rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Datan käyttö ja puhelut Euroopassa 2017  (Luettu 8269 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
Vs: Datan käyttö ja puhelut Euroopassa 2017
« Vastaus #30 : 25.03.2017 kello on 13:25 »
Minulla nousee eniten käyttämäni 19,90 -> 26,90 12kk ja sen jälkeen 29,90/kk Vuodessa  50% korotus mikäli tuon vaihtaisin.
Tabletin liittymä pysyisi suunnilleen samana

• Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:01
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #31 : 25.03.2017 kello on 13:35 »
Minulla nousee eniten käyttämäni 19,90 -> 26,90 12kk ja sen jälkeen 29,90/kk Vuodessa  50% korotus mikäli tuon vaihtaisin.
Tabletin liittymä pysyisi suunnilleen samana
Tätä juuri tarkoitin, mutt mainos olikin tehty sokeille :)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #32 : 25.03.2017 kello on 14:09 »
Muutos on minulla pienempi, onneksi. Voitolle jään varmasti, vs. erillinen liittymä.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:01
  • Epsoo
« Vastaus #33 : 25.03.2017 kello on 14:17 »
Vähän alkaa menemään OT:ksi mutta... mihin / paljon teillä menee tuota dataa ja mistä kustannuksista puhutaan?

Itsellä oli viime kesän 4 viikon euroreissulta (=1 kk) puhelinlasku n. 160e kun se normaalisti kotimaassa huitelee noin 40-50 e/kk suuruusluokassa.

En rajoita käyttöä sen enempään kotimaassa kuin ulkomaillakaan. Päivänvastoin, surutta puhun, tekstaan ja käytän dataa.

Vaikka lomalla ollaan lomalla niin itse olen tarvittaessa tavoitettavissa työn puolesta sielläkin ja meilit tulee läpi ja jotain pakollista saatan hoitaa koneen kautta luurin toimiessa nettiyhteytenä.  Mutta dataa menee someen, surffaamiseen, appseihin etc varmasti suurin osa.

Tämän verran tässä kuussa:

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Kulkija
« Vastaus #34 : 25.03.2017 kello on 14:26 »
Mulla on koko perheen laskut viitisenkymppiä kuussa. Nousua tulee tuon ansiosta 1,90 kk 2-4 liittymästä, joka sitten nousisi 12 kk jälkeen viitosen lisää, mutta silloin voin itse vaihtaa mihin huvittaa. Näköjään nuo pikkuliittymät, mitkä lapsilla on, kallistuisi rajusti 12 kk jälkeen. Enpä taida muuttaa niitä.

• Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #35 : 25.03.2017 kello on 14:48 »
Vielä kun ottaa huomioon että tuo Roaming data muuttuu muillakin EU-lakimääräyksellä kohta.
Mutta saahan tuolla kai poimittua muutaman asiakkaan jotka ei lue tiedotteita tarkemmin.

• Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #36 : 25.03.2017 kello on 17:56 »
Pikkuvertailua ihan kotimaan käytössä. Tulloo rajoituksia täälläkin.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #37 : 14.05.2017 kello on 07:52 »

EU-alueella tulee voimaan tämän vuoden kesäkuun 15. päivä verkkovierailujen eli roaming-hintojen uusi asetus. Matkapuhelimen käyttö tulee olemaan saman hintaista kuin kotimaassa.

Nimensä Teliaksi vaihtanut entinen TeliaSonera aloitti uusien EU-roaming liittymien myynnin jo etuajassa. Maaliskuun loppupuolella Telian roaming-edun saa käyttöönsä hankkimalla uuden Telian liittymän tai päivittämällä vanha Sonera- tai Tele Finland-liittymä. Telian liittymien viiden ja kymmenen gigatavun nettipaketit toimivat koko EU-alueella kuten kotimaassa, mutta rajattoman datamäärän liittymissä Telia rajoittaa datamäärän kotimaan ulkopuolella 10–15 gigatavuun.

https://tekniikanmaailma.fi/elektroniikka/netin-selailu-kannykalla-voi-tulla-ulkomailla-kalliiksi-dataprepaid-kortti-voi-saastaa-selvaa-rahaa/

Kun liittymäsi on Telia Yhteys, on ulkomaankäyttö mutkatonta. Jos käytössäsi on rajallinen nettipaketti esim. 10 Gt/kk, koko paketti on käytössäsi myös EU/ETA-maissa. Jos taas nettisi on kotimaassa rajaton, nettipakettisi EU- ja ETA-maissa on 10 tai 15 Gt/kk riippuen liittymästäsi. Paketin ylimenevä käyttö alk. 1 €/pv/300 Mt

https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/matkalla/roam-like-home

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
« Vastaus #38 : 14.05.2017 kello on 08:14 »
Kuinkahan kauan ja mitä sivuja tuohon yhteen gigaan voi käyttää?

• Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #39 : 14.05.2017 kello on 08:31 »
Turha hötkyillä ja  kaikkien Särinälle liittymiään siirtää. Tästähän on jo olemassa lainsäädäntö miten muut operaattorit voivat laskuttaa asiasta.
Lainaus
Kuluttaja saa perussäännön mukaan 15. kesäkuuta jälkeen käyttää lisämaksutta puhelintaan muissa EU-maissa. Tiedonsiirron osalta raja on esimerkiksi 30 euroa maksavassa rajattoman datan liitttymässä aluksi 7,8 gigatavua.

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/telecoms-internet/mobile-roaming-costs/index_fi.htm

Edit : Tässä oli jo valmis ketju aiheesta, yhdistin samaan nämä.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
« Vastaus #40 : 14.05.2017 kello on 09:26 »
Hienosti pelittänyt meillä soneran liittymät, ollut muutamanvuoden ja kiva reissailla kun pohjoismaissa saanut käyttää kuten kotonaan. Nyt päivitin liittymätyypin että sain tuon koko eta alueen kun käytiin muidenmakaamilla. Hinta nousi 3e per kuukausi, mutta puhelut ja viestit putosi puoleen edellisestä paketista. Minulle se on merkityksetöntä kun ei nykyisestäkään mene edes kolmasosaa, paljonpuhuvien kannattaa kyllä luke tarkkaan uudet "parannetut" liittymätarjoukset.

Lähetetty minun HUAWEI VNS-L31 laitteesta Tapatalkilla

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #41 : 13.06.2017 kello on 21:28 »
Minulla on nyt uusi Telian liittymä jossa on eu-alueella 15gt datayhteyttä ja pohjolassa rajaton.

Täällä Lyypekissä tämä liittymä toimii huonosti.

Täällä leirintäalueella 4g niinkuin nyt ja välillä ei koko verkkoa. Heittelee tosi paljon.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:32
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
« Vastaus #42 : 13.06.2017 kello on 21:36 »
Minulla on nyt uusi Telian liittymä jossa on eu-alueella 15gt datayhteyttä ja pohjolassa rajaton.

Täällä Lyypekissä tämä liittymä toimii huonosti.

Täällä leirintäalueella 4g niinkuin nyt ja välillä ei koko verkkoa. Heittelee tosi paljon.

Niin edistyksellinen kuin saksa onkin niin siellä on katvealueita aika paljon. Tuli ihan vanhat ajat mieleen kun keväällä piti mennä ulos puhumaan kännykällä että on kenttää...

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Kulkija
« Vastaus #43 : 16.06.2017 kello on 18:03 »
Elisa ilmoitti, että 7,8 euroa maksaa giga dataa Englannissa. Telian 10 gigan paketista enää 2 gigaa jäljellä. Pitää laittaa Here offlineen.

• Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #44 : 16.06.2017 kello on 18:24 »
Eikös ne kartat ole jo ladattuna? Puhutaan mobiilidatasta. Esim eilisellä kierroksella olimme syömässä. Paikka niin rotkossa ettei kännyköille ollut sinkkua, mutta ravintolan ilmainen wlan oli sikanopea. Ammattitasolla äkkiä arvioisin 100/100 nopea. Vertasin vauhtiin millä 3-4 megan kuvat lähti bitteinä .orgin palvelimelle. Itä-eurooppa rules  Thumb