Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Aloittelijan kysymys lämmityskustannuksista
pamaus:
Kyllä nuo vanhat vesikierto primus sekä alde pannut ovat aika varmoja ja ainakin primus pannu on aika yksinkertainenkin.
Oli se lämmitys, sitten ilma tai vesikeskus, niin vanhan vaunu lattiaan kannattaa laittaa sähköllä toimiva lattialämmityskalvo .
Tasaa kummasti lämpöä ja pitää sen lattiakin miellyttävä. Itse laitoin vanhaan LMC:en k.o lattialämmityskalvo n, tuli kyllä oikein hyvä. Tämä tosin tarvitsee verkkovirtasähköä.
Niitä lattialämpökalvoja myy moni yhtiö. Tarvitaan kalvo ja muuntaja. Minä asensin kalvon päälle vielä kokolattiamattomuov in, niin kalvo pysyy ehjänä.
Tuossa esimerkkejä. Huom hinnat on alv 0 %
http://www.finnparttia.fi/epages/finnparttia.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014102905/Categories/S%C3%A4hk%C3%B6l%C3%A4mmitys/L%C3%A4mmityskelmut/%2224V%20lattiaan%22
Uudempi kalvo on tuo ecoflex joka on tunteeton vaurioille, sitä myydään metritavarana, mutta hintakin on kovempi.
http://www.monitampere.fi/lampomatto
Joko:
Olen miettinyt pääni puhki miten laitan tuohon vanhaan soliferin hylkyyn vesikiertoisen lattialämmityksen. Vanhan päälle olis simppeli tehdä mutta senjälkeen minulla ottaa pää kattoon :laugh: Joutuu varmaan laittaa sähköllä. Mietin jos alapuolelta olis ajanut jollain jyrsimellä putkien kohdat auki ja putkittais. Sitten päälle koko alan peittävä uusi vaneri. Käytävälle ajattelin vain ei siis koko pohjan alalle ;D Pitäis varmaan johonkin vetää raja että mitä kannattaa vanhaan vaunu jälkiasentaa mutta toisaalta tämä rakentaminen on osa harrastusta Thumb
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 16.01.2017 kello on 20:17 ---
Oli se lämmitys, sitten ilma tai vesikeskus, niin vanhan vaunu lattiaan kannattaa laittaa sähköllä toimiva lattialämmityskalvo .
--- Lainaus päättyy ---
Miksi sellaisiin pitää laittaa missä jo vesikierto lattiassa ? Niitähän löytyy jo 25 v takaa tehdastekoisina.
Joko:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 16.01.2017 kello on 21:00 ---Miksi sellaisiin pitää laittaa missä jo vesikierto lattiassa ? Niitähän löytyy jo 25 v takaa tehdastekoisina.
--- Lainaus päättyy ---
Kellä nyt noin uuteen on varaa ;D 28v vanhassa ei ole :-[ näin yleisesti niin toimiiko tuo kierto niin että pattereiden jälkeen vesi kiertää vielä lattian kautta ja sitten takaisin pannulle? Kun lattiaan sitä kuuminta nestettä ei varmaan kannata työntää?
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 16.01.2017 kello on 21:20 --- näin yleisesti niin toimiiko tuo kierto niin että pattereiden jälkeen vesi kiertää vielä lattian kautta ja sitten takaisin pannulle? Kun lattiaan sitä kuuminta nestettä ei varmaan kannata työntää?
--- Lainaus päättyy ---
Jo vain se toimii, kun säädetään.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta