rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?  (Luettu 122300 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Niin mikä se perusauto sitten on ja hinta ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:54
  • Knaus Eifelland
Mulle perusauto on sellanen, jonka voin ostaa käteisellä. On ollut velkaa autosta viimeksi toistakymmentä vuotta sitten.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:30
  • Epsoo
Mulle perusauto on sellanen, jonka voin ostaa käteisellä..

Eli esim. Uusi Nissan kaikilla herkuilla on perusauto, kun poika osti (käteisellä) semmoisen ekaksi autokseen. ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:54
  • Knaus Eifelland
^ Se on just näin!  Ei tuota ongelmia. Mutta ite tuskin ostan koskaan uutta.Thumb

Paitsi että autoilu on muuttumassa. Kohta niitä ei ole enää tarkoituskaan omistaa. Murroskautta pukkaa, ei kannata hötkyillä.
Ehkä vielä minäkin...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
  • Kulkija
Mulle perusauto on sellanen, jonka voin ostaa käteisellä. On ollut velkaa autosta viimeksi toistakymmentä vuotta sitten.

Matkailuauto on toistaiseksi ainoa, josta mulla on ollut. Vuodessa maksoin pois. Epäilen, että toistuu, kun autoa joskus vaihdan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:23.02.2024 kello on 20:09
Kerran ostin auton luotolla kun autokauppa antoi 0% korolla ja ilman kuluja ,ni jotta mieksei,pääoma kasvoi korkoa pankissa ja makselin pikkuhiljaa

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
  • Escucha el Oi!
Mulle perusauto on sellanen, jonka voin ostaa käteisellä.

eli jos tuota ajatusta pitää ohjenuorana, tämän topikin otsikko voisi olla:

"miksi karavaanarit ostavat vetoautoja, joihin heillä ei ole edes varaa?"


  • Vieras
  • Kerran ostin auton luotolla kun autokauppa antoi 0% korolla ja ilman kuluja ,ni jotta mieksei,pääoma kasvoi korkoa pankissa ja makselin pikkuhiljaa

    Rahoitin myös näin viimeisen autokauppani. Bonuksena sai vielä 500 e joulurahan jonka sai valita ottaako puhtaana käteen vau vähennetäänkö välirahasta.  Hullua olisi ollut maksaa tuo väliraha tililtä vaikkakin se sielä olisi kyllä valmiiksi ollut. Muuten ollaan kyllä pyritty tuohon että mitään pitkäaikaisia lainoja ei kumipyörällisiin oteta eikä euromääräisesti isoja.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:15
    • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
    Mä olen 15v sitten kerran ostanut autoa rahoituksella. Nyt oli mietinnässä nuo auto vuodeksi tai pariksi kuukausihinnalla tarjoukset mutta päädyin sitten tuohon ostoratkaisuun ja 10v vanhaan autoon.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:30
    • Epsoo
    ^ Se on just näin!  Ei tuota ongelmia. Mutta ite tuskin ostan koskaan uutta.Thumb

    Jalostettuna, Ferrarikin on perusauto jos sen ostaa käteisellä ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:54
    • Knaus Eifelland
    ^ Ja ostaja ei välttämättä osaa edes arvostaa sitä. Pelkkä lelu muiden joukossa.  :o

    Mutta huomenna Jackpottia vetämään, niin kohta mikään ei tunnu enää miltään.  Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:48
    • Eipä turhia höttyillä :)
    "miksi karavaanarit ostavat vetoautoja, joihin heillä ei ole edes varaa?"

    Nyt mennäänkin sitten jo melko heikoille jäille, sillä onko varaa vaiko eikö on niin erilainen käsitys eri ihmisille. Jollekin tuo edellyttää että tosiaan on sitä riihikuivaa tuon verran, toiselle että on varaa ostaa pätkällä vaikka millaisia riski-scenarioitakin tekisi ja kolmannelle riittää se että saa sen pätkän maksettua nykyisillä tuloillaan ilman että joutuu makaroni ja tonnikala -linjalle siirtymään ???

    Henk.koht. olen tuossa keskimmäisessä ryhmässä ja esim. tuosta allekirjoituksenkin kalustosta vaunu maksettiin käteisellä, auto autoliikkeen edullisen rah.tarjouksen pätkällä. Tuo tarjous oli niinkin edullinen että edes vakuudellinen pankkilaina pitkäaikasen henk.koht. pankkineuvojan järjestämänä ei olisi tullut tuota edullisemmaksi. Ja tuota riski-scenariotakin jo tässä kertaalleen viime syksynä testattiin ihan oikeasti käytännössäkin kun ex. työnantaja iski yllättäen lomautuslapun käteen. Homma siis pyöri silti vaikka kaikenlaiset karenssit ja ensihakemusten käsittelyajat kärsittiinkin yms. ynnä vielä sen jälkeenkin tulot kun jäi hetkeksi ansiosidonnaiseen ennen nykyistä duunipaikkaa, jolla ei edes palattu ex. tulotasolle vaan pompattiin jopa yli = loppupelissä tuo lomautus oli kaikin puolin siis ihan hyväkin juttu ja nyt saadaan tuota taloudellista puskuria taas jemmaan aikaisempaakin paremmin ja siten noita riskejä vielä entistäkin alemmas :)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Karavaanarithan hommaa sellaisia vetoautoja, joita isot pojat on edellä hommanneet. Kun isot pojat on edellä hommanneet hienot nelivedot, on muidenkin sellaiset saatava - ei sillä oikeastaan ole edes väliä, vetääkö sitä vaunua ja missä olosuhteissa.

    Sama varmaan koskee matkailuautoja. Se millaisia ominaisuuksia suositaan on kulttuurisidonnaist a, se siis perustuu pitkälti siihen millaisia vehkeitä muilla oman sidosryhmän ihmisillä on.


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
    • Kulkija
    Itse en ymmärrä sitä, miksei voisi hankkia parempaa kalustoa, jos se on kohtuullisin kustannuksin mahdollista ja tuottaa selkeää lisäarvoa harrastukseen ja hyötykäyttöön. Tiedä sitten, ketä ne isot pojat ovat ja onko niiden hankintaperusteet parempia. Kyllä aktiivinen vaununvetäminen on hyvä peruste kunnon veturin hankintaan.

    Hyvää matkailuauton alustaa ei ole vielä tehtykään. Sitä odotellessa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:03
    Kyllä ne asenteet vaikuttavat varmaan auton valintaan....

    Mullakin lukee paidassa "Citroën, koska olen sen arvoinen"
    Sen voi sitten ymmärtää kukin tavallaan.

    Lukee mulla lippalakissakin "Pöljä".
    Senkin voi jokainen tulkita miten tahtoo.