Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Taisi moottorin lämmitin polttaa autoja

<< < (15/17) > >>

T-Cat:

--- Lainaus käyttäjältä: turhapuro - 13.12.2016     kello on 23:29 ---Täyskasko  korvaa kaikki törmäysvahingot. Esim minulla on omissa romuissani jokaisessa osakasko joka korvaa mm. mihin tahansa eläimeen törmäämisestä aiheutuneet vahingot , omavastuu 200€.

--- Lainaus päättyy ---

Sori,

mun moka. Meni täyskaskot ja osakaskot sekaisin. Eli noissa osakaskoissa on joillakin yhtiöillä tuo ns. hirvi/poro vakuutus joka ei korvaa muihin eläimiin törmäämistä. Moottorikelkoissa minulla on osakaskot yhtiössä joka korvaa muihinkin eläimiin törmäämiset, autoissa ja vaunussa täyskaskot.

karppinen:

--- Lainaus käyttäjältä: turhapuro - 13.12.2016     kello on 23:34 ---Kyllä ne hirvivakuutuksesta korvaa kaikki vahingot mitkä hirveen törmäämisestä aiheutuu, myös ne ojaan ajon vahingot. Mutta pointti on se että hirveen täytyy osua, väistämisestä aiheutuneista vaurioista  ei makseta mitään.

--- Lainaus päättyy ---

Aah, eli ei kannata niin hyvin väistää ettei ees hipase, jos vaarana törmätä johonkin muualle vielä sen jälkeen.

Tuo koiraankaan törmääminen ei tainnut olla niin yksiselkoista, tais olla jotain että jos koira on metsällä, niin olikohan se niin että kummatkin korvaa itse omat vahinkonsa, autoilija autonsa ja koiranomistaja koiransa, tai kumpikin tahoillaan omista vakuutuksistaan

Coyote ugly:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 13.12.2016     kello on 21:10 ---Liikennevakuutuksesta ei korvata omaa kalustoa. Sitä varten on kasko.

--- Lainaus päättyy ---

Onko joku jotain muuta väittänytkään? Kyse onkin peräkärryn muille aiheuttaneista vahingoista.

Jos koira jää auton alle, korvausvastuu on koiran omistajalla.
Niin eläimensä kuon autonkin vaurioiden suhteen.

karppinen:

--- Lainaus käyttäjältä: Coyote ugly - 14.12.2016     kello on 09:09 ---Jos koira jää auton alle, korvausvastuu on koiran omistajalla.
Niin eläimensä kuon autonkin vaurioiden suhteen.

--- Lainaus päättyy ---

Aijaa. noh kko on ollut asiasta erimieltä kuin te. ei sillä, jokainen olkoon ja saa ollakkin asiasta erimieltäkin.

Lainaus päätöksestä KKO:2011:107 "Metsästäjä oli metsästäessään jäniksiä laskenut koiransa irti ja aloittanut ajon noin kolmen kilometrin etäisyydellä metsästysalueella olevasta yleisestä tiestä. Koira oli ajaessaan jänistä juossut tielle, jolloin tiellä kulkenut auto oli törmännyt siihen ja vaurioitunut. Mahdollisuutta vahingon tapahtumiseen ei vallinneissa olosuhteissa pidetty niin ilmeisenä, että metsästäjä olisi laiminlyönyt huolellisuusvelvoll isuutensa, eikä hän siten ollut vastuussa vahingosta"

Aakku:
^
Tuollainen päätös onkin mielenkiintoinen ja ainakin mulle ihan uutta....

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View