rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: USA matkailuauton tuonti/haku Suomeen  (Luettu 6017 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:47
Vs: USA matkailuauton tuonti/haku Suomeen
« Vastaus #15 : 9.01.2017 kello on 23:31 »
Jos tuommoisesta haaveilee, niin kannattaa tsekata euroopan tarjonta ensin. Yleensä tehty tarvittavat muutokset kaasuihin sähköihin sun muihin.  Eivät ole aivan heittämällä kilpiin vehkeitä.
saa vielä kohtuu hinnalla. verrattuna että tuo Amerikasta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: USA matkailuauton tuonti/haku Suomeen
« Vastaus #16 : 12.01.2017 kello on 08:03 »
Yleensä menevät heittämällä kilpiin missä tahansa Euroopassa, edellyttäen, että auto on ensin esim Englannissa maahantulokatsastet tu. Mun bussi on tuotu uutena jenkeistä 2003. Saisin sen vaikkapa Portugalin kilpiin muutamalla tuhannella, sisältäen verot ja katsastuksen. Portugal verottaa tällaisia aika tuhdisti, kuitenkin max n. 30% käyvästä arvosta Portugalissa, eli n. 5-6000 euroa.
Olen löytänyt mobile.de ihan identtisiäkin, ja hintapyyntö on siinä 40-60.000 euroa. Ovat siis silloin Saksan kilvissä.
Leveys näissä on yleensä 2,50-2,55 ( ulokkeet sisällä tietty)
Mulla ei ostaessani ollut aikomustakaan ajella enempiä pitempiä matkoja, joten mun bussista tulikin kakkosasunto. N. 30 m2 ihan kaikilla herkuilla, noin puolella hintaa, jonka olisin pienimmästä yksiöstä joutunut maksamaan, kerrostalossa, laitakaupungilla.
Kun se nyt ei ole liikenteessä, paitsi tilapäisesti siirtokilvillä, niin en sitten maksa käyttöveroa, enkä vakuutuksiakaan (paitsi palo- ja ilkivalta).
Vuosipaikka kämpärillä maksaa max n.1500 euroa sis sähkön, ym. Siitä voi laskeksia kuinka nopeasti "kakkosasunto" maksaa itsensä

Minulle tämä oli ideaaliratkaisu, sillä tarvitsen tilaa, ja sitähän 12 m bussista kahdella levikkeellä löytyy. Ties koska kyllästyn kyöräämään hyymerillä smarttia trailerilla vetäen. Jos ja kun näin käy, niin luovun hyymeristä, ja ostan vaatimattoman asuntoauton täältä. Lentokentän parkissa sitten smartti odottelee.
Jos vielä virtaa riittää, niin käpäsen Saksan kautta ostamassa jonkun halpiksen mahdollisia pohjoisen reissuja varten.

Tämä kaikki on toki mietitty, ja yksi mahdollisuus muiden joukossa.

Tuosta liki koko auton projektista olisin uteliaisuuttani kiinnostunut sen kustannusarviosta. Paljonko piti maksaa ostohetkellä ja mikä on loppuarvio ?
Noita varaosia löytyy hyvinkin edullisesti jenkeistä. Haku vaan päälle, vaikkapa parts.holidayramble r.
Jotain olen sieltä (Monaco on emoyhtiö) tilannut ja homma toimii moitteitta.
Onnea projektille, lätsää nostaen !
« Viimeksi muokattu: 12.01.2017 kello on 08:15 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: USA matkailuauton tuonti/haku Suomeen
« Vastaus #17 : 12.01.2017 kello on 10:37 »

Vuosipaikka kämpärillä maksaa max n.1500 euroa sis sähkön, ym. Siitä voi laskeksia kuinka nopeasti "kakkosasunto" maksaa itsensä
Jos tuo on lähelläkään totuutta niin lähtö ei kun lähenee vain .
Heti kunhan talokaupat saa tehtyä edes kohtuullisella hinnalla niin isomman auton ostoon ja menoxi.
Ei mua enää niin hirveesti lumityöt ja halkojen kantaminen kiinnosta.