puuttuu sumuvalojen käytön salliminen, ympäri vuorokauden ja vuoden, niin kuin monella on ollut tapana. Ehdotus on että puhelinta saa pitää kädessä, ja varmaan kohta saa myös puhua laillisesti.
Aivan, ihmettelen tosiaankin miksi halutaan nostaa nopeusrajoituksia, kun samaan aikaan halutaan pienentää hiilidioksiidipääst öjä, toivottavasti järki voittaa, mitä on syytä epäillä kun päättäjistä on kyse, varmaan kohta rekoillakin saa ajaa 100km/h. Jos sallitaan kaikille matkailuautoille normi nopeudet, niin me jotka tykätään ajaa maltillisemmin niin tehoautoilijat sitten kiroaa tientukkoja, nyt voi ajaa suurinpiirtein rekkanopeutta kun ei ole satasen lätkää, vaikka autollani saisikin ajaa satasta, mutta minulla ei ole kiire. Paljon todellakin tienpäällä on noita etusumuvaloidiootte ja jotka ei tiedä milloin niitä saa käyttää, etusumuvalo on täysin turha ja tarpeeton valo, suomessa ei edes joka vuosi ole sellaista keliä että etusumuvaloja saa käyttää ja silloinkin normaali ajovalot on paremmat

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:22
Off-Topic:
Paljon todellakin tienpäällä on noita etusumuvaloidiootte ja jotka ei tiedä milloin niitä saa käyttää, etusumuvalo on täysin turha ja tarpeeton valo, suomessa ei edes joka vuosi ole sellaista keliä että etusumuvaloja saa käyttää ja silloinkin normaali ajovalot on paremmat
Ja asiantuntijoita on vielä enemmän! Varsinkin siellä kehävitosen varressa.
Väärin suunnattu valo häikäisee aina, oli se sitten sumuvalo, tai joku muu.
Ajattelin laittaa matkamökkiinkin sumuvalot.
Tarpeeksi ylös, jotta ne voi suunnata niin, että niistä on myös hyötyä: Valaisevat leveälle ja tarpeeksi pitkälle, häikäisemättä.
Ah niitä aikoja, kun lähivalot sai kahdentaa....   :'(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2019 kello on 10:53
  • No voi hitsin hitsi.
Off-Topic:
Ja asiantuntijoita on vielä enemmän! Varsinkin siellä kehävitosen varressa.
Väärin suunnattu valo häikäisee aina, oli se sitten sumuvalo, tai joku muu.
Ajattelin laittaa matkamökkiinkin sumuvalot.
Tarpeeksi ylös, jotta ne voi suunnata niin, että niistä on myös hyötyä: Valaisevat leveälle ja tarpeeksi pitkälle, häikäisemättä.
Ah niitä aikoja, kun lähivalot sai kahdentaa....   :'(
Tosin sumuvalon tulee olla mahdollisimman alhaalla jos siitä aikoo parhaan mahdollisen hyödyn saada.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:22
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Aivan, ihmettelen tosiaankin miksi halutaan nostaa nopeusrajoituksia, kun samaan aikaan halutaan pienentää hiilidioksiidipääst öjä, toivottavasti järki voittaa, mitä on syytä epäillä kun päättäjistä on kyse, varmaan kohta rekoillakin saa ajaa 100km/h. Jos sallitaan kaikille matkailuautoille normi nopeudet, niin me jotka tykätään ajaa maltillisemmin niin tehoautoilijat sitten kiroaa tientukkoja, nyt voi ajaa suurinpiirtein rekkanopeutta kun ei ole satasen lätkää, vaikka autollani saisikin ajaa satasta, mutta minulla ei ole kiire. Paljon todellakin tienpäällä on noita etusumuvaloidiootte ja jotka ei tiedä milloin niitä saa käyttää, etusumuvalo on täysin turha ja tarpeeton valo, suomessa ei edes joka vuosi ole sellaista keliä että etusumuvaloja saa käyttää ja silloinkin normaali ajovalot on paremmat

No itse kun ajelin nytkin euroopan halki en kyllä ajellut yhtään sen lujempaa kuin suomessakaan vaikka olisi saanut. Tosin tuolla eteläeuroopassa on tietenkin enemmän useampikaistaisia teitä. Suomessa taas ajelen pääasiassa maantiellä ylinopeutta.
Koska: 85-95km/h on autoni taloudellisin matkanopeus tasaisella. Ylämäessä alle 80km/h ja alamäessä yli 90km/h.
85km/h alle jos joutuu menemään niin pitää hakea pienempää vaihdetta.
Ja pitkällä matkalla sen minkä nopeudessa voittaa, sen pysähdyksien määrässä ja lompakossa häviää. Ja ei vanhuskaan tykkää että sitä rääkätään.

Mutta niinkuin suomessa ja ulkomaillakin olen huomannut niin varsinkaan kapeammilla teillä monesti on joku pienehkö micra tai yaris siellä vetämässä koko pitkää jonoa. Hyytyyhän moinen pieni auto nyt raskaasta perässävedettävästä jonosta.