rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Poksi -83  (Luettu 1605 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.04.2021 kello on 22:38
Poksi -83
« : 26.05.2020 kello on 15:38 »
Tervehdys foorumilaiset!
Heti alkuun haluan kertoa että en ole kaikista ahkerin ja parhain kirjoittelija tällaisilla palstoilla, mutta yritetään. Nyt tämän Poksi jutun lisäksi olen kirjoitellut blogia, mikä nyt on ainakin alunperin ollut harrasteautooni / autoihini liittyvä blogi. Kuten sanoin niin olen vähän laiska kirjoittajana ja siksi ehkä tuossa blogissakin on ollut puolentoista vuoden julkaisutauko. Mutta jos jotakuta kiinnostaa niin se löytyy seuraavasta linkistä.

http://harrasteauto.blogspot.com

Kyseinen blogi sivuaa myös jatkossa tätä vaunua josta ajattelin tännekin kirjoitella.

Olen siis hankkinut Poksin vuosimallia -83. Vaunu on alunperin Suomessa myyty uutena maahantuojan toimesta. Tämä Poksi on minulle projekti, joka on tarkoitus laittaa sellaiseen kuntoon, jotta voisin tulevaisuudessa vetää sitä erinäisissä autotapahtumissa ja tarvittaessa yöpyä siinä. En näe itseäni kokopäivä karavaanarina, mutta ainahan on kiva harrastaa. Vaunua on tarkoitus vedellä lähes museokuntoisen Ford Fiestan (-82) perässä. Näin ollen pyrin pitämään vaunun mahdollisimman alkuperäisenä. Verhoilujen osalta tulee uudistuksia, mutta muuten ulkoisesti mahdollisimman alkuperäistä jäljitellään... Vaikka aikahan sen näyttää mitä keksin.  ;)

Vaunu oli ostohetkellä riisuttu sisältä kokonaan. Pinta oli saanut pohjamaalin maalarilla. Kalusteet on purettu ehjinä ja kaikki tulee vaunun mukana. Myös vanhat verhoiluliimat on "raavittu" seiniltä pois. Edellinen omistaja on hankkinut uudet ikkunat, seinäverhoilumateri aalit, kahvoja ja muuta tilpehööriä, eli itselleni jää lähinnä maalata vaunu ja alkaa verhoilla ja kasailla kalusteita vaunuun.
Vaunu on ollut talvisäilytyksessä tähän asti ja tarkoitus onkin saada vaunu haettua kesäkuun puolivälin tienoolla itselleni. Projekti etenee varmasti hitaasti, johtuen siitä että vaunu menee kesämökille Pieksämäen suuntaan ja itse asumme Helsingin suunnalla. Mutta homalla ei sinänsä ole minulle mikään kiirus ja vanha sanonta hiljaa hyvä tulee pitää paikkansa tässäkin asiassa.

Kiva jos kiinnostuit. Mukavaa alkanutta kesää kaikille.