Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Posti ja postin tehtävät

<< < (5/27) > >>

migel:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  5.10.2016     kello on 10:46 ---Smart postilla menee pikku paketit 5.9€ ympäri suomea.
Ei kai kukaan "hullu" jotain mattoa kahdella eurolla voi viedä.

--- Lainaus päättyy ---

No ei tässä kukaan kahden euron rahdin perään ole huutanutkaan vaan hintojen kohtuullistamisen perään.Onhan viiden euron mattokuljetus parempi bussin alustassa kuin ei rahtia ollenkaan ja silti bussi kulkee välimatkat oli rahtia tai ei.
Siispä kysymys voidaankin ääntää muotoon kuka"hullu"tyhjää bussia reitillä ajaa jos olisi mahdollisuus saada matosta vaikkapa 5euron rahdin!
Puhumattakaan että vanhat tavarat vaihtavat omistajaa ja tekee ihmiset tyytyväisiksi,luonto säästyy ja eurot vaihtaa omistajaa.
Eikös jotku ihan tee kauppaakin vanhoilla tavaroilla? Näin ainakin olen ymmärtänyt.Oikaiska a jos olen taas täysin väärässä. :D

t migel

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: migel -  5.10.2016     kello on 18:15 ---No ei tässä kukaan kahden euron rahdin perään ole huutanutkaan vaan hintojen kohtuullistamisen perään.Onhan viiden euron mattokuljetus parempi bussin alustassa kuin ei rahtia ollenkaan ja silti bussi kulkee välimatkat oli rahtia tai ei.
Siispä kysymys voidaankin ääntää muotoon kuka"hullu"tyhjää bussia reitillä ajaa jos olisi mahdollisuus saada matosta vaikkapa 5euron rahdin!
Puhumattakaan että vanhat tavarat vaihtavat omistajaa ja tekee ihmiset tyytyväisiksi,luonto säästyy ja eurot vaihtaa omistajaa.
Eikös jotku ihan tee kauppaakin vanhoilla tavaroilla? Näin ainakin olen ymmärtänyt.Oikaiska a jos olen taas täysin väärässä. :D

t migel

--- Lainaus päättyy ---
Pikavuorot saa rahdista hyvän korvauksen.

migel:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec -  5.10.2016     kello on 09:44 ---Tätä sitä olen itsekin ihmetellyt kuinka postissa lähetetty "nouda postista" -paketti vaikka ihan Hki sisälläkin maksaa lähemmäs 20e kun eBaysta samanlaisen saa kuriirilla kiinasta suomeen ihan henk.koht. kotiovelle toimitettuna usein jopa halvemmalla :o

--- Lainaus päättyy ---

Aivan! Juuri näin.Itse Saksasta ostamani autonrenkaat ja aurinkopaneelit tuodaan kotipihaani ja rahti kuuluu hintaan!
Kiinasta ledivalot sun muut härpäkkeet kannetaan postilaatikkooni samaan hintaan.

Ei ihme että näissä maissa kauppa käy.Suomi hinnoittelee itsensä ulos markkinoilta jo pelkästään logistisilla kuluilla.

Ja mainitsemani 5euron mattorahti reiteillä jotka muutenkin kulkee ja tuhat tuonkaltaista kauppaa on 5000euroa kontra 0euroa.Kuka "hullu"jättää 5000euroa noukkimatta kun kuluihin ei tule nousua paitti bussikuskin teryleenit kiilottuu kun joutuu avaamaan rahtiluukun ja jumppaamaan portaat eestaas... :D :D :D  t migel

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: migel -  5.10.2016     kello on 18:15 ---No ei tässä kukaan kahden euron rahdin perään ole huutanutkaan vaan hintojen kohtuullistamisen perään.Onhan viiden euron mattokuljetus parempi bussin alustassa kuin ei rahtia ollenkaan ja silti bussi kulkee välimatkat oli rahtia tai ei.

t migel

--- Lainaus päättyy ---
Mut siinähän se kuljetusliike vaihtuu jo Postista > Matkahuolloksi , vaikka otsikossa puhutaan vain postista.
Itse olen hyljännyt Matkahuollon kun on niin kallis. Smart posti paljon halvempi.

--- Lainaus käyttäjältä: migel -  5.10.2016     kello on 18:32 ---Aivan! Juuri näin.Itse Saksasta ostamani autonrenkaat ja aurinkopaneelit tuodaan kotipihaani ja rahti kuuluu hintaan!
Kiinasta ledivalot sun muut härpäkkeet kannetaan postilaatikkooni samaan hintaan.

--- Lainaus päättyy ---
Kansainvälisten postisopimusten mukaan Suomen Posti joutuu Suomen alueella kuljettamaan tuon kiinan ledivalopaketin käytännössä ilmaiseksi, sinähän olet maksanut ne postikulut sinne Kiinaan.

Weicco:

--- Lainaus käyttäjältä: migel -  5.10.2016     kello on 18:32 ---Aivan! Juuri näin.Itse Saksasta ostamani autonrenkaat ja aurinkopaneelit tuodaan kotipihaani ja rahti kuuluu hintaan!

--- Lainaus päättyy ---

Aivan, juurikin näin.
Viitsitään vielä marista postin hinnoittelusta samalla kun omalla toiminnallaan vaikuttaa siihen että posti joutuu korottamaan omia kuljetusmaksuja osasyynä "tilasin ulkomailta ja säästin" tyypit.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View