Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Autojen uudet avaimet

<< < (2/5) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 14.09.2016     kello on 13:18 ---Mitä itse olen noita käyttänyt niin pitää tulla auton viereen. Eihän mitään järkeä kauempaa tuota toteuttaa.

--- Lainaus päättyy ---

Näin minäkin olen ymmärtänyt ja kokemuksia vain Volvon toteutuksesta tähänasti.

Volvoa ei ollut mainittu saksalaisten testissä, joten olisko se paremmin toteutettu kuin muut.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/adac-auton-avaimeton-kaynnistys-turvallisuusriski-varkaalle-helppo-tyo-vain-lahtea-ajamaan

kimi:
Eräs orgilainen kirjoitti täällä autopesustaan (ei Ihaa) oli jättänyt takin jossa avain auton viereen kun pesu suoritettu ja ajanut tankille. Käveli sitten kotiin hakemaan avaimen.

88k5:
2016 mallin Volvoista löytyy 'Volvo On Call'-toiminto/palvelu. Omistaja/haltij(o)illa älypuhelinsofta siihen. Puhelimella voidaan avata/sulkea auton ovet, käynnistää/sammuttaa auto. Vaatii vain internetyhteyden puhelimesta. Autossa jokin sat.puh. tai piilotettu sim-palikka (sim-korttipaikka kuitenki tyhjä  :o), jolla tavoittaa, paikantaa (ja mittaa antureita) auton sekä autom ajopväkirja jne.. ainakin mistäpäin tahansa Suomea - 800km välimatkaa ja toimii  :) Tietty siihen sisältyy autom. soitto häkeen, jos jokin turvalaite laukee ja kertoo paikannuksen kysymättä käyttäjältä mitään.

Ilmeisesti autolla pystyy jopa lainaamaan (ajamaan) "ilman avaimia", kunhan joku kontrolloi.. tuo täytyy testata, kunhan ei mene sammutamaan autoa napista  :D

volvo:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 14.09.2016     kello on 17:16 ---2016 mallin Volvoista löytyy 'Volvo On Call'-toiminto/palvelu. Omistaja/haltij(o)illa älypuhelinsofta siihen. Puhelimella voidaan avata/sulkea auton ovet, käynnistää/sammuttaa auto. Vaatii vain internetyhteyden puhelimesta. Autossa jokin sat.puh. tai piilotettu sim-palikka (sim-korttipaikka kuitenki tyhjä  :o), jolla tavoittaa, paikantaa (ja mittaa antureita) auton sekä autom ajopväkirja jne.. ainakin mistäpäin tahansa Suomea - 800km välimatkaa ja toimii  :) Tietty siihen sisältyy autom. soitto häkeen, jos jokin turvalaite laukee ja kertoo paikannuksen kysymättä käyttäjältä mitään.

Ilmeisesti autolla pystyy jopa lainaamaan (ajamaan) "ilman avaimia", kunhan joku kontrolloi.. tuo täytyy testata, kunhan ei mene sammutamaan autoa napista  :D

--- Lainaus päättyy ---
pystyyhän matkapuhelimellakin soittaa hätänumeroon ilman sim korttia, niin miksei autokin pysty? vähän aikaa sitten testasivat jeepin (fiat) tuotteeseen kuinka helposti hakkerit pääsevät auton tietojärjestelmään käsiksi. ei edes ollut vaikeaa ohjata kaasua, valoja, jarruja, lukitusta, ainoa mihinkä ei pystyneet vaikuttaa oli ohjaus. ei muuta kuin innolla odottamaan itse ohjautuvia autoja, vähän on kyllä tekemistä jo nykyistenkin kanssa :)

Hauho:
Minkä automerkin mukana saa vakiovarusteena alumiinifoliorullan?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View