Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?

<< < (7/134) > >>

Mautoilija:
Kuinka hankalissa olosuhteissa/paikoissa vaunuja vedetään kun 4-vedon nimiin vannotaan? No, pääseehän leirintäalueen märältä nurmikolta paremmin liikkeelle, joten hankinta lienee perusteltu. Onhan pääkaupunkilaisilla kin nelivedolle perusteluna 2 lumisadetta talvessa.
Veneluiskavertausta en ymmärrä. Laskuhan tapahtuu laskeutumalla luiskaa rauhallisesti jarrujen avulla. Ylösveto on normaali mäkilähtö. Saahan siinä kytkimen rikottua jos haluaa. Vetotavalla ei ole merkitystä, vetävät eturenkaat saavat pidon kuivasta (jos ei sada) betonista.

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 21.09.2016     kello on 16:02 ---Kromit voi minun puolesta unohtaa, nahkaverhoilu on taas helppohoitoinen, varsinkin lapsi tai eläinperheessä. Tällä hetkellä ei kylläkään autossa sellaista ole.

--- Lainaus päättyy ---
Puhut asiaa Kimi Thumb Nahka helppo hoitonen. Ja mulle sattu vahingossa oikea auto kohdalle,ja olihan se pakko ottaa ja täydellinen huoltokirja mikä vieläkin on Thumb Pienempää veturia ei voi ottaa,koska sillä ei pysty vetämään mun vaunua,jota vedetään taas ens kesänä Thumb

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 21.09.2016     kello on 17:02 ---Veneluiskavertausta en ymmärrä. Laskuhan tapahtuu laskeutumalla luiskaa rauhallisesti jarrujen avulla. Ylösveto on normaali mäkilähtö. Saahan siinä kytkimen rikottua jos haluaa. Vetotavalla ei ole merkitystä, vetävät eturenkaat saavat pidon kuivasta (jos ei sada) betonista.

--- Lainaus päättyy ---

Harrastatko veneilyä? Ylösveto ei ole normaali mäkilähtö, kun trailerin pyörät voi olla pehmeällä tai epätasaisella ja ramppi on jyrkkä. Ramppi on myös usein kostea, koska sitä käyttävät muutkin.

Mautoilija:
Mikä vaikeuttaa mäkilähtöä jos kärryn renkaat ovat pehmeällä? Samaan tapaan kytkintä on luistatettava olipa vetotapa 2 tai 4.
Onhan luiska sateellakin märkä. Uskoisin betonivalureiden huolehtineen ajourien karheudesta.
En harrasta veneilyä. Useita öitä veneenlaskupaikalla/venesatamassa viettäneenä olen nähnyt veneen laskuja/nostoja tarpeeksi. Vaikeudet johtuva lähes 100% puuttellisesta ajotaidosta.
Onko kaikilla veneenlaskijoilla 4-veto?

kimmok:
Kyllä se optimisti jolla veneilystä käy.
jos vene painaa yli 500kg niin ei siinä betoni rampista mikä loppu hiekalle paljon etuvetoisella hymyilytä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View