Tekniikkakeskustelut > Truma

Truma 6002eh sähkökäytöllä heikko teho

<< < (2/10) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  9.01.2017     kello on 02:11 ---Tuotto ei riitä siihen, että puhallin menisi nopeampaan asentoon. Paloilmapuhallin muistaakseni noissa käy vaikkei käytä kaasua, harakoille lämpö menee sen kautta. (saatan muistaa väärinkin)

--- Lainaus päättyy ---

Combissa käy, ei tässä.

Olen mitannat kahden ko.  lämmittimen vastuksen todellisen ottotehon, ei 1800 vaan 1650W.

samuelx:
Mistä saisi helpoimmin mitattua, että molemmat vastukset on kunnossa?
Onko ne siinä isolla piirikortilla, vai onko siellä joku muukin, piirikortti.
Se isompi on semmoinen A4 kokoinen.
Asennuspaikka on ahdas ja sinne ei oikein näe.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  9.01.2017     kello on 09:20 ---Combissa käy, ei tässä.

Olen mitannat kahden ko.  lämmittimen vastuksen todellisen ottotehon, ei 1800 vaan 1650W.

--- Lainaus päättyy ---
Se kait noiden vastuselementtien resistanssi ei ole ihan vakio, vaan jokin verran lämpötilariippuvain en, jonka perusteella ottoteho (ts. virta) hieman heittää kylmänä. Tuo 1.8kW on kait nimellisteho@25oC

mjo33400:
Tämmöinen kortti löytyy siitä toisesta kotelosta. Tuon voi mitata sähkörasiasta seinästä kun ensin otat laturin johdon irti ja vaunun irti verkosta. Mittari ohmialueelle ja rasian reikiin. ohjaat paneelista vastuksia ja katsot lukemia. Noin 25 ja 50 ohmia saattaa näyttää jos ovat ehjiä. Jos ei näytä niin vika voi olla myös releissä.
Nyt puhuin höpöjä, ei voi mitata kun ei tunnista verkkoa, jos auto ei ole sähköissä. Erillisellä kw-mittarilla joka laitetaan johdon väliin.

palokurki:
Itse olen joskus myös epäillyt vastusten toimivuutta. Nopein keino testaamiseen on ollut katsoa kulkineen kulutus-sähkömittarin ledin vilkuntaa samalla kun kääntää energiavalintakytki ntä 900 watin ja 1800 watin välillä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View