Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Varmuuskopioinnista

(1/10) > >>

Aakku:
Nyt mulle kävi tietty niin, että varmuuskopio oli tekemättä ja muistitikku hajosi....

Onko tietoa jostain varmuuskopiosoftast a, joka tallentaisi tikussa tehtävät muutokset johonkin toiseen tallentimeen? Siis samalla, kun tallennan ne tikullekin.

Nykyinen tilanne on se, että varmistan manuaalisti tikun sisällön läppärille. Sieltä hieman harvemmin ulkoiselle levylle ja sieltä vielä harvemmin toiselle ulkoiselle. Nyt vain oli 10 päivää edellisestä varmistuksesta, kun tikku kuoli. Homma on jo paikattu, mutta vastasen varalle.

Kokeilin aikoinaan ulkoisen levyn mukana tullutta varmuuskopiointiohj elmaa, joka tallensi vain muutokset. En oikein uskonut toimintaan, koska se pakkasi ne jotenkin ja varmuuskopio piti avata taas jollakin eksoottisella softalla. Se avaus jumittui, enkä pystynyt näkemään, mitä oli varmistettu.
Pitäisi siis saada varmistus ilman mitään pakkausmetodeja.

Hienointa olisi saada varmistus suoraan pilveen. Dropbox on käytössä, mutta sinne ainakaan ei voi tallentaa, kuin ne tikkuun tulleet lisäykset. Yhteys on aivan liian hidas.

Hauho:
Minä käytän yksinkertaista menetelmää:
Iso ulkopuolinen muisti ihan työpöydän käden ulottuvilla ja kun mieleen tulee niin tallennan tekemäni tiedostot sinne ja merkkaan päälle viimeisimmän tallenteen päivämäärän.  Sitten välillä niitä vanhempia pois jottei tila täyty.  Myös kun olen ulkomailla niin ennen matkaa teen tallenteet (en tiedä miksi) mutta muistelen joskus 90-luvulla minulle sen opetetun.
Nyt on tulossa uusi ongelma:
Tämä läppäri on jo noin 8 vuotta vanha ja alkaa varmaan kohta mekaanisesti hajota.
1.) Miten saisi nuo tärkeät ostetut ohjelmat sinne uuteen läppäriin kun ei levykkeitä ole kaikkiin.  Pitäisikö mennä asiantuntijan luo joka siirtäisi kaiken (viruksineen).  Minulla on Nortonin MCAfee virusohjelma sekä Freedome jotka nekin pitäisi saada siirtymään.
2.) Olen myös tottunut käyttämään Word-Excel-jne paketin (vm. 2010) ohjelmia, onko tarjolla uudempia ja onko niissä merkittäviä etuja tuohon aiemaan malliin?  Noista on levyke, muistaakseni kolmelle koneelle.

kara vaan:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 16.10.2016     kello on 08:56 ---
Onko tietoa jostain varmuuskopiosoftast a, joka tallentaisi tikussa tehtävät muutokset johonkin toiseen tallentimeen? 

--- Lainaus päättyy ---

En nyt ole ihan varma mitä haetaan, mutta kävisikö joku tiedostojen synkkausohjelma?

SyncFolders
Synchredible
SyncBackFree
Synkron
Unison

Itse käytän Unisonia (Linux-ympäristö mulla).

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Hauho - 16.10.2016     kello on 10:53 ---Minä käytän yksinkertaista menetelmää:
Iso ulkopuolinen muisti ihan työpöydän käden ulottuvilla ja kun mieleen tulee niin tallennan tekemäni tiedostot sinne ja merkkaan päälle viimeisimmän tallenteen päivämäärän. 

--- Lainaus päättyy ---
Samalla tavalla teen, mutta siinäpä se ongelma onkin....

"Tuo mieleen tulee" on huono metodi. Pitäisi varmistua automaattisesti, kun mullekin oli mieleen tullut vasta 10 päivää aikaisemmin viimeksi.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: kara vaan - 16.10.2016     kello on 11:25 ---
En nyt ole ihan varma mitä haetaan, mutta kävisikö joku tiedostojen synkkausohjelma?

SyncFolders
Synchredible
SyncBackFree
Synkron
Unison

Itse käytän Unisonia (Linux-ympäristö mulla).

--- Lainaus päättyy ---
Joo, varmaan joku tuollainen....

Tuli mieleen, että se saisi olla ilmainen softa ja Windows 7-10 yhteensopiva.

Edit. Olisiko noista mihinkään?
http://www.ilmaisohjelmat.fi/varmuuskopiointi

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View