Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Kiinasta tilaaminen

<< < (4/8) > >>

JPVäisänen:
Olkaapa nyt tarkkana kun tilaatte Kiinasta tai muualta EU:n ulkopuolelta. DHL on alkanut perimään (tai on jo pidemmän aikaa perinyt) 20€ jos itse tullaa ja 24,80€ jos antaa DHL:n tehdä tullauksen puolestasi. Eli vaikka lähetys tapahtuu Free of charge niin 20€ "rahti" pärähtää kuitenkin jos huolitsijana on DHL.
Kannattaa tarkistaa myyjältä mitä huolitsijaa käyttää ja ainakin esittää toivomuksen ettei käyttäisi DHL:ää jos ei halua tätä yllärimaksua maksaa.

Stara:
^

Pitääkö paikkansa,kokemusta?

Jos myyntiehdoista ei ole tuosta mainintaa, niin eipä tarvitse maksaa. Eli, luettava pienellä kirjoitetut ehdot tullista + sivukuluista?

Teukka-74:
Minun aurinkopanelien säätimen toimitti DHL. Tuli viesti että tuote vapautuu toimitukseen kun olen maksanut määrätyn veron.
Maksoin Tullin sivuilla ja tuote saapui kotiovelle ilman lisäkuluja.JOS olisin DHL:n antanut tullata niin tuolloin olisi ollut tuo palvelumaksu.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 19.02.2017     kello on 16:59 ---Minun aurinkopanelien säätimen toimitti DHL. Tuli viesti että tuote vapautuu toimitukseen kun olen maksanut määrätyn veron.
Maksoin Tullin sivuilla ja tuote saapui kotiovelle ilman lisäkuluja.JOS olisin DHL:n antanut tullata niin tuolloin olisi ollut tuo palvelumaksu.

--- Lainaus päättyy ---
Samalla tavalla ainakin tähän asti....

Kymmeniä tullauksia olen tehnyt tullin sivuilta, eikä mitään lisäkuluja ole tullut. Siis ALV + vero.
Onko tuo DHL sitten eria asia, kuin Postin lähetykset? Jenkeistä tulee milloin milläkin kyydillä ja aina jää Postin seurantapalvelun kynsiin tullausta varten.
https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html

kimi:
DHL veloittaa tuontitullauksesta 20.- + alv 24% (4,80€), lisäksi veloittavat tullin ja verot. Jos ei osta tuontihuolintaa vaan hoitaa sen itse niin veloitustakaan ei tule. Toki mahdolliset tullit ja verot pitää silti maksaa. Toki kauppatapalauseke voi olla joku muu kuin toimitettuna perille ja silloin kulut voi vaihdella

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View