Tekniikkakeskustelut > Ilmanvaihto
Auton/vaunun talvisäilytys kuivempana (?)
hidas muttasilti edelläsi:
No ni nyt mulla on tollanen "KOSTEUDENSÄÄDIN TROTEC BH30" https://www.allergia-apu.fi/kosteudensaataja ollut autossa eilisestä saakka ja ei se nyt ainakaan ole minua vielä vakuuttanut. Nyt ulkona on +2.8 astetta ja kosteus 95% autossa on +1.8 astetta ja kosteus 80% vaikka olen säätänyt kosteusarvoksi 70%. Puhaltimena on sellanen hinnatalkaen 2000W pöytä propelli.
Kävimpä sitten autossa sisällä äsken ennenkuin painoin lähetä viesti nappia. hhhmmmm.... autossa olevan kosteudensäätimen kosteusarvo oli 61.1% ja vieressä olevan langattoman kosteusmittarin arvo 80% eli nyt joku näyttää väärin ja kovasti. Sähkönkulutusmittar i näytti arvoa 0.49kWh eli on se lämmitin ainakin vähän aikaa siellä lämmittänyt.
hemppat:
Aikoinaan kun hankimme auton niin hankimme sille myös tallin. Siellä se köllöttää talvet ja muiden aikojen luppoajat. Ei tarvitse huolehtia kosteudesta ja akuista. Talven kuluessa puunaan auton perusteelisesti pakkaspäivinä ja tuunaan ja säätelen asioita joita käytön myötä tullut eteen. Pieniä huoltoja kuten suodattimet ja nesteet voi vaihtaa mutta nykypelissä on liian paljon öljyä helppoon vaihtamiseen. Tärkeää oli tallin kohtuu läheinen sijainti, 10 minuutin kävelymatka. Mielenrauhasta maksaa jos ei mielellään.niin sen takia.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: hidas muttasilti edelläsi - 16.12.2019 kello on 18:10 ---No ni nyt mulla on tollanen "KOSTEUDENSÄÄDIN TROTEC BH30" https://www.allergia-apu.fi/kosteudensaataja ollut autossa eilisestä saakka ja ei se nyt ainakaan ole minua vielä vakuuttanut. Nyt ulkona on +2.8 astetta ja kosteus 95% autossa on +1.8 astetta ja kosteus 80% vaikka olen säätänyt kosteusarvoksi 70%. Puhaltimena on sellanen hinnatalkaen 2000W pöytä propelli.
Kävimpä sitten autossa sisällä äsken ennenkuin painoin lähetä viesti nappia. hhhmmmm.... autossa olevan kosteudensäätimen kosteusarvo oli 61.1% ja vieressä olevan langattoman kosteusmittarin arvo 80% eli nyt joku näyttää väärin ja kovasti. Sähkönkulutusmittar i näytti arvoa 0.49kWh eli on se lämmitin ainakin vähän aikaa siellä lämmittänyt.
--- Lainaus päättyy ---
Mutua: Se pieni lämmitys autossa tehostaa ilmanvaihtoa. Poistaa kuivaa ilmaa. Tilalle tulee ulkokosteaa ilmaa.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: hidas muttasilti edelläsi - 16.12.2019 kello on 18:10 ---No ni nyt mulla on tollanen "KOSTEUDENSÄÄDIN TROTEC BH30" https://www.allergia-apu.fi/kosteudensaataja ollut autossa eilisestä saakka ja ei se nyt ainakaan ole minua vielä vakuuttanut. Nyt ulkona on +2.8 astetta ja kosteus 95% autossa on +1.8 astetta ja kosteus 80% vaikka olen säätänyt kosteusarvoksi 70%. Puhaltimena on sellanen hinnatalkaen 2000W pöytä propelli.
--- Lainaus päättyy ---
eikai se sen trotecin syy ole jos lämmitin ei kuivata? ei se ole kuitenkaan kuivaaja niin ihmeisiin ei pysty.
onko se trotecin bh30 oikeassa asennossa? mulla se ei toiminut kun oli eka väärin päin: pistokkeissa on ne suojaläpät niin en saanut oikeaan asentoon.
Mutta eipä se silti ihmeisiin pysty kun ulkoa tulee kosteaa korvausilmaa.
Mullakin talven vaunu sisällä lämpimässä, mutta oli tosiaan syksyllä trotec ja lämmitin käytössä.
Ei se mukaan mielestä kostealla kelillä paljoa kuivattanut, mutta sateen jälkeen kuivui äkkiämmin kuin ilman.
Eli kun ulkona kosteus väheni, lämmitin surisi ja vaunun ilmanvaihto parani.Ei jäänyt kostea ilma vaunuun "pussiin" niin pitkäksi aikaa.
Kuivain ois paljon parempi kuin lämmitin.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 16.12.2019 kello on 20:55 ---Mutua: Se pieni lämmitys autossa tehostaa ilmanvaihtoa. Poistaa kuivaa ilmaa. Tilalle tulee ulkokosteaa ilmaa.
--- Lainaus päättyy ---
Faktaa:Pieni lämmitys kuivattaa sisätilat ja kosteus poistuu.
Vaikka tilalle tulee ulkokosteaa ilmaa, kosteus ei imeydy rakenteisiin, tyynyihin, etc.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta