Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Viking Line boikottiin, uusin alus tilattiin Kiinasta

<< < (35/37) > >>

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 27.11.2016     kello on 18:14 ---Entä se kaksinaismoralismi?

--- Lainaus päättyy ---
No sitähän kai esiintyy muuallakin, muttei oikein tähän aiheeseen kuulu.

Oulaa:
Samoin minä olen erittäin maahanmuuttoystäväl linen vaikka kohdemaatani en ole vielä valinnut.
Mutta tuskin se tuohon lahden toiselle puolelle vain jää,kyllä lämpimämpää pitää olla.

HarriOlavi:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 27.11.2016     kello on 17:35 ---Mistäpä näkemiseni tiedät?
Mielestäni kaksinaismoralismia on juuri se että (jostain syystä) vaihdetaan asuinmaata ja sieltä kommentoidaan entisen asuinmaan nykyistä toimintaa.
Mitäs Tikkakoskella ollaan tästä mietitty?

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä asuu Virossa. (viittaus ai'empaan) Ja ennen Viroa asui vuosia, vuosia Espanjassa. Thumb Valitettavasti olen edelleen verovelvollinen Suomeen terveydenhoitomaksu ineen vaik'ei ole muita oikeuksia karrikoidusti todettuna kuin äänestämiset.  Thumbd Kuulumme  samaan sarjaan Suomessa käydessä kuin esim, saksalainen turisti. Thumbd

Suomen kansalaisena minulla on perustuslain mukainen, 100% oikeus kommentoida samoja asioita kuin Suomessa asuvilla. Näen ehkä jopa asiat paremmin ja laaja-alaisemmin "ulkopuolisena" ;D

Tiedätkö sinä miksi me (vaimo) olemme muuttaneet pois Suomesta, ellet, silloin  ei pitäisi  itse moralisoida kaksinaismoralismii n viittaavia tekstejä. Yleisellä tasolla analysoidessa, intuitiona tämän tapainen kirjoittelu voi herättää lukijassa mietteitä asianomaisen omaavan kateutta, katkeruutta, kaunaa, jne. Haluaisi toimia samoin, mutta jostain syystä on siihen kykenemätön.

Vinkkinä kohdaltamme voin sanoa  että kaikki asiamme kestää takuu varmasti päivänvalon, joten vastaavanlaiset kirjoittelut voi jokainen  jättää aivan suosiolla unholaan. Thumb
Vakuudeksi tarkennan ettei kyseessä ole veropakoilu, rikollisuus tai kaikki, edes sellaisiin viitauksiin liittyvät asiat. ;D

Kansalaisuuteeni viitaten totean seuraavaa:  Voin aikanaan muuttaa tarvittaessa  kansalaisuuteni virolaiseksi. Olen ai'emmin tuonut esille kulkevani omia polkujani. Tässä edelleen yksi syy lisää omalle polulle jota pidän kohdallemme "etuoikeutettuna" asiana. Tällaisiin "etuoikeuksiin"  pääsee olemalla ennakkoluuloton ja hyvällä itsetunnolla varustettu.  Thumb Thumb

Täytyy muistaa että jos on äänestänyt aikoinaan (v.1994 ?) EU:hun liittymisen puolesta, on samalla äänestänyt erään EU:n keskeisen "peruspilarin," ihmisten ja tavaran vapaanliikkumisen puolesta EU: jäsenvaltioissa.  Thumb
Olen vaimoni kanssa toteuttanut äänestyksen tulosta liikkumisella / asumalla ja edelleen asuvana  vapaasti EU:n jäsenvaltioiden alueilla.  Toki myös Suomessa, viimeksi 19.11.2016 kello:10.40-21.30 välisenä aikana. Toki hypätty aika-ajoin "aisan" yli joskus Aasian puolelle(kin)
Mautoilija lienee nyt tässä asiassa "aamua viisaampi?"

kara vaan:

--- Lainaus käyttäjältä: Tidan - 26.11.2016     kello on 21:11 ---Kyllä Kiinassa tehty Volvo on aivan mutua .Ei  löydy Suomesta eikä Euroopasta yhtään Kiinassa tehtyä Volvo vielä vuosikausiin jos koskaan tule löytymäänkään.
--- Lainaus päättyy ---

Ei kai nyt sentään ihan pelkkää mutua, vaikka vielä ei Kiinassa tehtyjä Volvoja täällä näykkään.

Lainaus, jossa Samuelsson valottaa tulevaisuuden suunnitelmia:

"Volvon ylin pomo Håkan Samuelsson kertoi, että Kiinasta tulee yhä tärkeämpi valmistuspaikka Volvolle. Tavoitteeksi on asetettu jopa 800 000 auton vuosittainen myynti vuoteen 2020 mennessä, joten tuotantoakin pitää järjestellä uudestaan. Kiina ei tule jäämään vain S90:n valmistusmaaksi, vaan myös nykyisen ja seuraavan sukupolven S60:tä sekä V60:tä ja tulevan 40-sarjan autoja tehdään siellä. Volvo ei kuitenkaan vielä vahvistanut, onko Kiina jatkossa niiden ainoa valmistusmaa."

En usko, että tällaista ihan turhaan julkisuuteen tuodaan.

K.E.V:
Hei, miksi eri autoja tehdään eri paikoissa ?
No on h***tin kallista kuskauttaa kymmeniätuhansia autoja maanosasta toiseen.
Esim Audi A6
http://www.autowiki.fi/index.php/Audi_A6
Valmistaja ja valmistusmaa Audi,
Saksa, Kiina, Intia

VW Passat
Valmistaja ja valmistusmaa Volkswagen,
Saksa, Kiina, Brasilia 

Toyota Corolla
Valmistaja ja valmistusmaa Toyota,
Japani, Kanada, Yhdysvallat, Australia, Turkki, Intia, Iso-Britannia, Brasilia, Malesia, Pakistan, Thaimaa, Filippiinit, Indonesia, Taiwan, Kiina 

Ford Fiesta
valmistusmaa Ford,
Brasilia, Saksa, Meksiko, Kiina, Intia, Englanti ja Etelä-Afrikka 

Ford Focus
valmistusmaa Ford Motor Company,
Saksa, Espanja, Italia, Venäjä, USA, Meksiko, Argentiina, Kiina, Taiwan, Filippiinit ja Etelä-Afrikka

MB C
valmistusmaa Mercedes-Benz,
Bremen, Saksa
Sindelfingen, Saksa
East London, E-Afrikka
Juiz de Fora, Brasilia
Pune, Intia
Pekan, Malesia
Samut Prakan, Thaimaa
Ho Chi Minh City, Vietnam
Wanaherang, Indonesia

MB E
Valmistusmaa Egyptin lippu Egypti
 Indonesia
 Intia
 Itävalta
Malesian lippu Malesia
Saksan lippu Saksa
Thaimaan lippu Thaimaa

jne
Ei kai kannata ääri-ihmisten yrittää itseeän ja kaltaisiaan viihdyttää kovin hirveästi.
Globaalissa maailmassa  ;) ;) ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View