Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Nopea pienikokoinen 3-porttinen USB autolaturi /Matkailuauto käyttöön

(1/6) > >>

velnum:
Käytössä viime kesän aikana tekstailin erilaisia USB latureita matkailuautossa .Itse ainakin kyllästyin noin halpa usb-latureihin. Päädyin kuitenkin pitkän harkinnan jälkeen tohon malliin Puro 5.1 A säätää automaattisesti  lataustehon laiteen mukaan .Itsellä ainakin on autossa samsungin anroid tabletti.Kyseinen tabletti on aika ronkeli   USB laturin kanssa,koska kyseinen tabletti vaatii 3,5 ampeerin lataustehon näköjään.Perinteise t usb-autolaturi ei toimi siinä alkavat lataus tapletissa herjaamaan.Puro 5,1A Laturi ja toimii vallan mainiosti ja loistava latausteho mielestäni android tablettia ladatessa .Koska latasi huomattavasti nopeammin kuin perinteinen 220v verkkovirta  laturi
mikä aikaisemmin en ole törmännyt. Ainoana miinuksena mielestäni aika kova hinta. 8)

Tuotekuvaus
Puro Car on tehokas ja   älypuhelimille, tablet-laitteille sekä muille USB-portin kautta ladattaville laitteille. Kaksi porteista on ns. pikalatausportteja, joiden kautta lataat puhelimen tai muun laitteesi puolet normaali latureita nopeammin. Laturin suuren tehon ja ulosantovirran vuoksi lataat laitteet nopeasti ja voit ladata useampaa laitetta tehokkaasti yhtäaikaa.
3 USB portti
2 pikalatausporttia nopeaan lataukseen
25 W / 5.1 A
Automaattinen ladattavan laitteen tunnistus
Yhteensopiva useimpien USB laitteiden kanssa
Pikalatausteknologi a

http://iphonetukku.fi/tuote/puro-car-3-porttinen-usb-5-1a-autolaturi-valkoinen/

lumiukko:
Itse olen testaillut kaikennäköisiä USB latureita autoon ja vaunuun.
Testien perusteella olen rakennellut tämännäköisistä moduuleista useita latauspisteitä omaan ja kavereiden vaunuihin ja autoihin:
http://www.ebay.com/itm/DC-Car-Charger-12V-24V-40V-to-5V-Step-Down-USB-Step-down-Power-Supply-Module-/262890949365
Tähän sopii koteloksi mm 1/2 kokoinen minijakorasia.

Etuna näissä on, että 12V voi ottaa mistä pisteestä vain (esim valaisin) eikä tarvi olla minkään 12V tupsy -pistokkeen lähellä.
Moduuli lataa hienosti useaa, max 4 eri kännykkää samaan aikaan. Tälle luvataan 8A MAX virta, mutta en ole itse mitannut muutakuin 4A asti.
Tabletit ja iPhonet latautuu myös.
Nyt kun minulla on vaunussa 12 USB latauspistettä, niin laitteet voi ladata missäpäin vain vaunua.

velnum:

--- Lainaus käyttäjältä: lumiukko - 13.03.2017     kello on 11:56 ---Itse olen testaillut kaikennäköisiä USB latureita autoon ja vaunuun.
Testien perusteella olen rakennellut tämännäköisistä moduuleista useita latauspisteitä omaan ja kavereiden vaunuihin ja autoihin:
http://www.ebay.com/itm/DC-Car-Charger-12V-24V-40V-to-5V-Step-Down-USB-Step-down-Power-Supply-Module-/262890949365

Etuna näissä on, että 12V voi ottaa mistä pisteestä vain (esim valaisin) eikä tarvi olla minkään 12V tupsy -pistokkeen lähellä.
Moduuli lataa hienosti useaa, max 4 eri kännykkää samaan aikaan. Tälle luvataan 8A MAX virta, mutta en ole itse mitannut muutakuin 4A asti.
Nyt kun minulla on vaunussa 12 USB latauspistettä, niin laitteet voi ladata missäpäin vain vaunua.

--- Lainaus päättyy ---

Tälläinen  toteutus kuulostaa tosi hyvältä ratkaisulta milestäni. USB mokkulan on vähän rasittavaa et joutuu jatkuvasti adapteria liikuttelee eri paikkoihin.Siinä mielessä et ollaan yhdessä paikassa keskusyksikkö oleva  integroitu laite on hyvä ja sieltä  asialliset oli piilossa johdotukset  olevat  kiinteät USB ulosotto pistokkeet tarvittavat kohdealueet. ^-^

HiTec:
Itse kylvänyt noita hieman koteloidumpia pitkin vaunua, jokaiselle makuupaikalle omansa ja dineten ympäristöön. Lisäksi nuo johdot kestävät myös repimistä, jos joku sattuu vahingossa vaikka nyppäsemään siitä latausjohdosta => johto vain taittuu ko. vedon suuntaan => liitin irtoaa nätisti suoraan mitään rikkomati Thumb

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: lumiukko - 13.03.2017     kello on 11:56 ---Itse olen testaillut kaikennäköisiä USB latureita autoon ja vaunuun.

--- Lainaus päättyy ---

Olisko noista kuvia, millainen on rakentelun lopputulos?

Minulle on tärkeää miltä homma näyttää lopuksi, joten oma toteutus on tällainen  ;)

https://karavaanari.org/index.php/topic,13623.msg262014.html#msg262014

Hyvin taas palveli viimeviikon reissussa kahden älykännyn tarpeet.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View