rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon  (Luettu 18718 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:11
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #30 : 8.10.2016 kello on 22:52 »
Jos 5 henkilön kokoonpanolla aiot liikkua niin katsele löydätkö auton jossa pitkittäispenkki pöydän kohdalla, mahtuu kaikki samaan pöytään. Iso jääkaappi ja pakastin on myös ehdoton etu.
Tuossa paripyörällisessä Chaussonissa on useita hyviä puolia, L-keittiö, iso pöytä ja jääkaappi+ pakastin. Ja ehdottomasti sitten alusta.
Meillä hyvinkin samanlainen mutta puoli-integroitu. Tuossa sinun esittämässä näytti wc/ suihku pienemmälle. Tavaratilassa meillä pöytä, 5 tuolia, grilli, muutama iso muovilaatikko, joitakin työkaluja, kyllä siihenkin mahtuu.

Neljälle auton löytäminen on helppoa, sen yli kun mennään asia vaikeutuu, varsinkin jos pöytärumbaa ei halua aamuin illoin harrastaa, tietysti kokokriteeriä voi kasvattaa, mutta onko siinä järkeä?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.01.2024 kello on 18:37
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #31 : 9.10.2016 kello on 09:33 »
Ducaton laatikon vuoksi se vuosimalli 2003> on ihan viisas ajatus (= ei peltikeula). Jos löydät automaatin, niin ei ongelmaa.  :)

Integroitu olisi hyvä hankinta, kysymys on vaan siitä, kuinka pärjäät vanhemman kanssa, eli osaatko korjata.

Kyllä minä jotain osaan tehdä, mutta mitä integroidussa on enemmän korjattavaa kuin alkovissa?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #32 : 9.10.2016 kello on 12:08 »
Tässä ois nätti LMC. Jos tuo hinta on ajateltu alle kakskymppiä.( 16900 )Tuosta takaistuinryhmästä voi tehdä parivuoteen. Auto näyttäs kuvin perusteella hyvin pidetyltä.

http://www.nettikaravaani.com/lmc/ducato/1464245

Mulla ei ole hymerissä ( Ducato 2,8 Ittd ) laatikossa ollut koskaan mitään ongelmaa. Ja mittarissa on jo 220 000 km. Laatikon ja monen muun osan kesto on ajajasta kiinni.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:11
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #33 : 9.10.2016 kello on 12:27 »
Kyllä minä jotain osaan tehdä, mutta mitä integroidussa on enemmän korjattavaa kuin alkovissa?

Vastaus taisi tarkoittaa, että integroitu on vanhempi kuin vastaavanhintainen alkovi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #34 : 9.10.2016 kello on 12:46 »
Vastaus taisi tarkoittaa, että integroitu on vanhempi kuin vastaavanhintainen alkovi.
Mutta eikös noi vanhemmat esim hymerit ole aika ikiliikkujia? Wanhahan on kiva jos tykkää nimenomaan sen tyylistä. Kruput ja ruosteet tekee vaan asennetta ;)

http://www.nettikaravaani.com/hymer/hymermobil-s-670/1464926

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:21
  • Kulkija
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #35 : 9.10.2016 kello on 13:16 »
Hymer voi olla ikiliikkuja, vaan sen alusta ei välttämättä.  :)

Ite en osaa ja kerkiä laajoja remontteja tekemään, sillä mainitsin noista vanhemmista autoista, joissa korjaustarveriski on isompi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:32
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #36 : 9.10.2016 kello on 14:50 »
Mutta eikös noi vanhemmat esim hymerit ole aika ikiliikkujia? Wanhahan on kiva jos tykkää nimenomaan sen tyylistä. Kruput ja ruosteet tekee vaan asennetta ;)

http://www.nettikaravaani.com/hymer/hymermobil-s-670/1464926
Minä näen tuon niin, että 3 vuoden päästä sen saisi museokatsastettua.. ..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:23
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #37 : 9.10.2016 kello on 15:12 »
Taitaa tuo hymeri olla jokin uitettu kun kiinteä 80l kaasupottu, ja kelt.etuäärivalotki n.. ei täällä tuollaisi ole ollut. Oikeassa takakulmassa outo varottava alustassa riippuva loota - pilaa muuten hyvät puska/maasto-ominaisuudet.
Vessa menemisen joutuu pohtii ennen sisäänastumista - etu- vai takaperin putkaan  ;D

Oldies linoluemi gräsmatta-lattiakuosin olis voinu vaihtaa kaappirempassa..   :laugh:
Enempi luotan tuon alustan kestoon kuin alumiinipeltien - mutta jos nekin kestää, niin aika ikuinen kuljin..

Useita kymmeniä vuotta vanhojen kulkimien, kuin omakotitalojen, aikalaisnäköä ja rakenteita ei millään hokkus-pokkus-rempoilla piiloteta - eikä minusta ole tarvettakaan. Rehdisti ostaa uudempaa, jos näkö ei kelpaa..  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #38 : 9.10.2016 kello on 18:08 »
Taitaa tuo hymeri olla jokin uitettu kun kiinteä 80l kaasupottu
Kertokaa nyt hyvänen aika tyhmälle , siis minulle ,saako Suomessa olla kiinteä kaasusäiliö?
Olen luullut ettei saa ???

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.01.2024 kello on 18:37
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #39 : 9.10.2016 kello on 18:20 »
Tässä ois nätti LMC. Jos tuo hinta on ajateltu alle kakskymppiä.( 16900 )Tuosta takaistuinryhmästä voi tehdä parivuoteen. Auto näyttäs kuvin perusteella hyvin pidetyltä.

http://www.nettikaravaani.com/lmc/ducato/1464245

Mulla ei ole hymerissä ( Ducato 2,8 Ittd ) laatikossa ollut koskaan mitään ongelmaa. Ja mittarissa on jo 220 000 km. Laatikon ja monen muun osan kesto on ajajasta kiinni.

Olisi oikein hyvä, mutta vain neljälle rekisteröity. Olin yheydessä myyjään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:14
  • viva la France
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #40 : 9.10.2016 kello on 18:38 »
Kertokaa nyt hyvänen aika tyhmälle , siis minulle ,saako Suomessa olla kiinteä kaasusäiliö?
Olen luullut ettei saa ???
Tyhmyys ja tietämättömyys on eri asia😉
Google autaa asiassa, mutta miksihän supmessa on kaasuautoja.

Ja alkuperäiseen asiaan, kun kerta kortti ja paino ei ole rajoitus, niin etsi auto missä on takatallin päällä parivuode, siitä eteen päin toisella laidalla wc ja toisella keittiö, sitten molemmin puoli käytävää pöytä ryhmä, toinen neljälle toinen kahdelle ja ohjaamo  päällä alkovivuode
 Rimor on yksi merkki ja saksalaoset halpis merkkit sunliving ynnä muut.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:23
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #41 : 9.10.2016 kello on 18:40 »
Olisi oikein hyvä, mutta vain neljälle rekisteröity. Olin yheydessä myyjään.
Jos tuota autoa kattomaan meet, tutki tarkkaan tuo alkovin etulasin tienoo. Vuotava/märkä isotöinen korjata..

Tuon auton paras sänky on tuo alkovi - yhtenäinen patja. Takapään palapeli, pöydänpäällä makoilu ei ole koskaan mulla ehjää sänkyä voittanut. Sentikin korkeusheitto ja patjan saumat ei ole koskaan miellyttänyt autoissa tai vaunuissa.. :-X

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.10.2023 kello on 21:43
  • Vesijuoksija 2014-2015, 2017-2019
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #42 : 9.10.2016 kello on 19:11 »
Kertokaa nyt hyvänen aika tyhmälle , siis minulle ,saako Suomessa olla kiinteä kaasusäiliö? Olen luullut ettei saa ???

Kyllä kiinteä kaasusäiliö saa olla, mutta Suomessa ei voi missään tankata siihen nestekaasua. Suomessa kaasuautot kulkevat maakaasulla, jolla ei ole matkailuautossa mitään käyttöä eikä sitä pidä missään tapauksessa tankata nestekaasusäiliöön.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #43 : 9.10.2016 kello on 19:22 »
Mites tuommonen Christall... Hinta menis siihen 15t euron likelle ja varusteissa mm webasto.Tavaratilat taitaa olla aika pienet vissiin.

http://www.nettikaravaani.com/cristall/a67/1466223

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.01.2024 kello on 18:37
Vs: Apua ensimmäisen matkailuauton ostoon
« Vastaus #44 : 9.10.2016 kello on 20:52 »
Mites se nyt on tuon kantavuuden kanssa?

Tässäkin yks mielenkiintoinen, muta kantavuus on niin pieni, että tuohan paukkuu jo kuuden aikuisen kanssa ilman matkatavaroita.

Integroitu Burstner
http://www.tori.fi/vi/29897059.htm
"Rekisteröity 6:lle, vuoteet löytyy 4aik. + 1 lapsi. Omamassa 3125kg ja max kokonaispaino 3500kg"

Pitääkö vaan ajella miettimättä painoja vai miten ne nyt kannattaisi ottaa huomioon.
Siis suomessa matkailua pääasiassa, ehkä joskus virossa.