Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Pikku mopo Micra

(1/4) > >>

Hauho:
Olen viikon verran ajanut tuollaista 899 kuution Micraa turbolla varustettuna.
On ihmeen tehokas mokomaksi pikkukoneeksi.  En ole aiemmin näillä alle tuhat kuutioisilla ajanut joten yllätti sen sitkeys ja teho kiihdytyksissä.
Tallista on poikkeuksellisen jyrkkä nousu 90 asteen pienisäteisine mutkineen ja kun ensi kerran ajoin sinne arvelin että tarvitsee hinausapua poispäästäkseen.  Vaan ei jopa jaksoi kiihtyä mäessä.
Millainenhan on kestävyys,  tällä ajettu n. 20000 km?
En kuitenkaan innostu kun selvästi pientä sorsitaan liikenteessä.

Rauzi:
No joo...
Mulla oli aikasemmin noita voyagereita vissiin 6 tai 7 peräkkäin, 3,3 litrasia kutoskoneita. Kyllä kutoskone kivalta kuulostaa.
Ajat muuttuu, nyt eläkkeellä kun itte maksaa autonsa ja pensansa niin KIA Ceedissa on 1 litranen kolmepyttynen kone turbolla. Ihan sillä kerkee. Ja ihan hyvinkin. Reilu sata heppaa. Vaimolla on mitsun Colt, yks litra ja kolme pyttyä, ilman turboa, ja kerkee silläkin.

Ja mä olin aikasemmin sitä mieltä että alle kolmelitraa on lidlin limpsapullo, ei moottori. Näin ne näkemykset muuttuu kun tekniikka kehittyy. Ja viisaus. Kun ikääntyy niin viisaus kasvaa, sanovat. No mullaki viisautta on kerääntynyt niin paljon ettei sovi pääkoppaan kaikki se, osa on kerääntyny vyötärölle. Keskivartaloviisaut ta vissiin.

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi -  8.10.2016     kello on 15:13 ---No joo...
Mulla oli aikasemmin noita voyagereita vissiin 6 tai 7 peräkkäin, 3,3 litrasia kutoskoneita. Kyllä kutoskone kivalta kuulostaa.
Ajat muuttuu, nyt eläkkeellä kun itte maksaa autonsa ja pensansa niin KIA Ceedissa on 1 litranen kolmepyttynen kone turbolla. Ihan sillä kerkee. Ja ihan hyvinkin. Reilu sata heppaa. Vaimolla on mitsun Colt, yks litra ja kolme pyttyä, ilman turboa, ja kerkee silläkin.

Ja mä olin aikasemmin sitä mieltä että alle kolmelitraa on lidlin limpsapullo, ei moottori. Näin ne näkemykset muuttuu kun tekniikka kehittyy. Ja viisaus. Kun ikääntyy niin viisaus kasvaa, sanovat. No mullaki viisautta on kerääntynyt niin paljon ettei sovi pääkoppaan kaikki se, osa on kerääntyny vyötärölle. Keskivartaloviisaut ta vissiin.

--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli en näitä Volvoja BMW540 V8 310/hv alle sen niin nakkikeitto katiloita ;) :D

Pefletti 750:
Jotenki sotii mun päässä ajatus et noi pikkumoottori singerit vois olla pitkäkestosia  8)

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: Pefletti 750 -  8.10.2016     kello on 15:28 ---Jotenki sotii mun päässä ajatus et noi pikkumoottori singerit vois olla pitkäkestosia  8)

--- Lainaus päättyy ---
Samaa miten itsekkin.Vaikka itsellä oli pari kappaletta Fiat 127 Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View