Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Off topic -viestejä asiaketjuista
mattikoo:
--- Lainaus käyttäjältä: jamseil - 21.10.2021 kello on 16:24 ---Itsekin olen miettinyt jonkinlaista vararengas telinettä. Ehkä vaunun alle, niin ei veisi säilytystilaa etulokerosta.
Kesän reissuilla oli auton perässä, mutta ei kovin mukavaa ole sitä jumpata kyytiin. Thumbd
--- Lainaus päättyy ---
Hmm. Jos miettii esim. 20 vuotta taakse päin, monestiko olette vaihtanut vararenkaan alle tien päällä?
Onko vararengas tarpeen olla vaunussa mukana ylipäänsä, kunhan renkaat on hyvät ja reilusti kantavuutta?
Itse olen vaihtanut viim. 20v aikana vaunuun kerran ja autoon ei kertaakaan. (kop, kop) Ja on ajettu muitakin kuin päälystettyjä teitä.
En näe (itselleni) tarvetta roudata vararengasta mukana, ei ainakaan Suomessa ja muuallakin renkaita kai käytetään.
Tarvittaessa tiepalvelu, hinuri, tms. tuo renkaan tai vie ajoneuvon, jos ei itse onnistu järjestämään uutta rengasta.
Lerssinen:
Automiehen tunnistaa siitä että hän varautuu matkan aikana tapahtuviin harmeihin etukäteen.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: svc - 23.10.2021 kello on 09:59 ---Takapyörien rumpujarrujen sisukset lähtivät myös liikkeelle, kun ylipitkät pultit osuivat jarrujen mekanismiin...
--- Lainaus päättyy ---
No, ne oli jo todella pitkät!
Tästä pääsemmekin siihen, että monesti pyöriä vaihdettaessa jarru, tai vaihde on päällä, eikä pyörää voi pyöräyttää.
Ja on sekin nähty, että liike oli jättänyt renkaan löysälle, kun ruostunut ruuvin pää olisi tarvinnut momenttia enempi, kun pyssyssä oli tarjolla.
mattikoo:
--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 23.10.2021 kello on 13:38 ---Automiehen tunnistaa siitä että hän varautuu matkan aikana tapahtuviin harmeihin etukäteen.
--- Lainaus päättyy ---
Varautumista on sekin, kun on suunnitelma miten toimia ja selviytyä siinä tilanteessa. ;)
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: mattikoo - 23.10.2021 kello on 13:17 ---Hmm. Jos miettii esim. 20 vuotta taakse päin, monestiko olette vaihtanut vararenkaan alle tien päällä?
Onko vararengas tarpeen olla vaunussa mukana ylipäänsä, kunhan renkaat on hyvät ja reilusti kantavuutta?
Itse olen vaihtanut viim. 20v aikana vaunuun kerran ja autoon ei kertaakaan. (kop, kop) Ja on ajettu muitakin kuin päälystettyjä teitä.
--- Lainaus päättyy ---
Kokemuksia on. Vaunussa alle 1v ikänen rengas tuhoutui 600km pyörineenä. Onneksi arki päivä ja rengasliike 5km päässä ja autolla pääsi irtorenkaan viemään liikkeeseen ja vielä löyty vahvistettukkin, eikä vaunuun isoja tuhoja. Ed vaunussa rengas hajosi juuri kotipihaan jolloin ei tuhoja tullut. Työ autossa 10v sisällä 3 kertaa vaihtanut vararenkaan tienpäällä kaikki soratie ajon jälkeen. Omassa muutaman kerran. Vaunussa kesä ja talvi rattaat niin vararengas kulkee nykyisin mukana. Autoissa kans aina vararengas eikä suihkepullot.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta