Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?

<< < (104/134) > >>

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 19.05.2017     kello on 10:39 ---Vetokyky min 2000kg, mahdollisimman vähän kuluttava diesel, pienillä kilometreillä n 50 tkm ajettu.

--- Lainaus päättyy ---

Oma vetokykyraja oli 200kg kevyempi, mutta lisäksi piti olla korkeaa/helppokulkuista korimallia => valinta kohdistui aika nopeastikin tiettyyn automerkkiin & malliin, jota sitten sopivaa yksilöä lähdettiinkin metsästämään kunnes napsahti tuo allekirjoituksessak in näkyvä, joka täytti em. tarpeet (+ paljon muitakin tarpeita joita en tuollloin vielä tiennyt itselläni edes olevankaan ;)) loistavasti 8)

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 19.05.2017     kello on 10:39 ---Minä  ostin oman autoni seuraavalla perusteella.

Vetokyky min 2000kg, mahdollisimman vähän kuluttava diesel, pienillä kilometreillä n 50 tkm ajettu.

Sitten kun nämä ominaisuudet laitetaan nettiautoon, katsoin sieltä hinta/laatusuhteelta sopivimman auton oman käyttöön.

Valinta oli näillä kriteereillä aika helppo.

--- Lainaus päättyy ---

No nyt ollaan järkipohjalla liikkellä.

Omani nämä:

Max 120 t ja 4 vuotta ikää, diesel, vähintään 150 hv, neliveto, vaivaton laskea trailereineen vajaan tonnin vene mistä tahansa rampista, mahdollisimman luotettava, tilaa neljälle hengelle ja kohtuullinen tavaratila. Optiona sellainen vetokyky, että ei jää siitä kiinni, jos päätän palata vaunuilijaksi.

Toteutui, lisäksi sain kahden vuoden takuun ja käyttämättömän vetokoukun.

Edit: ja nuo luonnostelin siinä vaiheessa, kun älysin, että farmari Golfin uutena ostamisessa ei ole järkeä mun tarpeiden kannalta (eikä mielestäni muutenkaan, kun uusi auto ei ole itsetarkoitus).

MarkoA:
Ette ( Alan ja Pamaus ) maininneet vaihdelaatikkoa? Mun kokemuksilla nuo nosto yms hommat melkeimpä vaatii automaatin. Varsinkin jos sellaista tai kuormalla ryömittelyä tapahtuu useammin. Oliko teillä automaatit vai manuaalit?
Jos minun pitää kriteereitä laittaa järjestykseen niin kyllä se taitaa automaatti mennä nelivedon ohi nimenomaan vetojuttujen kannalta. Ja tarkoitan momentinmuuntimella olevaa. Ei robottia / DSG:ä.

Onko eriäviä näkemyksiä?

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA - 19.05.2017     kello on 16:26 ---Ja tarkoitan momentinmuuntimella olevaa. Ei robottia / DSG:ä.
Onko eriäviä näkemyksiä?

--- Lainaus päättyy ---

Entäs CVT?

MarkoA:
Niissä nykyään on käsittääkseni kaikissa momentinmuunnin kytkimenä. Ainakin Subarun tapauksessa on näin. Soveltuu ihan hyvin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View