Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Vaunun vaihto. Ei oo heleppoo.

<< < (9/10) > >>

HiTec:
No se missä tuossa säästää on että ajaa sen vaunun itse laivaan => laivalippu auto + vaunu +hytti on huomattavasti edullisempi kuin ns. rahtipaikka pelkälle vaunulle, ynnä tällöin jää tuo huolintamaksu myös satamassa kokonaan pois. Laivayhtiö kun laskee että se matkustaja käyttää myös laivan ravintolaa yms. niin se nappaa katteensa sieltä ja näin tuota piletin hintaa voidaan pitää rahtia aika paljonkin edullisempana. Ja jos vaunun hakijalla vaan uskallus riittää, niin etsii ja hakee sen vaunun myyjältä saakka itse ja näin jää tuo välittäjänkin palkkio kokonaan pois välistä. Toki näistä on sitten myös välimuotoja, esim. välittäjä etsii ja varaa vaunun, jonka sitten käyt itse paikanpäältä noukkimassa ja näin tuo välittäjän palkkiokin on pienempi kuin tuossa itse käyttämässäni "avaimet käteen" -palvelussa 8)

JJJ:
No tämä keissi on saanut sitten lopullisen päätöksensä. Ensi viikolla vaunu vaihtuu muutaman vuoden tuoreempaan 495 ufe Hobbyyn. Tulevalla työsuhdekiesillä sen hinaaminen onnistuu ilmeisesti siedettävästi . Vaunun omapaino on 1135 ja kokonaispaino 1500 kg. Opelixilla saa hinata 1403 kg. Alde tosin vaihtuu trumaan mutta kun ei kylmässä yöpymiselle ole tarvetta niin eiköhän tuollakin pärjää.
Tosin mitään tietoa Astraalin saapumisesta ei vielä ole. Luvattu toimitusaika oli jussin jälkeen, viimeistään heinäkuun alussa. Eiköhän se ennen kevättä kuitenkin tule  :)
Näillä mennään siis jatkossa ja patikointiretkille rouvan kanssa vaunussa on ihan tarpeeksi tilaa. Lisäksi suihku jossa voi suurimmat hiet huuhtaista pois. En kyllä ole koskaan vaunun suihkua käyttänyt muuten kuin siten, että letku on pujotettu akkunasta ulos ja pesu suoritettu ulkopuolella. Suihkutilan ahtaus ja vesieristys epäilyttää suuresti.

560FMK:
Osanottoni. :laugh: Ei vaan hyvä että järjestyi, toivotaan että Hoppi miellyttää jatkossakin.

jus66si:

--- Lainaus käyttäjältä: JJJ - 28.10.2016     kello on 14:53 ---No tämä keissi on saanut sitten lopullisen päätöksensä. Ensi viikolla vaunu vaihtuu muutaman vuoden tuoreempaan 495 ufe Hobbyyn. Tulevalla työsuhdekiesillä sen hinaaminen onnistuu ilmeisesti siedettävästi . Vaunun omapaino on 1135 ja kokonaispaino 1500 kg. Opelixilla saa hinata 1403 kg. Alde tosin vaihtuu trumaan mutta kun ei kylmässä yöpymiselle ole tarvetta niin eiköhän tuollakin pärjää.
Tosin mitään tietoa Astraalin saapumisesta ei vielä ole. Luvattu toimitusaika oli jussin jälkeen, viimeistään heinäkuun alussa. Eiköhän se ennen kevättä kuitenkin tule  :)
Näillä mennään siis jatkossa ja patikointiretkille rouvan kanssa vaunussa on ihan tarpeeksi tilaa. Lisäksi suihku jossa voi suurimmat hiet huuhtaista pois. En kyllä ole koskaan vaunun suihkua käyttänyt muuten kuin siten, että letku on pujotettu akkunasta ulos ja pesu suoritettu ulkopuolella. Suihkutilan ahtaus ja vesieristys epäilyttää suuresti.

--- Lainaus päättyy ---
Tuohon voi itse vaikuttaa edullisesti ja aika näppärästikin. Jos sen tilan missä suihku sijaitsee, seinät on vettä hylkivää materiaalia, ei tarvitse kuin ottaa sävyyn sopivaa esim butyylimassaa tai -nauhaa tai esim RK ratkaisumassaa ja tiivistää tilan saumat. Suihkun ottamisen jälkeen trumatikki vaan päälle ja suuttimet puhaltamaan kosteus tilasta räppänän kautta pihalle.On kokemusta ja toimiva.  Kuivumista voi tehostaa lisäksi esim. aurinkokenno käyttöisellä tuulettimella, joita esim. veneissäkin käytetään. Eli ilma vaihtuu ihan itsekseenkin sellaisella.

http://www.biltema.fi/fi/Veneily/LVI/Ilmanvaihto/Aurinkokennotuuletin-2000034635/?gclid=CN_Ohdmy_s8CFSOQcgodwxIIoA

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 29.10.2016     kello on 00:03 ---Tuohon voi itse vaikuttaa edullisesti ja aika näppärästikin.

--- Lainaus päättyy ---

Helpommalla pääsee kun "suihkuttelee" ulkosalla, vaikka sitten vesiämpärin kanssa jos ei muuten, niin ei suotta riskeeraa vaunuaan ihan vaan pelkän mukavuudenhalunsa vuoksi :-X

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View