rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: 80 - 100km/t  (Luettu 12501 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #15 : 17.09.2016 kello on 20:33 »
Kantavuus ei riitä kuuteen paikkaan?
Sitä en osaa sanoa, ajon aikana käytettäviä penkkejä on 6kpl, joista 4:ssä on vyöt. Määryksissä on eri ohjeistus. No, tästä en valita.
Aikaa pitää olla sen verran, että kuljettajakin voi katsella myös maisemia ajomatkalla.
Kuljettaja ajaa autoa, ei katsele maisemia. Tien päällä ei olla yksin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #16 : 17.09.2016 kello on 21:06 »
En oikein ymmärrä, miksei tuo satasen nopeus olisi ihan sopiva matkailijalle ulkomaillakin. Aikaa pitää olla sen verran, että kuljettajakin voi katsella myös maisemia ajomatkalla.
Siis ei ole rasite ainakaan mulle.
en ota kantaa mikä on oikea nopeus. mutta aloittaja halusi nostaa kulkimen ajoneuvo kohtaista nopeutta suomessa, samalla kun nostaa nopeutta suomessa sitä rajoittaa muualla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #17 : 17.09.2016 kello on 21:14 »
en ota kantaa mikä on oikea nopeus. mutta aloittaja halusi nostaa kulkimen ajoneuvo kohtaista nopeutta suomessa, samalla kun nostaa nopeutta suomessa sitä rajoittaa muualla.

Kahlasin sen ketjun nopeasti läpi, mutta tätä tietoa en löytänyt.
Eli missä rajoituksia käytännössä tulisi?
100 lätkän voi ottaa pois, koska se on vain Suomeen tarkoitettu.
Painohan käsittäkseni muuttuu vain edullisempaan suuntaan, jos rekisteröi 3-4?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:32
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #18 : 17.09.2016 kello on 23:10 »
Minusta sillä kansallisella nopeusrajoituksella ei ole mitään merkitystä ulkomailla...

Itse olen edelleenkin suunnitellut magneettilätkää, jotta voisi "luvalla" ajaa 80km/h Suomessa. Ulkomailla tuskin sitä lätkää tarvitsee, vaikka Suomessa se onkin pakollinen varuste.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #19 : 17.09.2016 kello on 23:23 »
jos rekisteriotteeseen tulee merkintä 100kmh, ei se merkin poisto vaikuta. ja jos poliisi pysäyttää tai kamera välähtää on jo ajettu ylinopeutta mitä tiellä sallitaan. sinäkin varmaan jo tiedät mikä on oikea nopeus kulutuksen ja matkan taittumisen/mukavuuden kohdalla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:30
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #20 : 17.09.2016 kello on 23:37 »
jos rekisteriotteeseen tulee merkintä 100kmh, ei se merkin poisto vaikuta. ja jos poliisi pysäyttää tai kamera välähtää on jo ajettu ylinopeutta mitä tiellä sallitaan. sinäkin varmaan jo tiedät mikä on oikea nopeus kulutuksen ja matkan taittumisen/mukavuuden kohdalla.

??
Kansallinen rajoitus ei vaadi lätkää ulkomailla. Aakulla ja Gaphirilla molemmilla peltikuoriset tietääkseni ja magneettilätkä on hyväksytty käyttöön

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:32
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #21 : 17.09.2016 kello on 23:39 »
jos rekisteriotteeseen tulee merkintä 100kmh, ei se merkin poisto vaikuta. ja jos poliisi pysäyttää tai kamera välähtää on jo ajettu ylinopeutta mitä tiellä sallitaan. sinäkin varmaan jo tiedät mikä on oikea nopeus kulutuksen ja matkan taittumisen/mukavuuden kohdalla.
Tämäpä selvä...

Minä nyt ajattelin ajaa 80km/h satasen alueella ja merkin poisto antaisi siihen psykologisen "luvan". Saattaapi kanssa-autoilijoita ärsyttää 80 köröttelijä, jos takana on satasen lätkä.
Kamera tuskin välähtää ja poliisi tuskin sakottaa alinopeudesta. Tuskin antaa sakkoa katsastusvarustukse n puuttumisestakaan, vaikka lätkä olisi hukassa.
Ulkomailla ei käsittääkseni ole mitään merkitystä lätkällä, tai rekisteriotteen merkinnällä. Siellä on omat kansalliset rajoituksensa matkailuautoille.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:18
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #22 : 17.09.2016 kello on 23:49 »
Siellä on omat kansalliset rajoituksensa matkailuautoille.

Bavaria on kertonut, että myös rekisteriotteen 100km/h rajoittaa nopeuden ja saa sakon, jos jää  kiinni. Mikä siihen on todennäköisyys, on ???

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #23 : 18.09.2016 kello on 00:06 »
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/france/speed_limits_fi.htm

esmerkiksi Ranskasssa et voi ajaa 130km/h kun on satasen lätkä mutta Suomen 80km/h rajoitetulla autolla voit , niinkö on asia ?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #24 : 18.09.2016 kello on 00:09 »
http://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/france/speed_limits_fi.htm

esmerkiksi Ranskasssa et voi ajaa 130km/h kun on satasen lätkä mutta Suomen 80km/h rajoitetulla autolla voit , niinkö on asia ?
käytännössä näin. ja vaunut kuuluu samaan sarjaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:32
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #25 : 18.09.2016 kello on 00:16 »
^
Saattaa olla näin...

Minua ei kyllä vakuuta tässäkään asiassa puheet, vaan kiinnostaisi faktat.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #26 : 18.09.2016 kello on 00:32 »
^
Saattaa olla näin...

Minua ei kyllä vakuuta tässäkään asiassa puheet, vaan kiinnostaisi faktat.
guugeli vaan laulamaan. :) olen myös itse kriittinen tiedolle mitä palstoilta löytyy, mutta sieltä löytyy myös jyväsiä mistä pääsee asian ytimeen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:32
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #27 : 18.09.2016 kello on 08:11 »
guugeli vaan laulamaan. :) olen myös itse kriittinen tiedolle mitä palstoilta löytyy, mutta sieltä löytyy myös jyväsiä mistä pääsee asian ytimeen.
Googlessa olen kyllä juttua löytänyt....

Tässä tapauksessa en tosin faktaa. Yleensä yleisesti ottaen tuollainen puheiden levitys ilman lähdettä tuo vain lisää mutua. Toki sieltä löytyy monesti se punainen lanka, jolla pääsee tiedon lähteelle.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #28 : 18.09.2016 kello on 09:26 »
Tuossa aiemmassa linkissä oli Bavarian juttua ja uskon kyllä. Mutta jos ajattelen käytännön tilannetta Ranskassa, että ajelen vanhalla 80 autolla 130 ja poliisi pysäyttää, niin mahtaakohan se maalaispoliisi uskoa melkein venäläistä rekisteriotetta jossa on puutteelliset tiedot rakennenopeudesta. ;)

No niinkuin Volvo vihjaisi tämä ei ole autovanhuksilla ongelma, satasen matkanopeus riittää vallan hyvin ja on reilusti turvallisempi, Suomessa tavoite on sakoton rekkanopeus.
Oulun motarilla piti tietysti kokeilla ja 139 sain gpsiin kisutettua, ja yllättävän hyvin käyttäytyy siloisella tiellä, mutta eihän se siitä pysähdy ja varmaan kaatuu jos väistää pitäisi.
Kulutus nousee jo fiilis lukemiin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: 80 - 100km/t
« Vastaus #29 : 18.09.2016 kello on 09:31 »
Jos puhe on tuosta minun linkittämästä tiedosta niin siellä lukee näin.


Tällä liikenneturvallisuu sdirektiivin (direktiivi 2015/413/EU) 8 artiklan 1 kohdan mukaisella sivustolla olevat tiedot ovat peräisin kunkin maan kansallisilta viranomaisilta. Jos sivustolle toimitetut tiedot ovat ristiriidassa jossakin maassa voimassa olevien liikennesääntöjen kanssa, sovelletaan viimeksi mainittuja. Tiedot on annettu ainoastaan dokumentointitarkoi tuksiin, eikä komissio vastaa niiden sisällöstä tai oikeellisuudesta.