Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
TV ASUNTOVAUNUUN
Aakku:
Mikäs on tuon MPEG-2 ja MPEG-4 ero?
Onkos sillä vaikutusta kuvaan? Selvennyksenä vielä, että ääni kuului, mutta kuvaa ei näkynyt.
Kanavia viritettäessä ei ollut edes valikossa huomioitu Baltian maita. Puola kuitenkin löytyi. Eestissä sai sikäläiset kanavat ilman kuvaa, kun valitsi viritysvalikosta maaksi Suomen.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 8.08.2011 kello on 10:56 ---Kummasta se näkyminen on kiinni, telkusta vai antennista? Onko antenni sellainen, että ei ota vastaan analogisia lähetyksiä?
--- Lainaus päättyy ---
Antennista se ei ole kiinni siinä mielessä, että antenni kuin antenni ottaa molemmat signaalit. Vaan kysymys on siitä, että vastaanotin "ymmärtää" lähettimen signaalin.
Olen ymmärtänyt niin, että kaiken muun hauskuuden lisäksi Suomessa alkavat antenniverkon HD-lähetykset vaativat vastaanottimeen kortin vaikka katsoisi vain YLE:n ilmaisia (TV-lupaan sisältyviä) ohjelmia.
K.E.V:
pitää olla töllössä MPEG4 pakkausta ymmärtävä piiri. Näkyy mun töllöllä ja a-vaunun vakio antennilla .Sekä edellisessä että nykyisessä vaunussa
Haapaniemen Paroni:
Tartteeko sitä tv aina :) ??? mulla ainakin näkyy max, fakta jne ;D lisäksi vaunun ulko puolelle tuleva lautas antenni jolla näkyy viasat ;D pitempää parkkia varten :D hyvin toimii tää -85 harava antenni ;D ;D
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 8.08.2011 kello on 16:53 ---pitää olla töllössä MPEG4 pakkausta ymmärtävä piiri. Näkyy mun töllöllä ja a-vaunun vakio antennilla .Sekä edellisessä että nykyisessä vaunussa
--- Lainaus päättyy ---
Tätä vähän uumoilinkin.
Mistäs sen tietää, onko töllössä sellainen MPEG-4 piiri, paitsi ajamalla Baltiaan? Ainakaan Gigantin esitteissä ei kerrota mitään asiasta. Omassa töllösinäkään ei ole vaivauduttu ohjekirjassa rasittaa käyttäjää valistamalla mistään piireistä.
Pitää siis olla molemmat MPEG-2 ja MPEG-4. Ymmärsinkö oikein?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta