rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?  (Luettu 40149 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #30 : 8.09.2012 kello on 19:49 »
Vaikka viesti oli vanha niin tarkoitin periaatteella, että kun tietää mitä ostaa niin kyllä halvallakin hyvää saa, mutta usein silloin pitää olla nopea ja minä olen silloin. Thumb
    Thumb Thumb Thumb Thumb Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #31 : 9.09.2012 kello on 20:13 »
Taitaa nämä Kiinalaiset Handai merkkiset olla vähän eri juttu, kuin Etelä-Korealainen Hyundai. No, sepä ei ole varsinainen asiani, vaan:

Minkälaisia kokemuksia teillä on noista pienistä ja kohtuuhintaisista aggregaateista? Ja minkä laista minulle voisitte suosittaa?

Itse saattaisin hankkia jonkin tuollaisen pienen Kiporin tai vastaavan härvelin jostain Bilteman tapaisesta putiikista. Siis edullisemman hintaluokan laite, jolla saisi jossain poikkeustapauksessa tyhjenneen akun tai muun satunnaisen käyttötarpeen hoidettua. Kotioloissa sitten käyttönä olisi sellainen todella epätodennäköinen, mutta toki mahdollinen tapaus, että talvella menisivät sähköt pidemmäksi aikaa poikki ja pitäisi saada esim kiertovesipumppu käyntiin.

Litratolkulla ei huvita bensaakaan kuskailla mukana, joten tosiaan hätävara härveli olisi siis kyseessä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #32 : 9.09.2012 kello on 21:14 »
Itsellä on tuo Kiport 2000 jota voin kokemukseni mukaan suosittelen, näistä halvemmista. Kaverini osti Kiport 1000 joka kävi huomattavasti äänekkäämmin koskä käy isommalla kierrosluvulla. Näin ollen myös käyttöikä on lyhyempi (testien mukaan) kuin tuolla 2000 :lla koska siinä kierrosluku on pienempi. (säätää kierroslukua kyllä sen mukaan mitä on johdonpäässä kulutusta).
Tämä minun on käynyt jotakin 150 - 250 tuntia moittettomasti. Jostakin olen lukenut että näiden halpojen käyttöikä on siinä 300 - 1000 tuntia. Öljyt olen vaihtanut aina alle 50 käyttötunnin, suositus on 50 h.
Veljeni osti hyvän (sähköt kun oli poikki yli 10 päivää) Honda 20i :n, on vaan kallis kun näitä Kipportteja saa sillä hinnalla hyvinkin 3 kpl.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.01.2016 kello on 10:59
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #33 : 10.09.2012 kello on 00:40 »
Mulla on Huyndain 2500/2800 mallinen aggrekaatti. Kesän mitttaan käytetty ehkä 50 tuntia. Olen ollut ihan tyytyväinen siihen. Bensaa kuluttaa yllättävän vähän kun ilmoituksen mukaan vie 1,85 litraa tunnissa. alle litran on vienyt kevyellä kulutuksella eli televisio/digiboksi/vaunun valaistus ja 6Ah laturi kuormituksena. Aggrekaatti on noin 10m päässä kahden lautaritilän sisällä ja päällä on sellainen kevytpressu sateensuojana. Sisälle tuleva ääni muistuttaa siltä kuin jossain naapurissa leikattaisiin ruohoa ja itse olet sisällä. Aina on lähtenyt avaimesta vääntämällä heti päälle. Tuohon meidän käyttöön eli varavoimana silloin kun aurinkokenno ei jaksa ladata tarpeeksi on kinuski ollut ihan hyvä ostos. En sitten tiedä voinko suositella, kun käyttötunteja ei ole vielä paljon mitään ja nämä kiinanihmeet on monesti yksilöitä.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #34 : 10.09.2012 kello on 13:35 »
Taitaa nämä Kiinalaiset Handai merkkiset olla vähän eri juttu, kuin Etelä-Korealainen Hyundai. No, sepä ei ole varsinainen asiani, vaan:

Minkälaisia kokemuksia teillä on noista pienistä ja kohtuuhintaisista aggregaateista? Ja minkä laista minulle voisitte suosittaa?

Itse saattaisin hankkia jonkin tuollaisen pienen Kiporin tai vastaavan härvelin jostain Bilteman tapaisesta putiikista. Siis edullisemman hintaluokan laite, jolla saisi jossain poikkeustapauksessa tyhjenneen akun tai muun satunnaisen käyttötarpeen hoidettua. Kotioloissa sitten käyttönä olisi sellainen todella epätodennäköinen, mutta toki mahdollinen tapaus, että talvella menisivät sähköt pidemmäksi aikaa poikki ja pitäisi saada esim kiertovesipumppu käyntiin.

Litratolkulla ei huvita bensaakaan kuskailla mukana, joten tosiaan hätävara härveli olisi siis kyseessä.

Itse asiassa huomasin tuossa omassa "Hyundaissani", että hyundain yläpuolella lukee tosi pienellä "licensed from"

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.01.2016 kello on 10:59
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #35 : 10.09.2012 kello on 16:15 »
Joo lisenssivehkeitähän nuo ovat. Liekö Huyndain omia muut kun autot? Omistan pienen Huyndai perämoottorin joka on oikeasti Kiinalainen Parsun joka taas on Yamahan täydellinen kopio. Täyttä paskaa osiltaan ja omaanikin on jo vaihdettu Yamahan osaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.08.2015 kello on 06:46
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #36 : 10.09.2012 kello on 16:52 »
Tuosta saa edullisesti aidon kiinalaisen:

Eletop TP950, huollettu peli
lataa esim.  12V/10A

YV.tä jos kiinnostaa

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.08.2015 kello on 06:46
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #37 : 10.09.2012 kello on 17:26 »
laitoin oman illmoituksen  :-[
tuote Vantaalla

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #38 : 10.09.2012 kello on 17:44 »
Minulla on mökillä kymmenen vuotta sitten ostettu agri 2,5kw, Hondan moottorilla. Olen käyttänyt pari sataa tuntia, ei mitään vikaa. Toinen agri 650W:n Honda, otan mukaan aina pakkasella puskaleirintään varalle. En ole vielä tarvinnut, kop, kop.  :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #39 : 10.09.2012 kello on 22:40 »
Kyllä nämä armeijan huolletut ja vähäkäytetyt Valmet agrekaatit on halpoja hankintahinnaltaan mutta?
Syövät polttoainetta ainakin litran tunnissa vaikka vaan laturi olisi perässä. Muuten tuntuu varmatoimisilta ja pitkäikäisiäkin luulisin olevan. Moottori on kyllä 2 tahtinen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #40 : 11.09.2012 kello on 00:19 »
Mulla ois jopa koulutus noihin armeijan voimakoneiden huoltoon. Se versio "igor" on kaikkein mystisin härveli mitä tiedän. Ainut laite, jossa tulpan pitää olla märkä, jotta se lähtee käyntiin. :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Re: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #41 : 11.09.2012 kello on 09:41 »
Kun kävin armeijassa,  niin emme saanet käyttää enään noita Valmetin 2-tahti voimakoneita.  Olivat kuulemma turvallisuusriski,  vaikka olivat ilmeisesti aika varmatoimisia nykyisiin voimakoneisiin verrattuna :-)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #42 : 11.09.2012 kello on 10:09 »
Mulla ois jopa koulutus noihin armeijan voimakoneiden huoltoon. Se versio "igor" on kaikkein mystisin härveli mitä tiedän. Ainut laite, jossa tulpan pitää olla märkä, jotta se lähtee käyntiin. :D

Tämä se vasta peli on ja halpa. Kunnon kulaus bentsiiniä "tratti" on mukana jä käymään lähtee Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Kun kävin armeijassa,  niin emme saanet käyttää enään noita Valmetin 2-tahti voimakoneita.  Olivat kuulemma turvallisuusriski,  vaikka olivat ilmeisesti aika varmatoimisia nykyisiin voimakoneisiin verrattuna :-)

Näissä on jopa vikavirtasuojat, jota ei ainakaan Kiportissa ole.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Aggrekaatti tullee hankintalistalle. Kokemuksia Hyundaista?
« Vastaus #44 : 11.09.2012 kello on 16:02 »
Kerrohan kokemuksia, sitten kun saat käyntiin.
Unohtunutkin kokonaan tämä ketju, eli hyvin on toiminut mitä tässä nyt on keväästä asti käytelty. Kovilla pakkasilla ei ole ollut vielä tarvetta käyttää joten käyntiinlähdöstä vaikea sanoa. Joka tapauksessa on jo nyt hankkinut tuon alle 50e hankintahintasa tuo 800W aggre. Mm. pientä rälläkkää, kolvia ja valoja on käytelty paikoissa joissa ei sähköä ole ollut.