Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Asuntoauto vai asuntovaunu kodiksi?

<< < (4/22) > >>

kookaburra:
Eittämättä vaunu-auto on käytännöllisempi ja taloudellisestikin sopivampi valinta.
Niitä vesikanistereiden kantajia, m-autojen haltijoita,  on otettu usein henkilöauton kyytiin Rosaledan mäessä ja muualla.

Sopivalla auto-vaunu yhdistelmällä polttoainekulutkin ovat pienemmät kuin samat tilat tarjoavalla autolla.
Molemmista vaihtoehdoista on sen verran kokemusta,  että niistä riittäisi perusteluja tukevan juttutuokion verran.
Harkinta järkisyiden pohjalta on paikallaan ja sitähän aloittaja tekeekin.   Kummassakin omat hyvät ja huonot puolensa... ;D ;D

sipu:
Meillä on ollut molempia
ja itse tykkäsin enemmän as.autosta
sen kun kotopihas pakkas
niin seuraavan kerran sai purkaa samas paikas
mutta nyt ensin pikku autoon kamat
sitten vaunuun vakipaikalle
ja taas samat hommat, kuin lähtiessä  ???
noh mut onhan tuos vaunussa hieman tilaa enemmän
vaikka se onkin, sitä pykmimallia  Thumb

Raksaus:
Omista tarpeistani ajatellen emme edes harkinneet vaunua. Hieman epämääräiseksi tuon sinun tilanteen arvioinnin tekee tuo samalla paikalla majoittumisen pituuden puuttuminen. Mutta oma mielipiteeni on että jos edes harkitsette pidempiaikaista paikallaoloa ja asumista niin kyllä se vaunu ja auto lienee paljon näppärämpi. Asuntovaunuleirin pystyttämisestä itseäälni on kokemusta hyvin hyvin vähän. Mutta vaikka se on hankalampaa, niin itse ajattelisin että tuo voisi olla parempi ratkaisu jos paikkaa ei vaihdeta lähes joka päivä.

Itse nostaisin esiin myös sellaisen vaihtoehdon, että oletteko miettineet henkilöautoa ja asunnon vuokraamista? Leirintäalueen maksuista en tiedä etelä-euroopassa juuri mitään, mutta jos meinaa olla jossain vaikka kuukauden, niin olisiko mahdollista vuokrata vaikka silloin pieni kaksio tai yksiö? Silloin säästyisi melkoinen summa alkupääomaa tuosta alkuinvestoinnista. Joku ehkä tietää paremmin mitä nuo lerinitäalueet kustantaa ja mitä vastaavalla alueella on vuokrataso. Ja yksi vaihtoehtohan olisi jättää myydä auto ja lentää ja vaikka ostaa paikanpäältä.

Esim. Airbnb:n kauttahan saa helpostikin lyhytaikaista majoitusta jos haluaa ensin vähän haistella tunnelmaa.

Eli vaihtoehtoja on toki monia. Kannattaa miettiä omat tarpeet ja mieltymykset ja vaikka listata ne ja miettiä mikä olisi niihin se paras vaihtoehto. Mitään universaalia totuutta asiasta tuskin lienee olemassa.

Varakaani:

--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 23.09.2016     kello on 10:03 ---Itse nostaisin esiin myös sellaisen vaihtoehdon, että oletteko miettineet henkilöautoa ja asunnon vuokraamista?

--- Lainaus päättyy ---

Tämä vaihtoehto on jo osittain testattu. Se edellyttää pysyvää asuntoa Suomesta, joka ei tähän skanarioon oikein istu.

Alan:
Entä jos asuu pojan/tyttären/sisaren vuokraamassa asunnossa?

Pakkoko se on niin virallisesti hoitaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View