rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Onko salasanasi vuotanut?  (Luettu 4550 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
Vs: Onko salasanasi vuotanut?
« Vastaus #15 : 25.11.2016 kello on 22:05 »
  Eikö salasanat vuoda, jos kone joutuu vääriin käsiin??
  Minä oon pitänyt salasanat @- postissa, joka aina vaatii salasanan (sen ainoan jonka muistan. :D
  Eipä ollut vuotanut.
Minä en taas luottaisi sähköpostiin. Onko sp kryptattu...?

Minulla on säädetty niin, että työkone kirjautuu ulos LastPassista pienen ajan kuluttua, jos kone ei ole käytössä. Kotikoneeessa hieman kauemmin ja känny vaatii jo hyvin pienen käyttämättömyyden jälkeen uuden kirjautumisen LastPassiin.

En tiedä onko tämäkään turvallinen, mutta ei siitä juurikaan sanomista ole maailmalta kuulunut. Kerran pyydettiin varotoimena pääsalasana vaihtamaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2018 kello on 12:26
Vs: Onko salasanasi vuotanut?
« Vastaus #16 : 26.11.2016 kello on 04:11 »
3 eri sähöpostia, yksikään ei ollut vuotanut.... ja salasanat päivitetty nyt 😁

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Onko salasanasi vuotanut?
« Vastaus #17 : 26.11.2016 kello on 09:21 »
Vuoskauvet oli yks tai kaksi salasanaa joka paikassa missä vain tarvitsi .
Nyt olen muutaman kuukauden jo vaihdellu ne ihan umpimähkäisiksi ja noin kuukausittain sitten muutan niitä ja piironginlaatikossa pitää olla sitten salasana arkisto .
Jossain oli tällainen ohje ettei makuukammarin piironginlootaan hakkeritkaan vielä pysty tunkeutumaan.

Onko tuossa sitten oma riskinsä kun laittaa selaimen muistamaan ne ?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
Vs: Onko salasanasi vuotanut?
« Vastaus #18 : 26.11.2016 kello on 09:30 »
Onko tuossa sitten oma riskinsä kun laittaa selaimen muistamaan ne ?
No tuota mulla oli salasanat Firefoxissa....

Mikäli Firefoxin antaa tallentaa kirjautumistiedot salasanoineen, niin ainakin pääsalasana kannattanee asettaa asetuksista.
Muuten kuvan valikosta saa näkymään kaikki salasanat ja ne on helppo ulkopuolisen kopsata vaikka tällaisena kuvana.




  • Vieras
  • Vs: Onko salasanasi vuotanut?
    « Vastaus #19 : 26.11.2016 kello on 09:51 »
    Vuoskauvet oli yks tai kaksi salasanaa joka paikassa missä vain tarvitsi .
    Nyt olen muutaman kuukauden jo vaihdellu ne ihan umpimähkäisiksi ja noin kuukausittain sitten muutan niitä ja piironginlaatikossa pitää olla sitten salasana arkisto .
    Jossain oli tällainen ohje ettei makuukammarin piironginlootaan hakkeritkaan vielä pysty tunkeutumaan.

    Onko tuossa sitten oma riskinsä kun laittaa selaimen muistamaan ne ?

     Minulla on ns, "pääsähköposti." On ollut varmaan 10 vuotta samalla salasanalla.
     Olisi varmaan aihetta vaihtaa?  :-\ :-\

     "Pääsähköpostiin" saapuneet viestit  jotka koen tarpeellisena säilyttää, siirrän toiseen sähköpostiin.
      Toisin sanoen pidän toista sähköpostia "arkistona." Siirrretyissä ei ole mitään "ydinasetiedettä," 
      ainoastaan sopimuksia / yms. Noiden(kaan) julkisuus ei olisi maailmanloppu jos ne
     hakkeroidaan. Toki suurinpiirtein samat paperit löytyy tulostettuna "arkistosta."
     Tarkoitus on ainoastaan se, että jos on  esim, Etelä-Euroopassa talvenajan, ja tarvitsee jotain
     dokumenttia, voi hakea sen ko.sähköpostista.  Thumb
     














     

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Onko salasanasi vuotanut?
    « Vastaus #20 : 26.11.2016 kello on 09:55 »
    No tuota mulla oli salasanat Firefoxissa....

    Mikäli Firefoxin antaa tallentaa kirjautumistiedot salasanoineen, niin ainakin pääsalasana kannattanee asettaa asetuksista.
    Muuten kuvan valikosta saa näkymään kaikki salasanat ja ne on helppo ulkopuolisen kopsata vaikka tällaisena kuvana.


    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    No tälle konneelle ei pääse uluko-eikä sisäpuolisekkaan ^-^

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:09
    Vs: Onko salasanasi vuotanut?
    « Vastaus #21 : 26.11.2016 kello on 10:08 »
    Heh..
    Minäkin kurkistin tuota.
    Väitti salasanan vuotaneen semmoisessa paikassa, jossa minulla ei edes ole mitään salasanaa...   ::)