Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Datan käyttö ja puhelut Euroopassa 2017

<< < (3/10) > >>

Alan:
Mitäs tästä tykkäätte?

https://freesim.vodafone.co.uk

Ajattelin tuon ison eli 30 punnan bundlen ottaa, sisältää 500 mb Euroopassa ja 12 Gb Briteissä. Mun englannin taidot on keskivertoa, osaan hoitaa perusasiat, mutta viittiikö joku osaavampi tutustua, että onko tuossa mitään miinaa vaiko aito prepaid, kuten näyttää.

Aika iso säästö ja ennenkaikkea huoli pois isosta laskusta. Yhteyden saanee jaettua, jos oikein ymmärsin. Tuo yhteen ipadiin ja siitä wlan kaikille.

Weicco:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  6.02.2017     kello on 21:06 ---Laittaa kotoa lähtiessä mobiilidatan pois , niin minä teen.

--- Lainaus päättyy ---
Niin, helppo se on pois päältä laittaa, sen kun asetuksista laittaa sen pois, mutta ei ollut tarvetta pitää pois päältä.

Mutta, kukin tyylillään  Thumb

seppoko:
Minä ostin viimevuonna Saksassa Vodafonen dataprepaidin hintaan n. 15+5€. Sillä sai  1GB 30 päivän ajaksi. Sitä sai surutta käyttää vaikka en tiennyt ennen tätä matkaa, paljonko bittejä menee. Mutta mulla on tabletissa ohjelma nimeltä My Data Manager, jossa näkee sekä wifinä että mobiilina käytetyn datamäärän. Siitä oli hyvä seurata bittien menekkiä. Ja tabletista pystyi jakamaan yhteyden muille laitteille. Paluumatkalla ostin toisen paketin samaan hintaan paitsi mulla oli, ja on edelleen, oma simmi.

Alan:
^

Pelasiko se muuallakin kuin Saksassa? Tuo yllämainitsemani on sellainen, jota myydään vain briteille.

MRi:

--- Lainaus käyttäjältä: MRi -  6.02.2017     kello on 19:22 ---Vähän alkaa menemään OT:ksi mutta... mihin / paljon teillä menee tuota dataa ja mistä kustannuksista puhutaan?

Itsellä oli viime kesän 4 viikon euroreissulta (=1 kk) puhelinlasku n. 160e kun se normaalisti kotimaassa huitelee noin 40-50 e/kk suuruusluokassa.

En rajoita käyttöä sen enempään kotimaassa kuin ulkomaillakaan. Päivänvastoin, surutta puhun, tekstaan ja käytän dataa.

Vaikka lomalla ollaan lomalla niin itse olen tarvittaessa tavoitettavissa työn puolesta sielläkin ja meilit tulee läpi ja jotain pakollista saatan hoitaa koneen kautta luurin toimiessa nettiyhteytenä.  Mutta dataa menee someen, surffaamiseen, appseihin etc varmasti suurin osa.

--- Lainaus päättyy ---

Sen verta alkoi kiinnostamaan että piti ottaa kone auki käydä tsekkaamassa puhelinlasku. Näyttää maksavan Soneran (yritys) Eurooppa-päiväpaketti 5 €/pvä johon sisältyy 300 Mt/pvä. Olihan tuota dataa tullut käytettyä 3,8 Gt pohjoismaiden ulkopuolella ja 1,6 Gt pohjoismaissa joissa taas eri hinnoittelu kuin tuossa Eurooppa-päiväpaketissa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View