rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Holiday rambler projekti  (Luettu 55428 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #30 : 16.01.2017 kello on 09:47 »
Siis lämppäriltä tuli lähes 80 astetta?
Paljonko mittari oli nokalta?

Mittari oli melkein heti ton 90 mutkan jälkeen.

Itse laite ei juuri kuumene.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #31 : 30.01.2017 kello on 20:03 »
Projekti on päässyt siihen pisteeseen, että sain auton leimattua, pari vuotta kerkes olemaan ajokiellossa. Ihan ei ensimmäisellä kerralla kelvannut, takavalot oli siinä määrin sekaisin että päädyin tekemään viimeiset pari metriä johdoista uusiksi. Muita vikoja ei ollutkaan.


Samalla uskalsin punnita auton. Ja ihan positiivisesti meni sekin, tällä hetkellä todellinen omapaino oli 5800 kiloa, vielä on noin 400 kiloa matkaa otteen omamassaan, jonka jälkeen jää vielä tonni kantavuutta.

Painavampia puutteita on enää vesisäiliö, lattia ja katto on jo pääosin nipussa.

Kaasumieskin kävi tontilla, uuni ja liesi toimivat. Mutta aggre ei kyllä edes lupaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:37
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #32 : 30.01.2017 kello on 22:37 »
Projekti on päässyt siihen pisteeseen, että sain auton leimattua,

Tässä jo kieli pitkällä odotellaan, näkyykö teitä kesällä kylillä...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.12.2022 kello on 12:37
  • Kossu kolalla, suosittelen jos korjaaminen v..ttaa
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #33 : 1.02.2017 kello on 16:34 »
Sen verran ehdottaisin lattiamateriaalit sinulle pohjalle  vaneri ja julkistilan kosteutta ja kulutusta kestävä laminaatti löytyy todella hienoja ja näyttäviä kuoseja.Itse toteutin oma matkailuauton lattian juuri sellasella materiaaleilla pitkän harkinnan jälkeen. ^-^ Käytännössä olen todennut todella hyvä ratkaisu



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #34 : 1.02.2017 kello on 17:45 »
Sen verran ehdottaisin lattiamateriaalit sinulle pohjalle  vaneri ja julkistilan kosteutta ja kulutusta kestävä laminaatti löytyy todella hienoja ja näyttäviä kuoseja.Itse toteutin oma matkailuauton lattian juuri sellasella materiaaleilla pitkän harkinnan jälkeen. ^-^ Käytännössä olen todennut todella hyvä ratkaisu

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Ja laminaatin alle lämmityskalvo.  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.12.2022 kello on 12:37
  • Kossu kolalla, suosittelen jos korjaaminen v..ttaa
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #35 : 1.02.2017 kello on 18:25 »
Aivan oikein samaa mieltä olen, ehdottomasti kalvo lattialämmitys kannattaa laittaa  Thumb

Vanhoista kalusteista sapluuna mitat ja muuten toteutin sisustan täysin kokonaa itse . ::)

Sopivat materiaali  ja tarkkuus sahaukset    http://www.hvloy.fi/etusivu/

Valmistavat levy kuosin  sinulle valmiiksi minkä haluat,aivan kilpailukykyiseen hintaan.

Itselle valitsin pinnaksi vaalea pyökki

« Viimeksi muokattu: 1.02.2017 kello on 18:39 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #36 : 1.02.2017 kello on 21:17 »
Ja laminaatin alle lämmityskalvo.  Thumb
mulle ei oo vielä selvinnyt mitä hyvää saadaan lattialämmitys kalvolla kun on jo nestekiertoinen lattia lämmitys?
Mutta hieno projekti ja aihiokin mieleinen...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #37 : 1.02.2017 kello on 21:40 »
mulle ei oo vielä selvinnyt mitä hyvää saadaan lattialämmitys kalvolla kun on jo nestekiertoinen lattia lämmitys?
Mutta hieno projekti ja aihiokin mieleinen...

Voe tokkiisa, ei mitään hyvää, jos tosiaankin on jo nestekiertoinen lattiahaalennus.  :D

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #38 : 1.02.2017 kello on 22:03 »
Lattia on jo tehty, lautalattia, petsi päälle ja 2 kerrosta lakkaa.

Sisusta on kaapinovia lukuunottamatta omaa valmistetta

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #39 : 1.02.2017 kello on 22:21 »
Oli itse asiassa ihan hyvä että kaikki kaasulaitteet ovat kadonneet matkalla, kaasumiehen kanssa rakennettiin uudet linjat ja pullon paikka niin selvisi että kaasujärjestelmä oli edelleen Saksan 50 mbar paineilla.

Ja ilmeisesti kaasuagre ei ole toiminut n. 12 vuoteen koska mukana tulleiden ohjekirjojen mukaan se vaatii 500 mbaria.

Järjestelmässä oli kyllä 30 mbar säädin, mutta se oli väärässä välissä eikä tehnyt mitään. Kaasu syötettiin järjestelmään väärin päin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.12.2022 kello on 12:37
  • Kossu kolalla, suosittelen jos korjaaminen v..ttaa
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #40 : 1.02.2017 kello on 22:47 »
 :) No joo tosiaankin pitäisi lukea aina  lähtö tilanne selvitys kunnolla .Olisi paremmin tilanteen tasalla ennen kuin lähteä kommentoimaan.Mutta kaiken kaikkiaan todella hieno aihio ja tosiaan ihan mielenkiintoista seurata miten tilanne kehittyy.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.03.2021 kello on 15:44
  • Ei ole riemulla rajaa kun Fiatilla ajaa.
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #41 : 1.02.2017 kello on 23:53 »
Kuvia taas sitten näkyville,kun projekti etenee. Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:29
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #42 : 2.02.2017 kello on 06:26 »
Vinyyli ois lämpimemmän tuntosta jalalle mitä laminaatti, mutta ei voi käyttää vaunuihin eikä asuntoautoihin kun menee pakkaselle sisälämpö. Tai ainakin valmistaja sanoo. Mutta varteen otettava vaihtoehto taloremontissa.

http://www.pergo.fi/fi-fi/vinyyli
http://www.pergo.fi/fi-fi/vinyylilattia/vinyylilattian-asennus

Itse talossa vaihdettiin parketti, laminaatti ja muovimatot pois ja vinyyli tilalle (julkisiin tiloihin tarkoitettu), ei kopise ja mukavan tuntoinen nyös avojaloin. Ja työstäminen käy mattoveitsellä.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #43 : 2.02.2017 kello on 17:26 »
Tommosta tuolla.

15 mm lattialaudan alla on 15 mm koolaus samasta tavarasta, ja siellä vesikiertoisen lattialämmityksen putket menee. Myös kaapeleita menee muutama metri lattian alla.

Jääkaappi on ihan tavis verkkovirta laite, halvin powerin verkkokaupasta löytynyt.

Kattovalot on ledejä tietysti, kattopaneelin alla on juuri ja juuri sen verran tilaa että ne mahtuu. Paksummat piuhat joutu viemään luovemmin, ei mahtuneet paneelin ja katon alumiinirungon välissä olevaan 6 mm koolauksen väliin.

Laattojen alla on 6 mm vaneri ja laatat on liimattu ja saumataan elastisella liimamassalla

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Holiday rambler projekti
« Vastaus #44 : 2.02.2017 kello on 17:31 »
Noi vielä puuttuvat valot tulee olemaan pimeän ajon sisävalaistus, punasta led-nauhaa on tarkotus laittaa paneelivaloihin tavisnauhan tilalle. Päällepäin valot on samannäköisiä kuin muutkin silloin kun ne ei ole päällä.