Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akkukapasiteetin kasvattaminen
Dorotea:
--- Lainaus käyttäjältä: 99672 - 21.06.2011 kello on 21:58 ---Vajaa lyijyakku sulfidoituu ajan kanssa, joten parempi on pitää akut täynnä.
Lisää akkutietoutta: http://www.kolumbus.fi/mikko.esala/slaominaisuudet.pdf
(käy myös "perinteisiin" lyijyakkuihin)
--- Lainaus päättyy ---
Lisäsin osoitteen linkkikirjastoon. Muiden akkutietoutta käsittelevien lisäksi. ;D
perho-ukko:
Minä en halunnut mitenkään provosoida,enkä kehua omilla ratkaisuilla,mutta on oma ratkaisu,haluan olla omavarainen energian suhteen, !!
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 21.06.2011 kello on 21:53 ---Eikös nuo akut tulisi olla myös mieluummin täynnä, kuin vajaana?
Jostain olen saanut sellaisen käsityksen, että akkukapasiteetin tulisi olla suhteessa latauskapasiteettii n. Iso akkukapasiteetti tietysti tyhjenee hitaasti, mutta toisaalta lienee vaikeaa saada täyteenkään kovin helposti reissun päällä.
--- Lainaus päättyy ---
Ainakin ajon aikana laturin teho riittää, mutta toinen asia on kuinka paljon akut pystyy ottamaan vastaan. Meikäläisellä ei ole lataus murheita, kun olen huono viihtymään yhdessä paikassa paria yön seutua pitempään. Joten 350Ah hupipuolta on riittänyt. On sitten agri varalla, ei ole vielä tarvinnut. ...Kop, kop... :D
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 21.06.2011 kello on 22:49 ---Ainakin ajon aikana laturin teho riittää, mutta toinen asia on kuinka paljon akut pystyy ottamaan vastaan. Meikäläisellä ei ole lataus murheita, kun olen huono viihtymään yhdessä paikassa paria yön seutua pitempään. Joten 350Ah hupipuolta on riittänyt. On sitten agri varalla, ei ole vielä tarvinnut. ...Kop, kop... :D
--- Lainaus päättyy ---
Pääsimpä kerrankin edelle !! ;D ;D ;D ;D
Turhan Höpöttäjä:
Eihän siinä mittään. Laitetaan lehtykäisiä lisää takapakkoihin. Ja trukkiakku kauppaan. Sitten ajellaan startilla. ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta