Tekniikkakeskustelut > Ilmanvaihto

Pakettiautosta matkailuauto, takatilan tuuletus

(1/5) > >>

molby:
Minulla tarkoitus tehdä pakettiautosta matkailuauto, mutten miten toteutan ilmanvaihdon/tuuletuksen.
Auton takatilan tietysti eristän, finnfoam tähän varmaankin paras vaihtoehto. Mutta minä en käytä autoa kuin kesällä eli mitään lämmitystä en tarvi. Miten ilmanvaihdon toteutan kun pakettiautossa ei ole minkäänlaista räppänää. Kattoon ei viitsisi tehdä reikää enkä myöskään kylkiin, eli onko etuikkunoiden raollaan pitäminen riittävä vaihtoehto (väliseinän puran tietysti pois.

Muumuupapa:
Itse ajattelin kokeilla ohjaamon ikkunaan liitettävää irtoritilää:

https://www.reimo.com/fi/461480-lueftungsgitter_fuer_ducato_ab_05_2014_fahrerhaus/

Rölli:
jos on allerginen uusille reijille, niin poista toinen taka ikkuna korvaa se pellillä ja tee ilmanvaihto räppänä siihen. helppo muuttaa vakioksi ku säilyttää ikkunan ja kiinnittää pellin(esim:4mm alumiini) ikkuna tiivisteellä .

tsahkali:
Vähän tuntuu aihe oudolta....   :o
Jos jotain aikoo tehdä, niin miksi pitää sitten oikoa ja vielä ihan älyttömässä paikassa?
Ja jos tarkoitus on saada aikaan 'virallinen' ajoneuvo, voipi katsastaja jopa kysellä se ilmanvaihdon perään.

kimi:
Kyllä minusta ilmanvaihto ja lämmitys kuuluu ehdottomiin vcarusteisiin. Kostea kesä ja auto vailla kunnon tuuletusta ja lämmitystä voi aiheuttaa mielenkiintoisen asuinympäristön.

Vaikka pieni öljypatteri jos aikoo käyttää autoa paikoissa joissa sähköä saatavilla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View