rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nestekiertoinen lattialämmityksen jälkiasennus.  (Luettu 13327 kertaa)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:32
Vs: Nestekiertoinen lattialämmityksen jälkiasennus.
« Vastaus #30 : 6.01.2017 kello on 21:06 »
Taitaa kohta vaatia oman aiheen.
Truma on oikealla puolella autoa sängyn alla. Eikös pakoputki ole kaikissa samanlainen, jossa tulo ja poisto kulkee samassa. Putken pää kulkineen kyljessä.

Mutta alan taas pitämään Trumaa päällä ajon aikana jos pakkanen on yli 25 astetta.
Muistelin, että aihetta "Truma ajon aikana pakkasella" on käsitelty aiemminkin, mutta en sitä äkkiseltään löytänyt.

Ilman virtaus ongelasta tossa on kysymys.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:07
Vs: Nestekiertoinen lattialämmityksen jälkiasennus.
« Vastaus #31 : 6.01.2017 kello on 21:11 »
Ilman virtaus ongelasta tossa on kysymys.

Sen takia kyselin asennusta. Oikea puoli on se parempi, mielestäni. Vai tarkoititko lämmitysilman? eikä paloilman

  • Vieras
  • Vs: Nestekiertoinen lattialämmityksen jälkiasennus.
    « Vastaus #32 : 6.01.2017 kello on 23:27 »
    Sotketaan soppaa myös vielä lisää. Mulla sama homma solikassa menee häiriötilaan kun lähtee maantienopeuksille. Jotenkin ilmavirtaus sekoittaa primuksen pannun että menee tosiaan vikatilaan. Pohjan alta kun on se läpivirtaus putki johon pakoputki yhtyy niin sen alapäässä on jonkinsortin ilmanohjaus läpän riekale josta en osaa sanoa onko tehtaan jäljiltä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:07
    Vs: Nestekiertoinen lattialämmityksen jälkiasennus.
    « Vastaus #33 : 7.01.2017 kello on 00:44 »
    Taitaa kohta vaatia oman aiheen.
    Truma on oikealla puolella autoa sängyn alla. Eikös pakoputki ole kaikissa samanlainen, jossa tulo ja poisto kulkee samassa. Putken pää kulkineen kyljessä.

    Mutta alan taas pitämään Trumaa päällä ajon aikana jos pakkanen on yli 25 astetta.
    Muistelin, että aihetta "Truma ajon aikana pakkasella" on käsitelty aiemminkin, mutta en sitä äkkiseltään löytänyt.

    Seinästä kun putki lähtee lämmitintä päin sen pitää nousta n. oman halkaisijansa verran ja pehmeän mutkan kautta laskeutua lämmittimelle. Jos pako/imu auton kyljessä on samalla korkeudella pannun sisäänottoreiän kanssa matkalla putken pitää tehdä mutka ylöspäin, taas sen oman halkaisijansa verran.

    Googlettamalla nuo asennusohjeet muistaakseni löytää.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.01.2020 kello on 10:34
    Vs: Nestekiertoinen lattialämmityksen jälkiasennus.
    « Vastaus #34 : 7.01.2017 kello on 08:09 »
    Sotketaan soppaa myös vielä lisää. Mulla sama homma solikassa menee häiriötilaan kun lähtee maantienopeuksille. Jotenkin ilmavirtaus sekoittaa primuksen pannun että menee tosiaan vikatilaan. Pohjan alta kun on se läpivirtaus putki johon pakoputki yhtyy niin sen alapäässä on jonkinsortin ilmanohjaus läpän riekale josta en osaa sanoa onko tehtaan jäljiltä.

    Mulla ei tee pienellä pakkasella tota, mutta kun on enempi pakkasta se menee vikatilaan.
    Sitten kun laittaa kaikki polttimet päälle, niin pysyy kyllä tulilla kovallakin pakkasella ajettaessa.
    2-3 poltinta päälle, lämmönsäätö täysille ja pysyy päällä.

    Olen tuossa miettinyt pohjana sellaista ilmanohjainta.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 14:00
    Vs: Nestekiertoinen lattialämmityksen jälkiasennus.
    « Vastaus #35 : 7.01.2017 kello on 08:48 »
    Sotketaan soppaa myös vielä lisää. Mulla sama homma solikassa menee häiriötilaan kun lähtee maantienopeuksille. Jotenkin ilmavirtaus sekoittaa primuksen pannun että menee tosiaan vikatilaan. Pohjan alta kun on se läpivirtaus putki johon pakoputki yhtyy niin sen alapäässä on jonkinsortin ilmanohjaus läpän riekale josta en osaa sanoa onko tehtaan jäljiltä.

    Minä luulen, että sotkemisen sijaan päästään kohta asian ytimeen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 21:58
    Vs: Nestekiertoinen lattialämmityksen jälkiasennus.
    « Vastaus #36 : 7.01.2017 kello on 10:41 »
    Mutta alan taas pitämään Trumaa päällä ajon aikana jos pakkanen on yli 25 astetta.

    Meillä on aina Truma päällä jos on pakkasta, ei oikein vedet pysy muuten sulana.
    Ja hyvin on päällä pysynyt.  Rööri on kuskipuolen seinässä taka-akselin takana.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 19:32
    Vs: Nestekiertoinen lattialämmityksen jälkiasennus.
    « Vastaus #37 : 7.01.2017 kello on 10:58 »
    Mulla ei tee pienellä pakkasella tota, mutta kun on enempi pakkasta se menee vikatilaan.
    Sitten kun laittaa kaikki polttimet päälle, niin pysyy kyllä tulilla kovallakin pakkasella ajettaessa.
    2-3 poltinta päälle, lämmönsäätö täysille ja pysyy päällä.

    Olen tuossa miettinyt pohjana sellaista ilmanohjainta.

    Ite totesin että primus menee vikatilaan ajossa kun se ei jaksa syttyä uudestaan (kaasu ei löydä hehkutulpalle) johtuen ajoviimasta joka tulee etu luukusta.

    2 ja 3 polttimella pysyy hyvin päällä kun vääntää lämmön lähemmäs täyttä hönkää että termari ei katko lämmitystä

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
      • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
    Vs: Nestekiertoinen lattialämmityksen jälkiasennus.
    « Vastaus #38 : 7.01.2017 kello on 11:20 »
    Meillä on Truma toiminnassa aina viileään aikaan (alle +15) ja termostaatti hoitaa käyttämisen. Ajon ajaksi yleensä pienennän termostaatista lämmön n. 15 asteen lukemaan ja lämmönvaihdin hoitaa sisätilan lämmittämisen. Näin saan maksimaalisen hyödyn lämmönvaihtimesta ja Truma turvaa 15 astetta tarvittaessa, esim. kahvitauoilla, kun auto ei käy.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:11.10.2021 kello on 10:28
    Vs: Nestekiertoinen lattialämmityksen jälkiasennus.
    « Vastaus #39 : 1.02.2017 kello on 19:04 »
    Tuolta löytyy laite millä saadaan selvä missä lämmittää ja miten paljon. Ja myös missä lämpö karkaa sekä kylmäsillat ym. ym.
    https://www.tori.fi/uusimaa/FLIR_TG165_lampokamera_31986369.htm?ca=18&w=118
    On se hyvä monessa muussakin paikassa.
    Itselläni samanlainen.  Silloin ei tarvitse turhaan pohtia, kun on selvä kuva.