Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Perustietoa Eurooppaan matkaavalle?
seppoko:
Minä en ole käyttänyt siltoja koskaan. Vaan kahdella laivalla, Helsingborg-Helsingör ja Rödby-Puttgarden. Edellinen väli n. 20 min. ja jälkimmäinen 45 min., muistaakseni. Laivoja kulkee vähän väliä. Lipun voi ostaa kortilla automaatista vaikka yhdistelmälippuna molemmille väleille yhteisenä.
Ja vielä edullisempana lipun saa, jos ostaa meno-paluun. Se on muistaakseni (vain) kuukauden voimassa. Siis näin olen ymmärtänyt.
Sitten ei pidä tehdä mokaa, minkä minä ymmärtämättömyyttän i tein. Eli en huomannut, että automaatti kysyi auton korkeutta. Sen takia lippuun tuli linjaksi matala henkilöautolinja. No onneksi henkilökunta huomasi tilanteen ja tuli ojentamaan töpeksijää. Ja onneksi korkeiden autojen linja ei ollut kalliimpi kuin matalienkaan. Vain pituus ratkaisi.
Se ilo näissä laivoissa on, että voi käydä kahvilla. Tai tuolla pidemmällä välillä vaikka syömässä. Sillalla ei onnistu.
Muitakin välejä laivoilla on, mutta tämä lienee lyhyin ja siten edullisin.
vesako:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 11.07.2011 kello on 20:39 ---Minä en ole käyttänyt siltoja koskaan. Vaan kahdella laivalla, Helsingborg-Helsingör ja Rödby-Puttgarden. Edellinen väli n. 20 min. ja jälkimmäinen 45 min., muistaakseni. Laivoja kulkee vähän väliä. Lipun voi ostaa kortilla automaatista vaikka yhdistelmälippuna molemmille väleille yhteisenä.
Ja vielä edullisempana lipun saa, jos ostaa meno-paluun. Se on muistaakseni (vain) kuukauden voimassa. Siis näin olen ymmärtänyt.
Sitten ei pidä tehdä mokaa, minkä minä ymmärtämättömyyttän i tein. Eli en huomannut, että automaatti kysyi auton korkeutta. Sen takia lippuun tuli linjaksi matala henkilöautolinja. No onneksi henkilökunta huomasi tilanteen ja tuli ojentamaan töpeksijää. Ja onneksi korkeiden autojen linja ei ollut kalliimpi kuin matalienkaan. Vain pituus ratkaisi.
Se ilo näissä laivoissa on, että voi käydä kahvilla. Tai tuolla pidemmällä välillä vaikka syömässä. Sillalla ei onnistu.
--- Lainaus päättyy ---
Meille kävi kerran niin kun oltiin siellä korkeiden
ajoneuvojen alueella, niin laivasta käskivät poistua,
en lähtenyt ajamaan vaan huomautin ylhäällä olevan
kävelysillan olevan paikallaan enkä olisi mahtunut alitse.
Eli joka paikassa kannattaa katsoa mahtuuko
ajoneuvo alitse.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 11.07.2011 kello on 20:39 ---Minä en ole käyttänyt siltoja koskaan. Vaan kahdella laivalla, Helsingborg-Helsingör ja Rödby-Puttgarden. Edellinen väli n. 20 min. ja jälkimmäinen 45 min., muistaakseni. Laivoja kulkee vähän väliä. Lipun voi ostaa kortilla automaatista vaikka yhdistelmälippuna molemmille väleille yhteisenä.
--- Lainaus päättyy ---
Autoliiton sivuilla lukee näin: "Vuonna 2011 Juutinrauman silta Malmöstä Kööpenhaminaan maksaa 40 euroa henkilöautolta (pituus alle 6 metriä) ja Iso-Beltin siltamaksu on 31 euroa."
Mitä nuo laivaliput sitten mahtavat kustantaa? Minkälaisilla maksuvälineillä nuo ylitykset maksetaan?
Edit. Tuo laivalinja näyttäisi paljon suoremmalta. Siltojen kautta ajettaessa tuntuu kiertelevän kartalla.
Laaga:
Kannattaahan nuo sillat ajaa yli ihan elämyksen vuoksi. Samasta syystä ajettu Hampurin satamassa oleva koorkea silta.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 11.07.2011 kello on 21:41 ---Autoliiton sivuilla lukee näin: "Vuonna 2011 Juutinrauman silta Malmöstä Kööpenhaminaan maksaa 40 euroa henkilöautolta (pituus alle 6 metriä) ja Iso-Beltin siltamaksu on 31 euroa."
Mitä nuo laivaliput sitten mahtavat kustantaa? Minkälaisilla maksuvälineillä nuo ylitykset maksetaan?
Edit. Tuo laivalinja näyttäisi paljon suoremmalta. Siltojen kautta ajettaessa tuntuu kiertelevän kartalla.
--- Lainaus päättyy ---
Tuossa on jotain tietoa: http://www.scandlines.se/farja/priser/hbg-hor--rodby-puttgarden/
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta